Rensing av eksos
-
Thorkildsen95
- Nysgjerrigper
Rensing av eksos
Noen som har hatt problemer med rensing av eksos på 06-09 rs125? jeg tok av svana i dag og fylte hele greia med kaustisksoda og lot det stå ca en time, og når jeg skulle helle det ut var det nermest umulig å få det ut den veien eksosen går, måtte helle det den veien som går til motoren, og da er jeg vel like langt? jeg ser at det er ett slags tettpakka gitter i starten av svana, og ved å helle det ut den veien får jeg vel ingenting av disse flaka med sot ut...? noen tips til hvordan man renser det orginale anlegget? har ikke tilgang på sveiseanlegg så å kutte den blir ingen løsning... jeg renser det slik at det klart til jeg skal selge sykkelen videre, kjører nå med arrow og å rense det går helt fint, fordi det er mer ''åpent''
Re: Rensing av eksos
Kaustisk soda? er det ca. det samme som plumbo?
Skulle tro det er bedre og brenne potta, koble potta helt av, hvis mulig ta et stykke tøy dynka i besin og dra igjennom hele potta, men da du har et gitter der må du helle bensina inn i potta, tenne på, når potta har brent litt tar du en gummihammer og dunker rundt om på potta.
det skulle få alt som er inni til og løsne/ brenne opp.
obs, når du gjør dette, sørg for og kjøre safe. ikke inne( leste på mopedportalen om noen som nesten brant opp garagen...) helst på grus eller noe som ikke brenner.
bare hell inn en rimelig slant med bensin, rist rundt så legger du et lite spor med bensin bort fra potta, der du tenner på i enden, går 2 meter bakover og ser på. Ikke vær redd, potta sprenger ikke eller noe. og en ting til, ikke let på mopedportalen og sånt etter guider på detta, da folk der inne tror man kan rense potta med krutt, og at bensin sprenger... -.-
Skulle tro det er bedre og brenne potta, koble potta helt av, hvis mulig ta et stykke tøy dynka i besin og dra igjennom hele potta, men da du har et gitter der må du helle bensina inn i potta, tenne på, når potta har brent litt tar du en gummihammer og dunker rundt om på potta.
det skulle få alt som er inni til og løsne/ brenne opp.
obs, når du gjør dette, sørg for og kjøre safe. ikke inne( leste på mopedportalen om noen som nesten brant opp garagen...) helst på grus eller noe som ikke brenner.
bare hell inn en rimelig slant med bensin, rist rundt så legger du et lite spor med bensin bort fra potta, der du tenner på i enden, går 2 meter bakover og ser på. Ikke vær redd, potta sprenger ikke eller noe. og en ting til, ikke let på mopedportalen og sånt etter guider på detta, da folk der inne tror man kan rense potta med krutt, og at bensin sprenger... -.-
- min tråd.
BF3<3
BF3<3
- eiriklygre
- Silver
- Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
- Kontakt:
hell potta full i diesel å la det ligge i 5 dager, spyl den med høytrykk spyler (jo mere trykk jo bedre) det funker. eller hell potta full i den sterkeste avfetinigen du får tak på og å la det ligge i 5 dager. og spyl den med høytrykk spyler (jo mere trykk jo bedre) det funker det låver eg deg 
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668
Honda cr 85 2004
Aprilia RS 125 07 Spain edtion
Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.
Honda cr 85 2004
- eiriklygre
- Silver
- Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
- Kontakt:
kan vere du må gjøre dette eit par ganger, du kan og prøve å dunke i potta hver dag med en hammer forsiktig hver da innen disse 5 dagene 
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668
Honda cr 85 2004
Honda cr 85 2004
-
stupideboy
- Fersk
- Sted: straumsnes, møre og romsdal
fyll opp med bensin å tenn på 
kutta cdi bro, eff anlegg, kappa eksosventil, dyse, dreving, powerfilter. polini 154.
viewtopic.php?f=26&t=9255&start=0
viewtopic.php?f=26&t=9255&start=0
jeg fylte potta med bremseveske å lot det stå over natta, funka greit men gikk med noen liter
-
Joggi96
- Norgesmester
- Sted: Nerlandsøy utenfor Ålesund
- Kontakt:
bremseveske???? Har hørt å sette fyr på å det andre som har blitt nevnt men BREMSEVESKE?? 
Brukt bremseveske er etsende som søren 
-
Joggi96
- Norgesmester
- Kontakt:
Jaja er klar over at det er litt futt i det, men bremseveske hadde jeg ikke kommet på, men det ble jo litt dyrt? 
Neei, tok brukt bremseveske fra ei bøtta vi hadde etter vi hadde hatt service på litt av vert
-
Joggi96
- Norgesmester
- Kontakt:
Åja, da så
Så for meg en veldig dyr løsning....
funka sikkert fjell så lenge det ikke tok på annlegget.,.,.,.! 
Så for meg en veldig dyr løsning....
Tok sikkert på anlegget men er scooter så gir søren
Jeg bruker å helle en god skvett bensin i potta, tenne på og blåse inn i potta med kompressoren, da brenner du den helt rein
sotflaka detter ut som ingenting!
Suzuki DR 125 SM 2011 Healtech fuelmaping
Honda PX-R 50 1985
Honda PX-R 50 1985
- Fighter300
- Rossi
- Sted: Bryne, Rogaland
Jeg prøvde å brenne mitt anlegg (09), men fikk ikke ut dritten... er noen slags filter inni svana som hindrer dritten fra å komme ut. Det ene filteret kan du se viss du kikker inn i den enden som skal i sylinderen:) prøv å få ut dette filteret elns.... det er bare i veien, så gjør ingenting om du tar det ut 

2009 Aprilia RS 125 (34mm, JollyMoto, RAVE1)
Piaggio Zip50
Lexus IS200
Fun 3 12 fot 30hk Yamaha
Steady 260 9,9/15hk Yamaha
Yamarin 65DC 300hk Yamaha

Piaggio Zip50
Lexus IS200
Fun 3 12 fot 30hk Yamaha
Steady 260 9,9/15hk Yamaha
Yamarin 65DC 300hk Yamaha