Dette er et arkivert øyeblikksbilde av apriliaforum.no, slik forumet så ut da det ble lagt ned. Det er skrivebeskyttet — innlogging, søk og nye innlegg virker ikke.
Ja det er kjøleveske som renner ut, skal det vere en O-ring eller no der kansje ? det er ikke mye som renner, men er nok! Er også en RS125 jeg har. 2010 modell
Det er delvis riktig det Steffen sier,at det er et hull som det kommer vann ut av hvis noe er galt, men det er ikke det hullet tror jeg, for det er et liite hull på max 2 forran på blokka
Den ene av skruene som holder sammen blokkene er også tappeskrue for kjølevæske, altså forran på motoren på venstre side sett bakfra (står "OUT" ved siden av den ) Det er nok denne du mangler Skal IKKE være O-ring der, men en messingskive
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter Suzuki SV650S Yamaha YZ 250 (X) TM 125 MX Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Har ikke noe med balansedreva å gjøre men er enten pakningene eller simmeringene i vannpumpa som har gått, eller muligens pakningen mellom blokkene Tviler på det siste, men mulig
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter Suzuki SV650S Yamaha YZ 250 (X) TM 125 MX Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!
Skru ut den ene 8 mm skruen som holder vannpumpa og dra ut hele pumpa for å se om du ser noe galt, og se etter vann i olja
er nok oring på vannpumpen som er gåen. det er 2 oringer på vannpumpen. midt mellom de er det en drenering slik at vann ikje skal komme i oljen og motsatt om en av de ryker.
Joakim a.k.a. ApriliaRS250
2001 aprilia rs250 med skilt 1998 aprilia rs250 banesykkel enda en 1998 aprilia rs250 banesykkel 1989 ktm 500 2takt crosser
Stemmer det Joakim sa Skjekket dette selv når jeg splittet motoren, og det står i haynes
Så jæævli sur brukt nå over 1000kr på deler for å fikse oringene og giroljen, men sykkelen lekker fortsatt vann, hva kan det være? Oringene som ble skifta ut såg helt fine ut også.. Kan det være hele vannpumpen som er ødelagd?
Proud Owner Of Aprilia RS 125 06! 140dyse, FP eksosanlegg fra aprilia, Rave 2, CDI fjerna, Powerfilter
Gjorde ikke det, men var noen små hakk i vannpumpa, men tviler sterkt på at det kan være grunnen :/ Men, vannpumpa funka helt fint før jeg lånte sykkelen vekk til broderen.. Å han kjører alltid så veldig hardt, dette kan vel vere grunn til at den ble ødelagd? Håper sånn at han betaler for seg
Proud Owner Of Aprilia RS 125 06! 140dyse, FP eksosanlegg fra aprilia, Rave 2, CDI fjerna, Powerfilter