Hei.
Jeg har en aprilia rs 50 2007 modell, den er helt orginal og aldri blitt trimma! Dvs. at den går 45 -50 som vanlig.
Hvordan kan jeg få den til å gå så fort som mulig??
Trenger svar veldig fort. Takk!!
HVordan trimme??????
Re: HVordan trimme??????
Det er så sykt mye du kan gjøre for at den skal gå fortere, blant annet:
- Eksos
- Trimsylinder
- Forgasser
- Innsug
- Reed
- Clutch
- Drev
- Veiv
- Tenning/Coil
Finnes mer enn det og, bare hva du ikke kan skifte for å få den til å gå raskere.
- Eksos
- Trimsylinder
- Forgasser
- Innsug
- Reed
- Clutch
- Drev
- Veiv
- Tenning/Coil
Finnes mer enn det og, bare hva du ikke kan skifte for å få den til å gå raskere.

Her skal det stå noe fornuftig.
Fjerne plomber?
Jeg har fjerna blomber, men hva menes det egentlig med større dyse??
Vil farten øke veldig hvis man fjerner blomber og tar på større dyse?
Vil farten øke veldig hvis man fjerner blomber og tar på større dyse?
Dyse i forgasseren, styrer bensin mengde osv.
hvis du trimmer din moped så trenger den mer bensin for da går den fortere, og dyse slipper inn mer bensin 

X: Rieju MRX pro 03 ombygd til smx
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
Aprilia rs 125 2000 - Rave 2, 34 flatside, ITALKIT, tyga carbonreeds, K&N pf, BR10EIX iridum plugg, VHM topp
Volvo 740 2,3 GL 1990
70-80km/t kanskje.
Går da mye fortere enn 70-80 om du har eff.anlegg og dyser? Jeg fikk jo min rs 50 opp i 115-120 med bare leo vince anlegget.
Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Minner meg om den tiden jeg også var grønn ^^
På en moped kan man gjøre mangt, som Anton sa, det aller fleste gjør og det du og kan starte med er et effektanlegg, eller hvis du vil beholde draget i bunnen (bunndraget) så tar man vekk alle plomberingene i originalanlegget. På Aprilia RS50 07 er det veldig lett!
For å forhindre at motoren går til helv*@te så må man dyse opp, originalt er sykkelen innstilt for å gå perfekt iforhold til at den er original, når du da trimmer opp motoren din, vil den da få mere effekt, og dermed vil den da kreve mer bensin. Derfor så må man bytte en skrue i forgasseren (dysa) til en større verdi.
Fartsmessig vil du gå fra 45-50 originalt til rundt 70-90 ved å ta plomberingene i original eksosen, hvilken fart du oppnår bestemmes av hvordan drev du har, og fra sykkel til sykkel forsovidt.
Med original eksosen uten plomberinger har du et bra bunndrag, men ikke så bra drag på toppen. Et effektanlegg derrimot er bra løsning hvis du da ønsker masse effekt på toppen (dvs opp mot "the dangerzone" på turtelleren, altså den røde linjen!), med effektanlegget har du ikke særlig godt bunndrag, men et sinnsykt til toppdrag.
Skal du ha effektanlegg anbefaler jeg LeoVince V6 til din Aprilia, tøff lyd og går godt!
Videre kan man sette på trimsylindere, større forgassere osv.
Har mye erfaring med Rabasa motoren til Aprilian din, så det er bare og spørre
På en moped kan man gjøre mangt, som Anton sa, det aller fleste gjør og det du og kan starte med er et effektanlegg, eller hvis du vil beholde draget i bunnen (bunndraget) så tar man vekk alle plomberingene i originalanlegget. På Aprilia RS50 07 er det veldig lett!
For å forhindre at motoren går til helv*@te så må man dyse opp, originalt er sykkelen innstilt for å gå perfekt iforhold til at den er original, når du da trimmer opp motoren din, vil den da få mere effekt, og dermed vil den da kreve mer bensin. Derfor så må man bytte en skrue i forgasseren (dysa) til en større verdi.
Fartsmessig vil du gå fra 45-50 originalt til rundt 70-90 ved å ta plomberingene i original eksosen, hvilken fart du oppnår bestemmes av hvordan drev du har, og fra sykkel til sykkel forsovidt.
Med original eksosen uten plomberinger har du et bra bunndrag, men ikke så bra drag på toppen. Et effektanlegg derrimot er bra løsning hvis du da ønsker masse effekt på toppen (dvs opp mot "the dangerzone" på turtelleren, altså den røde linjen!), med effektanlegget har du ikke særlig godt bunndrag, men et sinnsykt til toppdrag.
Skal du ha effektanlegg anbefaler jeg LeoVince V6 til din Aprilia, tøff lyd og går godt!
Videre kan man sette på trimsylindere, større forgassere osv.
Har mye erfaring med Rabasa motoren til Aprilian din, så det er bare og spørre

Nåværende:
BMW 316i Coupe 1994 mod M-Tech
Yamaha FZR600R
Ex:
Aprilia RS125 `01 modell
Aprilia RS125 `97 modell (R.I.P)
Derbi GPR 50
Motorhispania RX50 Aprilia Edition (R.I.P)
Yamaha FZR600R
Ex:
Aprilia RS125 `01 modell
Derbi GPR 50
Da hadde jeg riktig ang fart da? Jeg mente selvfølgelig fart med orginal anlegg uten plomber.
Takk for svar folkens! Det hjalp virkelig.
Ingen problem 

Nåværende:
Yamaha FZR600R
Ex:
Aprilia RS125 `01 modell
Derbi GPR 50
Yamaha FZR600R
Ex:
Aprilia RS125 `01 modell
Derbi GPR 50