Hvilket effenktanlegg skal jeg kjøpe?
Hvilket effenktanlegg skal jeg kjøpe?
Hei har en Aprilia 50 rs 2005 mod . Lurer på hvilke eff anlegg som gir best ytelse tanker på top fart og trekkkraft over hele registret.. Kjører med et gianelli anlegg nu som forige eier kjøpte brukt. sykkelen trekker ikke noe some helst under 8k men over det er det bra drag.. han har også byttet dyse men husker ikke vilken han har satt i akkorat nu..
Sist redigert av Even den 13 mai 2009, 14:43, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Rettet skrivefeil i emnetittel
Begrunnelse: Rettet skrivefeil i emnetittel
- Even
- Pensjonert admin/mod
- MC: Aprilia RS 125
- Sted: Hønefoss
Re: Hvilket effenktanlegg skal jeg kjøpe?
Hvilket effektanlegg som er best for deg kommer helt an på hvilke andre planer du har med sykkelen. Anlegg er designet for forskjellige arbeidstemperaturer, turtall osv.
Selv sverger jeg til Aprilia's eget effektanlegg (FP anlegg). Det er et uplombert anlegg til rs'n. Den gir bedre drag i bunn og bra på topp. Forskjellen fra et vanlig effektanlegg er at den har en grovere lyd (ikke knartre lyd), den ser orginal ut (bra for politiet), den har en veldig fin motstand og designet for uplomberte sykler med rave ventil. Den gir litt mindre på toppeffekten enn et effektanlegg, men til gjengjeld har den et bedre register hele veien.
Dersom sykkelen din virkelig ikke drar noe som helst under 8k, så ville jeg sjekket om den har kappet eksosventil!
Selv sverger jeg til Aprilia's eget effektanlegg (FP anlegg). Det er et uplombert anlegg til rs'n. Den gir bedre drag i bunn og bra på topp. Forskjellen fra et vanlig effektanlegg er at den har en grovere lyd (ikke knartre lyd), den ser orginal ut (bra for politiet), den har en veldig fin motstand og designet for uplomberte sykler med rave ventil. Den gir litt mindre på toppeffekten enn et effektanlegg, men til gjengjeld har den et bedre register hele veien.
Dersom sykkelen din virkelig ikke drar noe som helst under 8k, så ville jeg sjekket om den har kappet eksosventil!
Aprilia RS 125 2005 RED

det er rs 50 den har vel ikke ventil?
audi 90 quattro 2.3l .
- Even
- Pensjonert admin/mod
- MC: Aprilia RS 125
- Sted: Hønefoss
My bad. Er så vant til å prate om 125, så jeg glemte å se om det var det han spurte om.
Se bort ifra posten min!
Se bort ifra posten min!
Aprilia RS 125 2005 RED

Hei det er ikke mye den drar under 8k. hender man må geare 2 gear for og få nok turtall for at den spøtter unda igjen.
en 50ccm tror jeg ikke drar så veldig bra under 8000 omdreininger med kun effektanlegg (regner med at det ikke er bytta sylinder osv?)
jeg kjørte 50ccm "racing" før (gpr) og jeg hadde et Leo Vince V6 anlegg, det har bra kvalitet, lyd, og den begynte å dra fra 4500, men hadde et kick fra 7000 til 11000, så det var jeg veldig fornøyd med
det koster litt da, tror det er rundt 2200kr elns
jeg kjørte 50ccm "racing" før (gpr) og jeg hadde et Leo Vince V6 anlegg, det har bra kvalitet, lyd, og den begynte å dra fra 4500, men hadde et kick fra 7000 til 11000, så det var jeg veldig fornøyd med
det koster litt da, tror det er rundt 2200kr elnsRe: Hvilket effenktanlegg skal jeg kjøpe?
ok ja kjører med orginal sylinder og det som står på er et gianelli effektanlegg med orginal potte fant jeg ut, har dette noe og si på effekten at selve bakpotta er orginal?
- Simendinho
- Mekaniker
- Sted: Akershus, Jessheim
dersom du ikke skal ha sylinder er det ikke vits i å bytte effektanlegg. Du får nesten akkurat samme draget når det gjelder 50cc.
[x]Aprilia RS 50 2007, White. med metrakit rk replica
Cagiva mito 2005, rød. uplombert, wee
Cagiva mito 2005, rød. uplombert, wee
nei, den bakpotten har ingenting å si på effekten, er vel mer på lyd og vekt
men man kan merke forskjell på effektanlegg selv om man ikke bytter sylinder... men store forskjellen er det ikke, så personlig tror jeg ikke jeg hadde giddi å bytta det, så lenge du ikke har planer om å trimme mer. men det skal sies at Leo Vince V6 anlegget visstnok er det anlegget som gir best toppfart og drag på en sykkel med orginal sylinder
men det er derimot ikke best hvis du setter det sammen med en trimsylinder osv....
men man kan merke forskjell på effektanlegg selv om man ikke bytter sylinder... men store forskjellen er det ikke, så personlig tror jeg ikke jeg hadde giddi å bytta det, så lenge du ikke har planer om å trimme mer. men det skal sies at Leo Vince V6 anlegget visstnok er det anlegget som gir best toppfart og drag på en sykkel med orginal sylinder