Kjøre uten lappen
Kjøre uten lappen
hva skjer om man møter politiet når man ikke har fått lappen enda, på lett-mc?
Aprilia RS 125 99' Uplombert svane, CDI tatt
Min tråd:
Min tråd:
Re: Kjøre uten lappen
utsettelse og bot
Men la oss tenkte på det som er litt mer alvorlig.
La oss si du kjører over en person, da er du gjeldsslave resten av livet ditt.
La oss si du kjører over en person, da er du gjeldsslave resten av livet ditt.
utsettelse og bot
Familien din mister faktisk absolutt alt visst du kjører over ein person. Så ikkje finn på å kjør uten lappen
Only one thing sweeter than the sound of a two stroke, and that's the sound of a two stroke passing a four stroke.
Once you go braaaap! You never go back!
Once you go braaaap! You never go back!
-
martinandre1
- Fersk Racer
har kjørt lett mc i to år nå uten lappen, aldrig blitt stoppet av politiet, men det er ikke noe å anbefale hvis man skulle komme utfor en ulykke eller kjøre på noen.
aprilia etx 1999, uplombert, gianelli effektanlegg, pipercross panelfilter, boyesen reedventiler, mx utblås/manifoild
Det er kjekt å vite, men måtte bare ut en tur i sta for å prøve den :P
Min tråd:
Min tråd:
-
Aaheimfans
- Lærling
- Sted: Vanylven
Bare kjør i vei
Bare ikke finn på å kjøre på en person 
Tehe ;P Men vær ekstra oppmerksom om du virkelig vil kjøre ulovlig!
Tehe ;P Men vær ekstra oppmerksom om du virkelig vil kjøre ulovlig!
Proud Owner Of Aprilia RS 125 06! 140dyse, FP eksosanlegg fra aprilia, Rave 2, CDI fjerna, Powerfilter
og om du skulle bli fulgt etter eller stoppet i kontroll eller noe. Tror det anbefales å stoppe bare, og si det som det er at du ikke har lappen.. vær ærlig, ikke prøv å bortforklar deg, mulig du kan få en advarsel siden du er ærlig og sier det som det er!
Tusen takk for svar
Hvor stor kan den boten være på da?
Min tråd:
Min tråd:
ble fortalt om en som kom inn yamaha sjappa i nærheten her. Han hadde mellomtung lappen og hadde kjørt uplombert tungsykkel, og krasjet i en fyr. Han hadde gjeldskrav på 8 mil.
X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Det er noen som har blitt gjeldslaver for resten av livet sitt pga. ulovlig kjøring uten lappen osv.. er vel trygt å anbefale å IKKE gjøre det?
- pepsimaxguy
- Gold
- Sted: Bergen/Åsane
Altså gjeldsslave for resten av livet? :LOL: Har ikke hørt maken. Det er flere måte og slippe og betale gjelden på...
Sorry altså men dere vet at man slipper og betale om man ikke tjener nok?
Om jeg hadde tjent si 10 000 i måneden. Så kunne jeg ha søkt om og slippe og betale fordi jeg ikke har rå til hus leie, mat og betale gjeld..
Edit:
JEg anbefaler ingen og kjøre uten lappen. Men om du faktisk skulle klart og meie ned en person så er du ikke helt fucked!
Sorry altså men dere vet at man slipper og betale om man ikke tjener nok?
Om jeg hadde tjent si 10 000 i måneden. Så kunne jeg ha søkt om og slippe og betale fordi jeg ikke har rå til hus leie, mat og betale gjeld..
Edit:
JEg anbefaler ingen og kjøre uten lappen. Men om du faktisk skulle klart og meie ned en person så er du ikke helt fucked!
Derbi Senda x-race. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
du vil måtte betale litt hver måned, selv om du bare har 10.000 i måneden
Stig-Andre Urke
aprilia RS125 2005
RAVE 2, Fp potte, Powerfilter, Tatt cdi
Peugeot speedfight 2 - Rasskjørt ! - SELGES !
aprilia RS125 2005
RAVE 2, Fp potte, Powerfilter, Tatt cdi
Peugeot speedfight 2 - Rasskjørt ! - SELGES !
- pepsimaxguy
- Gold
sorry bro.
Men om man søker om og slippe og betale fordi man rett og slett ikke har råd. Så må man ikke betale en shit!
Men om man søker om og slippe og betale fordi man rett og slett ikke har råd. Så må man ikke betale en shit!
Aprilia Rs 125. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
personlig konkurs er det noe som heter..du får penger til det nødvendigste, resten tar staten..
- pepsimaxguy
- Gold
Nei ikke personlig konkurs! Jeg mener ikke det i det hele tatt. Jeg er ikke helt sikker på hva de kaller det. Men det er sånn at hvis du får trygd og ikke har råd til mer enn føde og leie så kan man søke om at gjelden skal gå vekk. Kjenner noen som har gjort dette og det er ikke personlig konkurs!
