Aprilia 125RS vil ikke starte, starter går rundt, gnist ok
Aprilia 125RS vil ikke starte, starter går rundt, gnist ok
Jeg plages med en Aprilia 125 RS type PY
Årsmodell 2006.Reg første gang 2006-07-17.
Har gått 15000 km.
Den var i orden intill vi dro på ferie.Når vi kom tilbake nekter den å starte.
-Har satt i ny tennplugg
-Nytt oppladet batter
-Tatt ut pluggen og holdt den mot "gods" mens vi turner starter; Ser at vi har gnist.
-Sykkelen står i Neutral/fri.
-Tatt ut luftfiltret, slik at jeg kan sprøyte startgass rett inn i forgasser.
Setter null choke, sprøyter inn start-gass, og trykker start.
Starteren tørner rundt motoren som bare det, men den starter/tenner ikke.
Grrrrrrr.....noen som har et godt råd?
Årsmodell 2006.Reg første gang 2006-07-17.
Har gått 15000 km.
Den var i orden intill vi dro på ferie.Når vi kom tilbake nekter den å starte.
-Har satt i ny tennplugg
-Nytt oppladet batter
-Tatt ut pluggen og holdt den mot "gods" mens vi turner starter; Ser at vi har gnist.
-Sykkelen står i Neutral/fri.
-Tatt ut luftfiltret, slik at jeg kan sprøyte startgass rett inn i forgasser.
Setter null choke, sprøyter inn start-gass, og trykker start.
Starteren tørner rundt motoren som bare det, men den starter/tenner ikke.
Grrrrrrr.....noen som har et godt råd?
Sist redigert av kwik den 11 jul 2013, 10:37, redigert 1 gang totalt.
Re: Aprilia 125RS vil ikke starte, starter går rundt, gnist ok
hell en halv cola kork med bensin ned i tennplugghullet og prøv å start, da finner du fort ut om det er tenninga eller bensintilførselen som er problemet 

X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Har du kompresjon?
Altså, er det motstand hvis du setter sykkelen i første gir og triller framover?
Altså, er det motstand hvis du setter sykkelen i første gir og triller framover?

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
Prøv å sette sykkelen i andre gir, få noen til å dytte deg imens du holder clutchen inne.
Så slipper du clutchen brått når du får litt fart
Så slipper du clutchen brått når du får litt fart
Du trenger ikke lade batteriet for dette!
Ta en kork og fyll den med bensin, tøm den neddi plugghullet, skru i pluggen på med plugghetten og sett den i 2 gir.
Hold clutchen inne til du får litt fart og slipp brått ut!
Ved trillestart får motoren mere motstand enn av startmotoren
Ta en kork og fyll den med bensin, tøm den neddi plugghullet, skru i pluggen på med plugghetten og sett den i 2 gir.
Hold clutchen inne til du får litt fart og slipp brått ut!
Ved trillestart får motoren mere motstand enn av startmotoren
Okay, den startet etter en 3-4 forsøk.
Guttungen kjørte et par runder i kvartalet, og doningen døde av seg selv da han kom inn på gårdsplassen.
Jeg har en del erfaring med totakts-motorer; 80 cc flymotorer.
Men har aldri før vært borti en motor som nekter å starte med startgass og elektrisk starter.
Når den har startgass bypasser man alle eventuelle forgasser-problemer.
Når den har gnist bør den starte. Hva i all verden er det som ligger bak en sådan vanskelig oppførsel?
Hva bør man bytte? Jeg tenkte begynne med å bytte forgasseren, og deretter hele tenningsmodulen.
Bare beholde sensoren. Kan ikke skjønne annet enn at gnisten må være for svak.
Mon tro om det finnes en annen forgasser man kunne bytte til.....å sette inn samme type er vel bare å
be om mere trøbbel.
Det var forresten en god del vann i luftfilter-boksen. Kondens? Makan til opplegg.
Den stakkars maskinen liker nok ikke å stå ute.
Guttungen kjørte et par runder i kvartalet, og doningen døde av seg selv da han kom inn på gårdsplassen.
Jeg har en del erfaring med totakts-motorer; 80 cc flymotorer.
