Aprilia Mojito - motorstans

Kategorien for alle Aprilia 50 ccm
matsandre
Nysgjerrigper

Aprilia Mojito - motorstans

Legg innav matsandre » 26 jun 2008, 07:15

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg en Aprilia Mojito Custom 50cc, for litt enkel bykjøring. Etter tre uker med med kjøring sluttet mopeden plutselig å fungere (dvs, den starter, og jeg kan kjøre med den, men så fort jeg kommer over typ.. 30km/t dør den. Jeg kan seff starte den igjen, men så dør den. Igjen og igjen.

I fortvilelse stoppet jeg på en bensinstasjon i forrige uke for å sjekke tennpluggen, jeg røsket ut kabelen og klarte å ryke L-pluggen tvers av. Er det noen som vet om dette er en egen del, eller henger den fast i hele coilen? Har hørt rykter om at den har gjenger og kan skrus, men det virker håpløst. Jeg har uansett fått tapet disse sammen som en veeldig midlertidlig løsning, og problemet med at motoren dør er fortsatt et problem.

Noen som har forslag til løsning? Må jeg få meg en ny tennplugg? Er det noe galt med forgasseren? Dårlig bensin?

Brukeravatar
Skaarud
Pensjonert admin/mod
Sted: Hadeland, Oppland
Kontakt:

Re: Aprilia Mojito - motorstans

Legg innav Skaarud » 01 jul 2008, 16:45

Hei, og velkommen til forumet! ;)

Hva slags turtall er det sykkelen dør på, og hvordan dør den? Helt brått akkurat som når man slår på dødmannsknappen?
Har du gjort noe med den?
Skal man bli god, må man ville bli god!

stigolsen
Nysgjerrigper

Legg innav stigolsen » 05 jul 2008, 18:19

Heisann ,
Jeg hadde samme problem med min Mojito , og en venn av meg klarte å fixe det . Uten at jeg vet detaljene , så forklarte han at en slange kom i klem når jeg satte meg på setet , dvs at jeg "kvalte" bensintilførselen på den .
Når jeg startet den uten å sitte på den fungerte den helt fint .
Vet ikke helt hvilken slange det var han snakket om , men det må jo ha noe med tilførsel av bensin til forgasseren å gjøre ?

Håper dette hjalp ...

miisu
Nysgjerrigper

Legg innav miisu » 09 apr 2009, 18:30

Jeg sliter samme problemet og scooteren er 10 mnd gammel.
Har hatt den på verksted 4 ganger. Byttet 4 tennplugger...
Nå er den på verksted igjen og alt de sier etter uker der er at "de må teste den".
Den bare dør ut som om man napper ut dødmansknappen på en båt. Forsøker å starte den også dør den så fort jeg gir gass. Er det ikke litt rart at verkstedet ennå ikke har åpnet den for å sjekke inni?
Nå er jeg temmelig dritt lei hele scooteren. Hvor mye må man tåle før man kan heve kjøpet?

Gå tilbake til «50 ccm»