Aprilia Rs 125. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
noe av det samme kanskje? alt man tjener går rett til gjelden
Staten kan ta 1/3 av lønnen din til ting.
Barnebidrag, lån som går igjenom politiet osv.. Så du slipper nok ikke unna forsikringa.
For de er ikke interessert i å betale noe ting for deg.
Barnebidrag, lån som går igjenom politiet osv.. Så du slipper nok ikke unna forsikringa.
For de er ikke interessert i å betale noe ting for deg.
- pepsimaxguy
- Gold
Aprilia Rs 125. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
Det du snakker om er gjeldsordning.
Det er ikke lett å få til, og du må prøvd alt mulig før du kan søke om det.. Men det de gjør, det er at de regner ut hvor mye DU trenger for å kunne overleve. La oss si at du trenger 2k til mat, og 1k til andre ting for å overleve i mnd.
Da har du 7k igjen av lønnen, og 5 av de skal til regniner osv, da må du betale resten til staten i en 5års periode. Da lever du under strenge forhold, så la oss si at du rike farmor dør, og hun har gitt deg en arv på 500tusen, da hadde de tatt 300tusen eller noe(Husker ikke helt hvor mange prosent de tok), og du får resten.. Eller vis du hadde arvet huset, hadde de tatt det.
Ganske kjipt, men sånn er livet.
Det er ikke lett å få til, og du må prøvd alt mulig før du kan søke om det.. Men det de gjør, det er at de regner ut hvor mye DU trenger for å kunne overleve. La oss si at du trenger 2k til mat, og 1k til andre ting for å overleve i mnd.
Da har du 7k igjen av lønnen, og 5 av de skal til regniner osv, da må du betale resten til staten i en 5års periode. Da lever du under strenge forhold, så la oss si at du rike farmor dør, og hun har gitt deg en arv på 500tusen, da hadde de tatt 300tusen eller noe(Husker ikke helt hvor mange prosent de tok), og du får resten.. Eller vis du hadde arvet huset, hadde de tatt det.
Ganske kjipt, men sånn er livet.
- pepsimaxguy
- Gold
Ja selvsagt. Det er noe kjipe greier. Du kan ikke registrere et kredittkort engang.
Men det jeg skal frem til er at du ikke er totaly fucked om du meier ned noen!
Men det jeg skal frem til er at du ikke er totaly fucked om du meier ned noen!
Aprilia Rs 125. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
Men det er for gjeld da, vet ikke åssen det funker under forsikringsselskapene? :/
Jeg søkte litt rundt og fant dette:
"Det må ikke virke støtende på andre skyldnere eller samfunnet for øvrig at gjeldsforhandlinger åpnes."
Jeg søkte litt rundt og fant dette:
"Det må ikke virke støtende på andre skyldnere eller samfunnet for øvrig at gjeldsforhandlinger åpnes."
- pepsimaxguy
- Gold
Nei det er sant. Jeg snakket egentlig om en person som sto som verge for en dame, så dret hun i å betale og døde, så fikk den personen en gled på en mill.. Men nå er den vekke da!
Aprilia Rs 125. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
Jeg kan ikke så mye om det, så dere må ikke slakte meg om jeg tar feil :P
Men vis man kjører over en person, og han bli.. hmm la oss si, lam i beinet, da er det støtende for de at du slipper unna gjelden.. for det er jo penger du skal betale til dem, så ja.. Veit ikke heeeelt om det funker med forsikring?
Men vis man kjører over en person, og han bli.. hmm la oss si, lam i beinet, da er det støtende for de at du slipper unna gjelden.. for det er jo penger du skal betale til dem, så ja.. Veit ikke heeeelt om det funker med forsikring?
Kan man ikke få samfunnstjeneste også a? 
Aprilia RS 125 - 2006 - Kondemnert..
Aprilia RS 125 - 2000 - SOLGT - Til min kjære bror
Aprilia RS 125 - 2007 - Kollidert - 20/3-12
Her er syklene - viewtopic.php?f=26&t=7992
Aprilia RS 125 - 2000 - SOLGT - Til min kjære bror
Aprilia RS 125 - 2007 - Kollidert - 20/3-12
Her er syklene - viewtopic.php?f=26&t=7992
blir noen år i tjeneste det magnus 
- ghostrider
- Silver
- Sted: Sandefjord
Haru ikke råd til og betale det så går de på foreldrene dine, tar hus og det de har av verdier!
skal man først kjøre uten lappen så burde man søren meg kjøre som folk!
skal man først kjøre uten lappen så burde man søren meg kjøre som folk!