Men har aldri før vært borti en motor som nekter å starte med startgass og elektrisk starter.
Når den har startgass bypasser man alle eventuelle forgasser-problemer.
Når den har gnist bør den starte. Hva i all verden er det som ligger bak en sådan vanskelig oppførsel?
Hva bør man bytte? Jeg tenkte begynne med å bytte forgasseren, og deretter hele tenningsmodulen.
Bare beholde sensoren. Kan ikke skjønne annet enn at gnisten må være for svak.
Mon tro om det finnes en annen forgasser man kunne bytte til.....å sette inn samme type er vel bare å
be om mere trøbbel.
Det var forresten en god del vann i luftfilter-boksen. Kondens? Makan til opplegg.
Den stakkars maskinen liker nok ikke å stå ute.
Sist redigert av kwik den 12 sep 2011, 20:33, redigert 1 gang totalt.
- pepsimaxguy
- Gold
- Sted: Bergen/Åsane
Da kan vannet være problemet ditt da.
Derbi Senda x-race. Solgt.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
Aprilia Rs 125. Solgt.
The Only B Word You Should Call A Girl Is Beautiful. Bitches Love To Be Called Beautiful.
Tja, jeg er litt usikker. Start-gass burde bypasset problemer med vann i diverse forgasser-ting.
Det var i grunnen derfor jeg brukte start-gass.
Nå har jeg vært borti et tilfelle der en motor ikke ville starte pga en sprekk i toppen. Sprekken var ikke stor nok til at
man merket det på kompresjonen, men hadde tydeligvis en virkning, da bytte av toppen gav øyeblikkelig tenning.
(Jeg gremmes over hvor mye bytte av deler som skulle til før jeg så sprekken med et forstørrelses-glass....)
I dette tilfellet kan vel slitte stempel-ringer gi et tilsvarende problem.....men da burde den ikke startet i bakkestart....
Etter min mening burde ikke motoren skjønne om den blir dreid rundt av en starter-motor, eller av et hjul-drev.....men
det er nå bare meg.
Det var i grunnen derfor jeg brukte start-gass.
Nå har jeg vært borti et tilfelle der en motor ikke ville starte pga en sprekk i toppen. Sprekken var ikke stor nok til at
man merket det på kompresjonen, men hadde tydeligvis en virkning, da bytte av toppen gav øyeblikkelig tenning.
(Jeg gremmes over hvor mye bytte av deler som skulle til før jeg så sprekken med et forstørrelses-glass....)
I dette tilfellet kan vel slitte stempel-ringer gi et tilsvarende problem.....men da burde den ikke startet i bakkestart....
Etter min mening burde ikke motoren skjønne om den blir dreid rundt av en starter-motor, eller av et hjul-drev.....men
det er nå bare meg.
Okay; Her er status;
Har kjøpt nytt batteri. Men fortsatt;
Dersom jeg prøver 3-4 ggr klarer jeg å få den til å starte i bakke start.
Dersom jeg ruser den skikkelig klarer jeg å holde den i gang.
Lar jeg rpm'en gå for lavt stopper den. Og nekter å starte med elstarten igjen.
Starteren surrer rundt og rundt men den vil ikke starte. Spenningen detter fra 12.5 til 10.5 Volt når starter-motoren går.
Man må liksom "leite" etter rett posisjon med gassen for at den skal tenne når man bakkestarter.
Fytte.katta, tenk om man kunne satt en av flymotorene mine på denne sykkelen.....da hadde den blitt en fin sak.
Mon tro hva man gjør nå? Tar ut forgasseren? Bytter stempel-ringer?

Har kjøpt nytt batteri. Men fortsatt;
Dersom jeg prøver 3-4 ggr klarer jeg å få den til å starte i bakke start.
Dersom jeg ruser den skikkelig klarer jeg å holde den i gang.
Lar jeg rpm'en gå for lavt stopper den. Og nekter å starte med elstarten igjen.
Starteren surrer rundt og rundt men den vil ikke starte. Spenningen detter fra 12.5 til 10.5 Volt når starter-motoren går.
Man må liksom "leite" etter rett posisjon med gassen for at den skal tenne når man bakkestarter.
