Takk for svar !
Hvilken gir olje er anbefalt på Aprilia sx ?
Hvilken gir olje er anbefalt på Aprilia sx ?
Hvilken girolje er anbefalt på Aprilia sx 09 modell ? 
Takk for svar !
Takk for svar !
Re: Hvilken gir olje er anbefalt på Aprilia sx ?
Det står i brukermanualen. Husker ikke nøyaktig hvilken det skal være på Rotax 122, men det er ihvertfall Agip av et eller annet slag. 

Her skal det stå noe fornuftig.
Agip 75w-90 til min modell hvertfall.
'00 Aprilia RS 125 - Streetfighter SOLGT
'03 Honda TRX400EX
Mercedes CL203, 200 kompressor
'03 Honda TRX400EX
Mercedes CL203, 200 kompressor
er det sx 50 det gjelder eller ? kan sjekke det for deg da, vist det sitter am6 i den 
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
jeg har nettop kjøpt meg mopped med am6 og jeg kjører på castrol sin 10w40 olje. kjenner også flere som bruker denne oljen på am6 motorn.
jeg sjekket manualen for aprilia rs 50 gamle typen som også har am6, men det sto ingen ting om hvilken girolje som skulle på am6 bare 125cc motorn som skulle ha den giroljen du har kjøpt 75w-90.
her er ett bilde av oljen jeg bruker på am6 motorn:
jeg sjekket manualen for aprilia rs 50 gamle typen som også har am6, men det sto ingen ting om hvilken girolje som skulle på am6 bare 125cc motorn som skulle ha den giroljen du har kjøpt 75w-90.
her er ett bilde av oljen jeg bruker på am6 motorn:

rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
min tråd:
hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en olje annent enn biltema , siden jeg ikke stoler helt på den siden det står BILTEMA på den
jeg veit hvertfall at moppe kompisene mine som har kjørt på den 10w40 girolja ikke har hatt noen problemer med girkassa si og derfor stoler jeg også mere på den. hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt den, eller 10w40 girolja de har på biltema.
feil girolje vil jo si feil viskositet som er tykkelsen på olja, noen grikasser trenger en tjukk olje andre ikke, bruker man en som er for tjukk så kan det føre til at den smører dårligere og at dreva inni motorn blir slitt ned fortere enn ved bruk av riktig girolje.
feil girolje vil jo si feil viskositet som er tykkelsen på olja, noen grikasser trenger en tjukk olje andre ikke, bruker man en som er for tjukk så kan det føre til at den smører dårligere og at dreva inni motorn blir slitt ned fortere enn ved bruk av riktig girolje.
min tråd:
min tråd:
det er det forumet er til for vettu 
min tråd:
min tråd: