Turtallssperre
-
vegardskoglund
- Nysgjerrigper
- Sted: Harstad
Turtallssperre
Hei, jeg lurte på om det var orginalt turtallssperre på en RS 50 2005 modell. Jeg kan ta min opp til 12k omdreininger nå, men jeg har effektannlegg så kan det ha noe og si. vist det er tilfelle at det er turtallssperre på, er det mulig og gjøre slik at den sperrer på mindre turtall?
-
robin_1379
- Bronze
- Sted: skien
- Kontakt:
Re: Turtallssperre
hvorfor skal du ha den til å sperre på turtallet?
pass på ikke dra den over 11-12 k hvis du har org veiv
pass på ikke dra den over 11-12 k hvis du har org veiv
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
X: Aprilia rs50 03
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
-
vegardskoglund
- Nysgjerrigper
Det ville vert kjekt og vite i tilfelle æ måtte sende mopeden inn tell kontroll vest æ blei stoppa
- General-Billy
- Wannabe admin
- Sted: Northern Norway
Kjøp deg en politiknapp. Men visst du blir stoppet og skal inn på sjekk så er det jo bare og skru alt originalt først.
[X] BMW 325D E92, 11
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
-
vegardskoglund
- Nysgjerrigper
det er der problemt ligger, kjøpte den fra forhandleren uten orginalanlegg=) Forresten, funken hvilken som helst politiknapp på en 05 modell?
- Christian
- Gold
- MC: 2004 Aprilia RS125
- Sted: Florø
- Kontakt:
Dropp politiknapp, den kan ødelegge hele tenningskretsen har jeg hørt. Hvis dere må på visning, så bare setter dere i den originale eksosventilen, setter på original potte (hvis mulig), og løft nåla et eller to hakk slik at den mister masse effekt. Dere kan også stille opp oljepumpen.
2004 Aprilia RS 125 Free Power
- General-Billy
- Wannabe admin
- Sted: Northern Norway
Kan ødelegge coil/tenningsanlegg dersom du bruker den over lengre tid.
[X] BMW 325D E92, 11
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
-
vegardskoglund
- Nysgjerrigper
daså, takker for alle svar=)
-
robin_1379
- Bronze
- Sted: skien
- Kontakt:
politiknapp kan ødellege tenninga hvis du kjører rundt med den på
det går nok bra hvis du kun bruker den hvis du må på tralla
det går nok bra hvis du kun bruker den hvis du må på tralla
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
MH Furia Max 06
Kan ødelegge coil/tenningsanlegg om du kjører lenge mens den sperrer på f.eks 6k!
Har selv trådløs "politiknapp", og har hvert på eu-fittekontroll med den på rundt 3-4 ganger..
-Ble stoppet fordi politiet trodde jeg hadde ombygd potta fordi den kom ut under SETET!!!!
og etter der ble jeg stoppa igjen fordi politiet sa jeg at baklyset mitt skulle ikke bli sterkere når jeg gav gass!
Ble så J Æ V E L I G forbanna! DUmme idioter..
Leave me alone <3
Har selv trådløs "politiknapp", og har hvert på eu-fittekontroll med den på rundt 3-4 ganger..
-Ble stoppet fordi politiet trodde jeg hadde ombygd potta fordi den kom ut under SETET!!!!
og etter der ble jeg stoppa igjen fordi politiet sa jeg at baklyset mitt skulle ikke bli sterkere når jeg gav gass!
Ble så J Æ V E L I G forbanna! DUmme idioter..
Leave me alone <3
Aprilia RS 06/07 <3
Politiknapp er kun en slags nødløsning, og du burde for all del ikke ha den påslått mer enn ved en eventuell kontroll av BT eller onklel blå. Men du kan jo selvfælgelig sperre den og stille den inn hvordan du vil(på hvilket turtall altså)
Eppe: hvis de seriøst mente det de sa om lyset ditt, så er de stokk dumme! For når du gir gass, så går jo svinghjulet ekstra fort rundt tennplata, og det blir generert mer strøm,enn på lavt turtall(tomgang) Så neste gang, så sier du bare til dem hvordan det skal være, og hvordan systemet virker
Eppe: hvis de seriøst mente det de sa om lyset ditt, så er de stokk dumme! For når du gir gass, så går jo svinghjulet ekstra fort rundt tennplata, og det blir generert mer strøm,enn på lavt turtall(tomgang) Så neste gang, så sier du bare til dem hvordan det skal være, og hvordan systemet virker

Aprilia SX50 2010