Fytte.katta, tenk om man kunne satt en av flymotorene mine på denne sykkelen.....da hadde den blitt en fin sak.
Mon tro hva man gjør nå? Tar ut forgasseren? Bytter stempel-ringer?
Sist redigert av kwik den 16 sep 2011, 18:36, redigert 1 gang totalt.
Stille Tomgangs skrue og lufte skrue?
Riktig dyse?
Riktig dyse?
Tomgangsskrue, ja. Den har jeg funnet. Det skal jeg jaggu prøve i morra.
Er utslitt nå etter å dytte på den sykkelen. Lufte-skrue? hmmm.Er den på forgasseren også?
Dyse? Er det den dysenåla i forgasseren det er snakk om?
Er utslitt nå etter å dytte på den sykkelen. Lufte-skrue? hmmm.Er den på forgasseren også?
Dyse? Er det den dysenåla i forgasseren det er snakk om?
Men bår en motor ikke starter når man sprøyter inn startgass, og starter-motoren går som juling,
ja da blir jeg skeptisk, det må jeg bare si.
ja da blir jeg skeptisk, det må jeg bare si.
Blandingsskrue heter det vel.
Dysen finner du hvis du tar av forgasseren og skrur opp bunnkaret (det lokket under forgasseren).
Inne i der skal du se en messingfarget skrue med ett lite hull i. Så sjekker du hvilket nr. det står på den skruen
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=64&t=8433
Ta en titt her så kanskje du skjønner litt mer
Dysen finner du hvis du tar av forgasseren og skrur opp bunnkaret (det lokket under forgasseren).
Inne i der skal du se en messingfarget skrue med ett lite hull i. Så sjekker du hvilket nr. det står på den skruen
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=64&t=8433
Ta en titt her så kanskje du skjønner litt mer
Okay, får gjøre det. Men tilbake til originale problemet;
Hva er det som gjør at sykkelen ikke tenner og går litt når man sprøyter inn startgass, og startermotoren går som bare juling?
Når dette ikke virker, er det jo ikke håp om å få noe til å virke ved å justere noe i forgasseren?
Hva er det som gjør at sykkelen ikke tenner og går litt når man sprøyter inn startgass, og startermotoren går som bare juling?
Når dette ikke virker, er det jo ikke håp om å få noe til å virke ved å justere noe i forgasseren?
Du sa jo selv at tenninga var ok. Ved å få deg til å helle litt bensin i tennplugghullet så finner du ut om den virkelig er ok eller ikke.
Hele dette problemet høres ut for meg som er SJIKKELIG feiljustert gasser.
Hele dette problemet høres ut for meg som er SJIKKELIG feiljustert gasser.
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
sjekk reeden, og tøm forgasseren for vann / rens luftfilteret!
En ting som er greit å lære seg er feilsøking.
sjekke en og en ting, for å se om det blir bedre.
En ting som er greit å lære seg er feilsøking.
sjekke en og en ting, for å se om det blir bedre.
X:
Ja, det er jeg enig i! Å lære feilsøking er veldig bra!
Har drevet med feilsøking i jobben min i mange år. Det var derfor jeg prøvde å bypasse alle
bensin-problemer med startgass. Når den ikke tenner med startgass, så vil den heller ikke tenne
dersom forgasseren er helt ok. Tenkte jeg, da, i min enfoldighet.
Fikk meg et sjokk da jeg satte inn det nye batteriet. Koplet det til, og slo på tenningen. Allt svart.
Tror du ikke pluss og minuspolen på batteriet var byttet om i forhold til det gamle batteriet!
Skrekk o gru, jeg fikk helt hetta. Byttet om ledningene. De var jo nesten for korte nå, da de måtte
krysse tvers over hele batteriet. Og jeg som trodde det var en standard på dette.....jaja. Det ser
ut for at eneste skaden er at 20A sikringa gikk. Puh!
Har drevet med feilsøking i jobben min i mange år. Det var derfor jeg prøvde å bypasse alle
bensin-problemer med startgass. Når den ikke tenner med startgass, så vil den heller ikke tenne
dersom forgasseren er helt ok. Tenkte jeg, da, i min enfoldighet.
Fikk meg et sjokk da jeg satte inn det nye batteriet. Koplet det til, og slo på tenningen. Allt svart.
Tror du ikke pluss og minuspolen på batteriet var byttet om i forhold til det gamle batteriet!
Skrekk o gru, jeg fikk helt hetta. Byttet om ledningene. De var jo nesten for korte nå, da de måtte
krysse tvers over hele batteriet. Og jeg som trodde det var en standard på dette.....jaja. Det ser
ut for at eneste skaden er at 20A sikringa gikk. Puh!
Sist redigert av kwik den 17 sep 2011, 08:12, redigert 1 gang totalt.
Om den ikke tenner når du prøver ut startgass, da høres det mest ut for meg at den ikke får sterk nok gnist eller får noe gnist i hele tatt som skal antenne startgassen eller bensinen, så om den ikke starter med startgass, ville jeg heller sjekket ut tenningssystemet og ikke gasseren med det første 
Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Ja, som nevnt tidligere ligner dette på en motor (80cc flymotor) som hadde sprekk i toppen. En veeeeldig liten sprekk.
Dermed hadde den fortsatt kompresjon, men litt mindre enn den skulle ha.....så jeg tenker stempel-ringer akkurat nå.....
Den har jo gnist når jeg holder tennpluggen mot gods, men ikke godt å si om den er sterk nok når den er på plass.
Dermed hadde den fortsatt kompresjon, men litt mindre enn den skulle ha.....så jeg tenker stempel-ringer akkurat nå.....
Den har jo gnist når jeg holder tennpluggen mot gods, men ikke godt å si om den er sterk nok når den er på plass.
Sist redigert av kwik den 17 sep 2011, 08:25, redigert 1 gang totalt.
Som sakt detter spenningen til 10.5 volt over også det nye batteriet når starteren går rundt.....Mon tro om dette er normalt.
Mon tro hvor mye tenningssystemet skal ha for å gi en kraftig nok gnist.....
Mon tro hvor mye tenningssystemet skal ha for å gi en kraftig nok gnist.....
Hadde akkurat samme problem som deg i fjor, sjekket alt, gnist, tennings system, cdi, luft filter osv..
problemet var at gasseren var HELT feil stilt inn.. prøv deg frem, tar tid å stille den inn 
RS125
Prøv å bytte plugg hvis du ikke har prøvd allerede 
-
Joggi96
- Norgesmester
- Sted: Nerlandsøy utenfor Ålesund
- Kontakt:
Fikk du til sykkelen?? 

Hadde akkurat samme problem da jeg hadde kjøpt min RS. Men jeg tror jeg fann ut at problemet var at kranen ikke var åpen. På RS er det vakumkran som åpner seg når det blir vakum i motoren så vidt jeg vet.
Jeg sprøytet startgass direkte i forgasseren mens jeg chinna starteren i opptil 20 sek med gassen på full. Etter ca. 10sek begynte motoren å gi antydning til å gå og litt etter på kom den for fullt, da holdt jeg den på høyt turtall (8-10 rpm) en god stund. om jeg lot turtallet droppe stoppet motoren, men om jeg holdt turtallet høyt mens den gikk på startgassen merka jeg at gassen tok slutt og motoren fikk bensintilførsel, sansynligvis fordi det ble vakum i motoren. Da holdt jeg motoren gående i en halvtime ca. og da var d ikkeno problem å få starta den dagen etterpå.
Var ihvertfall sånn jeg fikk løst problemet. Fikk hjelpen av han jeg kjøpte den av og han sa også at jeg burde starte sykkelen minst 1 gang på 2 uker for å vere sikker på å få start. Håper d hjalp om du ikke har løst problemet!
Jeg sprøytet startgass direkte i forgasseren mens jeg chinna starteren i opptil 20 sek med gassen på full. Etter ca. 10sek begynte motoren å gi antydning til å gå og litt etter på kom den for fullt, da holdt jeg den på høyt turtall (8-10 rpm) en god stund. om jeg lot turtallet droppe stoppet motoren, men om jeg holdt turtallet høyt mens den gikk på startgassen merka jeg at gassen tok slutt og motoren fikk bensintilførsel, sansynligvis fordi det ble vakum i motoren. Da holdt jeg motoren gående i en halvtime ca. og da var d ikkeno problem å få starta den dagen etterpå.
