Hallo,
Min datter kjører en SR50 factory. Vi har de siste 2-3 år bare hatt en nøkkel(den uten chippen) og det fungerte bra.
Men, nå har vi fått problemer med joystickken, dvs, at den ikke lenger klarer å sette kode som kreves før starten.
Hva skjer:
Når hun setter inn nøkkelen og vri den, så er alt ok. Scooteren starter opp og kommer til det punktet, hvor det kreves startkoden.
Hun klarer til og med forandre første tallet(opp/ned), men når hun skal presse inn for å bekreftet ett tall, så reagerer ikke systemet(kontaktfeil?).
Hva har jeg gjort hittil:
Jeg har prøvde å sprute inn kontaktveske, men uten hell.
Så derfor lurer jeg på følgende:
Hvordan får jeg byttet den delen på styret(hvor joysticken er)?
Hvordan jeg får tak i den?
Og/eller om det er mulig, å overstyret sånn at det ikke kreves koden i det heletatt?
For hjelp og innspill, takker jeg på forhånd.
Mvh
Hartmann
SR 50 factory - joystick problem
Re: SR 50 factory - joystick problem
Her kan du kjøpe bryteren; http://oemparts.no/store/oemparts/AP/AP8224620
Eneste måte å slippe koden er å skaffe deg chippa nøkler for så å registrere de ved å bruke menyen i dashen; http://oemparts.no/store/oemparts/AP/AP8104622.. Ta med deg nøkkelen uten chip sammen med den med chip, til en låsesmed...
Eneste måte å slippe koden er å skaffe deg chippa nøkler for så å registrere de ved å bruke menyen i dashen; http://oemparts.no/store/oemparts/AP/AP8104622.. Ta med deg nøkkelen uten chip sammen med den med chip, til en låsesmed...
Takk igjen, Raptor50.
Dessverre har jeg ikke chipnøkkelen lenger. Hittil har hun bar slått inn startkode og det fungerte.
Men, når du ikke kan slå inn koden, pga. at bryteren(lille stangen) ikke fungerer riktig, blir det straks verre.
Så jeg må nok bytte den delen som er på styret.
Enten kun selve bryter(joysticken-->Lenken med ..../AP8224620) eller
så hele delen på styret -->Lenken med ..../AP8104622 er vel akkurat det?
Mvh
Hartmann
Dessverre har jeg ikke chipnøkkelen lenger. Hittil har hun bar slått inn startkode og det fungerte.
Men, når du ikke kan slå inn koden, pga. at bryteren(lille stangen) ikke fungerer riktig, blir det straks verre.
Så jeg må nok bytte den delen som er på styret.
Enten kun selve bryter(joysticken-->Lenken med ..../AP8224620) eller
så hele delen på styret -->Lenken med ..../AP8104622 er vel akkurat det?
Mvh
Hartmann
Hei igjen,
Raptor, jeg misforstå litt, tror jeg.
Men mente du at jeg skulle skaffe meg nøkkel med chip(dvs. kjøpe AP8104622). Da får jeg uslipte med chip, som jeg da med hjelp av dashbordet kan kode på nytt.
Var det korrekt?
Så må jeg også skaffe med AP8224620(som styrer alt dette), for å få en ny joystick som fungerer?
Mvh
Hartmann
Raptor, jeg misforstå litt, tror jeg.
Men mente du at jeg skulle skaffe meg nøkkel med chip(dvs. kjøpe AP8104622). Da får jeg uslipte med chip, som jeg da med hjelp av dashbordet kan kode på nytt.
Var det korrekt?
Så må jeg også skaffe med AP8224620(som styrer alt dette), for å få en ny joystick som fungerer?
Mvh
Hartmann
Det er korrekt(du må inn i servicemenyen, kode 45256). Alle linkene navigerer til korrekte deler.. Hvis jeg var deg så ville jeg demontere bryteren for å se om du kan få den til å fungere, før du bestiller en ny en.. Hvis du ikke får den til å fungere, så trenger du en ny en. For sånn som det er nå, kan du jo ikke slå koden, og da kommer en ikke langt uten en chippa nøkkel..
Hei igjen,
Nå har jeg ladet batteriet og skrudd opp "RH lights Control".
Uten å vite hva som var årsaken, kunne jeg slå inn koden igjen.
Scooteren starter opp, men så skjer ingen ting. Dvs, jeg trykker på start knappen, men det skjer virkelig INGEN ting.
Så ser jeg, at det kommer en melding, som står der i noen sekunder.
Remeber to insert your user code
Hva slags kode er det snakk om her?
Hvor skal man slå denne inn?
P.g.a. at scooteren er så gammel som den er og jeg synes det er moro å skru litt selv, trenger jeg ikke "Service" meldingen på displayed.
Hvordan får jeg denne bort?
Mvh
Hartmann
Nå har jeg ladet batteriet og skrudd opp "RH lights Control".
Uten å vite hva som var årsaken, kunne jeg slå inn koden igjen.
Scooteren starter opp, men så skjer ingen ting. Dvs, jeg trykker på start knappen, men det skjer virkelig INGEN ting.
Så ser jeg, at det kommer en melding, som står der i noen sekunder.
Remeber to insert your user code
Hva slags kode er det snakk om her?
Hvor skal man slå denne inn?
P.g.a. at scooteren er så gammel som den er og jeg synes det er moro å skru litt selv, trenger jeg ikke "Service" meldingen på displayed.
Hvordan får jeg denne bort?
Mvh
Hartmann
Hei,
Det er som du skriver. Vi bruker default koden 00000.
Skal sette en ny user code. Så får vi se hvor langt jeg kommer.
Takk, Hartmann
Det er som du skriver. Vi bruker default koden 00000.
Skal sette en ny user code. Så får vi se hvor langt jeg kommer.
Takk, Hartmann
Nå er jeg på gang. Var innom "MENUEN" og satt en "User Code".
Resultat= "Insert first key".
Nå er displayed sperrer og det kommer un denne meldingen.
Da er det bare å bestille nøkkelsett med kode, er ikke det?
Eller kommer jeg ut av dette ved å koble fra batteriet?
Oppdatert1: Nå har jeg fått en kodet nøkkel og leverte den til lokale nøkkelsliper. F....!
Denne nøkkel la seg ikke vri rundt og jeg må bestille en ny'en. Sk...!
Oppdatert2: Nå har jeg fått andre nøkkel og fått den kopiert hos MISTER MINIT i Drammen. Den fungerer!
Start prosessen blir gjennomført, men scooteren starter ikke. På skjermen står det nå EFI og to kabler(trukket fra hver andre) vises.
Nå holder jeg på med å lese Forumer opp og ned, men har ennå ikke funnet det jeg trenger.
Noen ideer?
Mvh
Hartmann
Resultat= "Insert first key".
Nå er displayed sperrer og det kommer un denne meldingen.
Da er det bare å bestille nøkkelsett med kode, er ikke det?
Eller kommer jeg ut av dette ved å koble fra batteriet?
Oppdatert1: Nå har jeg fått en kodet nøkkel og leverte den til lokale nøkkelsliper. F....!
Denne nøkkel la seg ikke vri rundt og jeg må bestille en ny'en. Sk...!
Oppdatert2: Nå har jeg fått andre nøkkel og fått den kopiert hos MISTER MINIT i Drammen. Den fungerer!
Start prosessen blir gjennomført, men scooteren starter ikke. På skjermen står det nå EFI og to kabler(trukket fra hver andre) vises.
Nå holder jeg på med å lese Forumer opp og ned, men har ennå ikke funnet det jeg trenger.
Noen ideer?
Mvh
Hartmann