Ikke start på Aprilia RS50 2004
- fredmax385
- Nysgjerrigper
Ikke start på Aprilia RS50 2004
Hei, jeg har ett annet innlegg her også men fikk ikke så mye respons + at jeg har noen oppdateringer på en måte.
Forrige uke da jeg parkerte mopeden min var det ikke noe galt i det hele tatt men på morgenen når jeg skulle starte den og selvfølgelig hadde en avtale så ville den ikke starte så jeg kjøpte ny plugg, men det var ikke feilen så da bestilte jeg ny coil/cdi og tennplugghette, fikk det i posten og satt det på idag.. men fortsatt ingen gnist eller anntydning til at det var det som var feilen med mopeden..
En som spurte meg om idiotiske ting som folk som ikke har peiling skjønner... så må bare si at jeg har endel peil på moped og motor generelt men ikke så flink med elektronikken..
Hadde vært fint med noen litt bedre svar enn på det forrige innlegget mitt... og nå er det rett før hele dritten går i lågen eller noe sånt så takk for svar.
Forrige uke da jeg parkerte mopeden min var det ikke noe galt i det hele tatt men på morgenen når jeg skulle starte den og selvfølgelig hadde en avtale så ville den ikke starte så jeg kjøpte ny plugg, men det var ikke feilen så da bestilte jeg ny coil/cdi og tennplugghette, fikk det i posten og satt det på idag.. men fortsatt ingen gnist eller anntydning til at det var det som var feilen med mopeden..
En som spurte meg om idiotiske ting som folk som ikke har peiling skjønner... så må bare si at jeg har endel peil på moped og motor generelt men ikke så flink med elektronikken..
Hadde vært fint med noen litt bedre svar enn på det forrige innlegget mitt... og nå er det rett før hele dritten går i lågen eller noe sånt så takk for svar.
Aprilia RS50 2004 <3
Re: Ikke start på Aprilia RS50 2004
Sjekket svinghjulsnoten?
- fredmax385
- Nysgjerrigper
Nei har desverre ikke fått gjort det fordi jeg må få tak i svinghjulsavdrager først
Aprilia RS50 2004 <3
Har du målt om det er spenning inn til CDI? Har du prøvd å koble forbi kill switchen(kjent feil)?
Det er billigere å gå litt mer metodisk frem enn å kaste deler på problemet...
Det er billigere å gå litt mer metodisk frem enn å kaste deler på problemet...
- fredmax385
- Nysgjerrigper
hehe, nei har ikke det, for fikk ikke tak i noe måleutstyr og ingen som gadd og hjelpe meg før jeg kjøpte coilen så måtte bare kjøpe hadde ikke noe annet valg... så nå som jeg har bytta de tinga så selvfølgelig så er det mange som kan hjelpe meg.. men ska skjekke tennspola før jeg gjør noe mere nå... for nå ble jeg rimelig forbanna..
har ikke killswitch på mopeden.. så tviler på at det er noe feil der for og si det sånn hehe
har ikke killswitch på mopeden.. så tviler på at det er noe feil der for og si det sånn hehe

Aprilia RS50 2004 <3
Napp ut rød og hvit kabel fra cdi'en og prøv å trillestarte. Hvis dette funker ligger feilen i killswitchen (tenningslåsen) 
Du bør også måle motorkompresjon og poste tall hær.
- fredmax385
- Nysgjerrigper
Aprilia RS50 2004 <3
- fredmax385
- Nysgjerrigper
Aprilia RS50 2004 <3
Alle tror de har peil når de kommer hit.
Ikke frekt ment mot deg, men sånn er det bare.
Altså, det her går jo litt på å feilsøke. Du har kjøpt nye deler uten å feilsøke.
Er du helt sikker på at du ikke får gnist ?
hvis ikke du er helt sikker, så tar du ut pluggen (med hetta på) og spoler den mot godset på syllen.
Hvis den var helt fin når du satt den fra deg, så pleier det aldri å være noe spesielt.
Drar startmotoren ?
Dødt batteri ?
Tett luftfilter/vann i forgasser
kondens i tanken ?
Om du har mulighet, så kan du jo ta fram et multimeter og sjekke hvor strømmen stopper osv.
Dersom ingenting av det jeg sier over funker, så har du ihvertfall prøvd!
Må bare spørre; har du huska å slå av killswitchen ? den på høyre side, så den ikke bryter kretsen.
Ikke frekt ment mot deg, men sånn er det bare.
Altså, det her går jo litt på å feilsøke. Du har kjøpt nye deler uten å feilsøke.
Er du helt sikker på at du ikke får gnist ?
hvis ikke du er helt sikker, så tar du ut pluggen (med hetta på) og spoler den mot godset på syllen.
Hvis den var helt fin når du satt den fra deg, så pleier det aldri å være noe spesielt.
Drar startmotoren ?
Dødt batteri ?
Tett luftfilter/vann i forgasser
kondens i tanken ?
Om du har mulighet, så kan du jo ta fram et multimeter og sjekke hvor strømmen stopper osv.
Dersom ingenting av det jeg sier over funker, så har du ihvertfall prøvd!
Må bare spørre; har du huska å slå av killswitchen ? den på høyre side, så den ikke bryter kretsen.
X:
Er ikke alle RS50 det er killswitch på steffen 
- fredmax385
- Nysgjerrigper
Aprilia RS50 2004 <3
vel, da burde jo det her ikke være noe vanskelig for deg, når du har 4 i kjøretøy..
Du har jo et multimeter på skolen f.eks.
svinghjulsavdrager kan du lage på skolen.
Tror du vi er synske du eller? Ingen spørsmål er dumme vettu, bare dumme svar
Hvis du ikke vil ha spørsmål om det du allerede er sikker på, så må du skrive det du er sikker på...
Du har jo et multimeter på skolen f.eks.
svinghjulsavdrager kan du lage på skolen.
Tror du vi er synske du eller? Ingen spørsmål er dumme vettu, bare dumme svar
Hvis du ikke vil ha spørsmål om det du allerede er sikker på, så må du skrive det du er sikker på...
X:
- fredmax385
- Nysgjerrigper
jeg skreiv også at jeg ikke er så flink med det elektroniske da så ja, men nei jeg kan ikke lage det på skolen og nei har ikke multimeter på skolen for har bytta linje nå for det ble for kjedelig.
Aprilia RS50 2004 <3
Jeg har 4 i matte og jeg kan kjeeeempemye! Du som har hele 4 i kjøretøy burde jo VIRKELIG KLARE DETTE ELLER HVA?! 
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
- fredmax385
- Nysgjerrigper
Aprilia RS50 2004 <3