Var ihvertfall sånn jeg fikk løst problemet. Fikk hjelpen av han jeg kjøpte den av og han sa også at jeg burde starte sykkelen minst 1 gang på 2 uker for å vere sikker på å få start. Håper d hjalp om du ikke har løst problemet!
You don't buy a bike to screw and tinkering, you buy it to ride it
Hadde store startproblemer selv når jeg kjøpte min, men når du tar opp tennpluggen er det vått? bensin på den ?
Når dere fikk start på den, var det tjukk blårøyk? isåfall er det for mye olje i forhold til bensin.
Høres veldig kjipt ut .. Håper det ordner seg
Når dere fikk start på den, var det tjukk blårøyk? isåfall er det for mye olje i forhold til bensin.
Høres veldig kjipt ut .. Håper det ordner seg
- Aprilia RS 125 (2000)
- Kawasaki ZXR 400 (1991)
- Audi A4 1.8 T (1995)
Musikken min
- Kawasaki ZXR 400 (1991)
- Audi A4 1.8 T (1995)
Musikken min
-
Aaheimfans
- Lærling
- Sted: Vanylven
Green4day, du skal ikke starte en motor med full gass
Tetter igjen tomgangs-ettelerannet
Proud Owner Of Aprilia RS 125 06! 140dyse, FP eksosanlegg fra aprilia, Rave 2, CDI fjerna, Powerfilter
You don't buy a bike to screw and tinkering, you buy it to ride it
Nå har jeg hatt sykkelen på verksted.
Kompresjonen var bare på 3 bar. Det viser seg at stempelet skal byttes hver 7500 km. Denne hadde gått 15000 km.
Så vi byttet stempel og sylinder. Og drev foran og bak, pluss kjede. Totalpris 13 000,-
Nå startet den. Men akk, gleden varte kun kort tid. Satte på alle sidepaneler, ladet batteriet, good to go!!!
Men nei. Når vi trykket inn starteren kom det bare summing fra start-releet. Ok. Av med sidepaneler, ut med releet.
Måling og testing....nei, releet virker helt ok? Inn med releet. Prøv igjen. Nå går starteren som bare det!
Men, akk, nå er det ikke gnist på pluggen, plutselig. Fankern og, så mye man skal plages med en sånn jæ¤%&#"!§ sykkel !
Kompresjonen var bare på 3 bar. Det viser seg at stempelet skal byttes hver 7500 km. Denne hadde gått 15000 km.
Så vi byttet stempel og sylinder. Og drev foran og bak, pluss kjede. Totalpris 13 000,-
Nå startet den. Men akk, gleden varte kun kort tid. Satte på alle sidepaneler, ladet batteriet, good to go!!!
Men nei. Når vi trykket inn starteren kom det bare summing fra start-releet. Ok. Av med sidepaneler, ut med releet.
Måling og testing....nei, releet virker helt ok? Inn med releet. Prøv igjen. Nå går starteren som bare det!
Men, akk, nå er det ikke gnist på pluggen, plutselig. Fankern og, så mye man skal plages med en sånn jæ¤%&#"!§ sykkel !
-
Joggi96
- Norgesmester
- Kontakt:
Har du sjekka coilen?
Hvis du har hatt sykkelen på verksted, send den inn igjen å si at den ikke fungerer. Det er reklamasjon. Når du leverer inn en sykkel som ikke går, og de bruker 12 000kr på å fikse den skal den gå.
ja fy fasan, hadde du fiksa den selv hadde det kosta 3000!
Volvo 740 2,3 GL 1990
Volvo 740 2,3 GL 1990
-
powerfulglenn
- Lærling
- Sted: Larvik
Sjekk om det ligger masse drit i forgasseren? Prøv en annen forgasser.. En kompis av meg hadde det samme problemet.. dra ut bensinslangen på forgasseren og sjekk om den får bensin sånn at ikke krana har gått osv.. Men rart at den ikke reagerer på startgass.. Gikk sykkelen normalt før den begynte og tulle? Var det noen rare lyder eller noe sånt?
Ikke gi opp ihvertfall!!
Ikke gi opp ihvertfall!!
