Kjøpte en brukt SR125 som forrige eier hadde importert fra Tyskland. Det var ikke skilter på den da jeg prøvekjørte den for å kjøpe den, og fikk derfor ikke anledning til å ta den ut på noen raske veier. Når jeg omsider fikk skilter på den viser det seg at den har en toppfart på kun 80 km i timen!
Er det noen forhandler i Oslo jeg kan ta den til for å se på scooteren? Jeg tenker kanskje at dersom noen deler skiftes, kan sykkelen bli så rask som den skal være.
Har noen noe forslag til hva som kan være galt?
Hjelp!
Kjøpte SR125 Scooter her om dagen - ble lurt
Re: Kjøpte SR125 Scooter her om dagen - ble lurt
tror faktisk ikke 80 kmt er så ille, husk at det er en scooter med veldig små hjul. Tror du bare trenger å trimme isåfall 
hvordan er akselerasjonen?

hvordan er akselerasjonen?
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
altså hvordan det er med plombering osv på 125 scooterne har jeg rett og slett ikke peiling på, men jeg vet at du kan få deg et effektanlegg og at det gjør stor forskjell. Men da må du også huske og sette større dyse i forgasseren. Du trenger absolutt ikke å bytte hele sylinderen eller stempel, så lenge det ikke er noe skade der, og siden den går så tviler jeg på at det er noe skade i sylinder. Tror også du må gjøre noe med den vekta i variatorrommet, men skal ikke si noe sikkert om det før noen som har peiling på scooterne kan svare på dette istedet for meg.
ang. motor, Føler du at den går rent? Den fusker ikke noe særlig?
ang. motor, Føler du at den går rent? Den fusker ikke noe særlig?
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
Høres ut som effektanlegg og større dyse er veien å gå da.
Jeg synes den lager litt "skranglete" lyd på de høyeste turtallene av og til. Uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hva det kan være. Men det føles ikke som motoren sliter.
Merkelig nok da: Da jeg skulle hjem fra jobb i går startet plutselig ikke sykkelen. Jeg registrerte at oljelampen lyste etter å ha prøvd starteren i kanskje ett minutt. Så fylte på 2t olje, uten at det hjalp. Så fikk jeg først start på den ved å bruke kick-starten. Og da fungerer den som den har gjort helt siden kjøpet. Mistenker batteriet for den delen. Men annet enn det (og oppfarten), er det ingenting galt med den. Fusker ikke.
Kanskje du har noen tips om hvor man kan få kjøpt effektannlegg / forgasser/dyse ?
Jeg synes den lager litt "skranglete" lyd på de høyeste turtallene av og til. Uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hva det kan være. Men det føles ikke som motoren sliter.
Merkelig nok da: Da jeg skulle hjem fra jobb i går startet plutselig ikke sykkelen. Jeg registrerte at oljelampen lyste etter å ha prøvd starteren i kanskje ett minutt. Så fylte på 2t olje, uten at det hjalp. Så fikk jeg først start på den ved å bruke kick-starten. Og da fungerer den som den har gjort helt siden kjøpet. Mistenker batteriet for den delen. Men annet enn det (og oppfarten), er det ingenting galt med den. Fusker ikke.
Kanskje du har noen tips om hvor man kan få kjøpt effektannlegg / forgasser/dyse ?
http://viewitem.eim.ebay.no/APRILIA-SR1 ... 88853/item
og her
http://viewitem.eim.ebay.no/APRILIA-SR1 ... 46938/item har du 2.
fant ikke noen på speedoptions eller mc deler, så da tror jeg ebay er billigst og best.
dyser får du på speedoptions.no, 25 kr dysa
og her
http://viewitem.eim.ebay.no/APRILIA-SR1 ... 46938/item har du 2.
fant ikke noen på speedoptions eller mc deler, så da tror jeg ebay er billigst og best.
dyser får du på speedoptions.no, 25 kr dysa
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
Ah fantastisk! Tusen takk! 
Jeg har tilfeldigvis penger liggende på PayPal kontoen så slår til på en av disse. Klarer ikke se noen effektforskjell, men går for den som er chrome siden fraktprisen er oppgitt.
Kikket forresten på tråden som sykkelen din. Fantastisk, din heldiggris

Jeg har tilfeldigvis penger liggende på PayPal kontoen så slår til på en av disse. Klarer ikke se noen effektforskjell, men går for den som er chrome siden fraktprisen er oppgitt.
Kikket forresten på tråden som sykkelen din. Fantastisk, din heldiggris

tusen takk skal du ha!
lag den en egen tråd om din scooter da med bilder osv så blir det mye lettere for oss å hjelpe med alt det skulle være! 
lag den en egen tråd om din scooter da med bilder osv så blir det mye lettere for oss å hjelpe med alt det skulle være! 
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990