Kjøretøy:
MC:Sachs 125R 01, Aprilia RS 125 98.
Bil:
Mitt Lett sykkel prosjekt:
Tråsykkel: BMW!
Bil:

Om gnisten er borte, skjekk:
Er det olje på oljetanken? (De nye modellene kutter tenninga når det er lite olje)
skjekk svinghjulet og tenningspick-up'en
prøv å bytt plugg
sjekk sikringene
mål at dødmannsknappen fungerer
skjekk at støtta er oppe (Husker ikke helt om det er tenningskutt på støttesensor på nyere RS? )
Er det olje på oljetanken? (De nye modellene kutter tenninga når det er lite olje)
skjekk svinghjulet og tenningspick-up'en
prøv å bytt plugg
sjekk sikringene
mål at dødmannsknappen fungerer
skjekk at støtta er oppe (Husker ikke helt om det er tenningskutt på støttesensor på nyere RS? )
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Hvor holder du til?
Har du sjekket at choken ikke er på?
Har du bensin på tanken? Hvis det er lite, prøv å sett den på RES.
Hvis den dør ut p åtomgang, så kan du stille tomgangsskruen. Det er den svarte skruen på forgasseren. Ikke den du må ha skrujern for å stille på.
Den du må ha skrujern på er blandingsskruen...
Hvilken farge har pluggen? Svart, brun, hvit?
Det du kan prøve er å ta ut gasseren, tømme bunnkaret, og blåse gjennom dyser og slikt med kompressor.
Har du sjekket at choken ikke er på?
Har du bensin på tanken? Hvis det er lite, prøv å sett den på RES.
Hvis den dør ut p åtomgang, så kan du stille tomgangsskruen. Det er den svarte skruen på forgasseren. Ikke den du må ha skrujern for å stille på.
Den du må ha skrujern på er blandingsskruen...
Hvilken farge har pluggen? Svart, brun, hvit?
Det du kan prøve er å ta ut gasseren, tømme bunnkaret, og blåse gjennom dyser og slikt med kompressor.
//Webmaster på Apriliaforum
- eiriklygre
- Silver
- Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
- Kontakt:
Det var det som søren da, det er sjukt leit å ikkje ha sykkel som starter å går.
Men oljetanken er kobla til sant ? Viss den ikkje er så er det en løsning om du kan gjøre for å få liv i sykkelen.
Det første du gjør er å leite etter olje tankens kobling, så igjen tre en ledning gjennom alle kabel skoene oppi koblingen som går til oljetanken, alså få alle kabel skoene til å være borti hverandre så prøver du å ser om det funker.
Eller kan være så enkelt som at det er lite olje på oljetanken som gjør at du får ingen gnist.
Men om du har brukt 13 tusen på verksted på sykkelen så ville eg ha klaget, du har alltid rett på reklamasjon etter så kort tid.
Men eg har et par deler liggenes om du vi kjøpe noe deler, har nesten alle deler til hele ledningsnettet. Send meg en PM melding om det skulle være noke.
Men oljetanken er kobla til sant ? Viss den ikkje er så er det en løsning om du kan gjøre for å få liv i sykkelen.
Det første du gjør er å leite etter olje tankens kobling, så igjen tre en ledning gjennom alle kabel skoene oppi koblingen som går til oljetanken, alså få alle kabel skoene til å være borti hverandre så prøver du å ser om det funker.
Eller kan være så enkelt som at det er lite olje på oljetanken som gjør at du får ingen gnist.
Men om du har brukt 13 tusen på verksted på sykkelen så ville eg ha klaget, du har alltid rett på reklamasjon etter så kort tid.
Men eg har et par deler liggenes om du vi kjøpe noe deler, har nesten alle deler til hele ledningsnettet. Send meg en PM melding om det skulle være noke.
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668
Honda cr 85 2004
Aprilia RS 125 07 Spain edtion
Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.
Honda cr 85 2004
eirik, du er ikke på jordet, du er langt langt forbi...
olje på tanken sammenhenger med ingen gnist?
olje på tanken sammenhenger med ingen gnist?
Han er inne på noe, folkens. Hvis det ikke er olje på tanken i det hele tatt, så kan det faktisk være at den kutter tenningen, det var det som var problemet med hans sykkel..
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
jo men da bør jo en oljelampe lyse eller det bør stå noe i displayet
- eiriklygre
- Silver
- Kontakt:
Hehe, det er faktisk sant det eg sier, det er faktisk grunnen til at sykkelen min ikkje gjekk siden oljetanken min var koblet ut, å den er vist nok sånn at når det ikkje er nok olje på oljetanken så kuter den gnisten. Så eg lurte det midlertidig til med en ledning, å fekk gnist igjen.
Fikk disse 3 til å være borti hverandre med en ledning så var det gnist igjen.
Eg tuller ikkje, det er faktisk sant!!!
Fikk disse 3 til å være borti hverandre med en ledning så var det gnist igjen.
Eg tuller ikkje, det er faktisk sant!!!
Honda cr 85 2004
Honda cr 85 2004
Kan du roe deg litt, du villleder folk her, jeg er i hvertfall forvirret
-
Joggi96
- Norgesmester
- Kontakt:
Roe ned? Han forklare at det kan være en grunn, fordi at den stopper gnisten ved for lite olje.. Det var et forslag, kanskje det er et så enkelt problem, hvem vet. Ikke vær så nedlatende til andre sine forslag, hvet du kanskje hva problemet er? Jeg tror ikke det
han kom ihvertfall med en mulig løsning på et problem som koster mye.... 
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Det er feil at den kutter gnist ved lite olje. Jeg har kjørt oljetankekn min nesten helt tom uten at det har vert noe problem...
//Webmaster på Apriliaforum
- eiriklygre
- Silver
- Kontakt:
Hmm, var merkelig. Med meg var det sånn tydelig vis, men no var jo oljetanken min koblet av da.
Honda cr 85 2004
Honda cr 85 2004
-
powerfulglenn
- Lærling
- Sted: Larvik
kommer det ikke litt ann på årsmodell da gutter? mener at 2011 modellen kutta gnisten når tanken var nesten tom eller noe.. høres jo logisk ut da
sånn at man ikke kjører den tom for olje.. men 2005modellen går uansett om man har lite olje eller mye olje 
sånn at man ikke kjører den tom for olje.. men 2005modellen går uansett om man har lite olje eller mye olje Kjøretøy:
Bil:
Bil:

- eiriklygre
- Silver
- Kontakt:
Hehe, bare så du vet det, ledningsnettet mitt er fra en 99-05 modell.
Honda cr 85 2004
Honda cr 85 2004
En ting som er viktig er sekvensen man slår på tenning, og trykker på den derre start-stopp knappen.
- Slå av tenning helt.
-Husk å ta opp støtta.
- Slå over den derre røde start-stopp greia til stopp posisjon.
- Slå på tenning, vent et par sekunder, slå den derre start - stopp greia til "Run" posisjon.
-Trykk på starter.
Dersom man gjør dette i feil sekvens er det ingen gnist. Det er jo til å bli gal av.
At ikke disse folkene som designet sykkelen kunne vise på displayet hva som "nekter" den å starte er jo helt utrolig.
Makan til surrehuer. De kunne jo vist "No spark, support down", eller "No spark, stop on", eller "No spark, wrong sequence" eller "No spark, low oil", eller, eller, eller.....
Sykkelen går fint nå.
Men speedometeret har sluttet å virke; Har startet en egen tråd på dette.
Grrrrrrr.
- Slå av tenning helt.
-Husk å ta opp støtta.
- Slå over den derre røde start-stopp greia til stopp posisjon.
- Slå på tenning, vent et par sekunder, slå den derre start - stopp greia til "Run" posisjon.
-Trykk på starter.
Dersom man gjør dette i feil sekvens er det ingen gnist. Det er jo til å bli gal av.
At ikke disse folkene som designet sykkelen kunne vise på displayet hva som "nekter" den å starte er jo helt utrolig.
Makan til surrehuer. De kunne jo vist "No spark, support down", eller "No spark, stop on", eller "No spark, wrong sequence" eller "No spark, low oil", eller, eller, eller.....
Sykkelen går fint nå.
Men speedometeret har sluttet å virke; Har startet en egen tråd på dette.
Grrrrrrr.