Scooteren min går ikke fortere en 60km/t,, har uplombert potte, alikevell vild en ikke gjøre mer en 60km/t på flata. Stopper akkuratt på 60 på speedometeret.
I nedoverbakke klarer jeg å presse den litt høyere..
Jeg lurer da på om det er en slags turtallsperre på den? Eller om det kan være variatorringen?
Turtallsperre?
Re: Turtallsperre?
Er nok Variator Ringen 
-
brukernavn96
- Nysgjerrigper
Kan man bare ta ut v-ringen? Uten noe slags skade på motoren ellerno? Tenker liksom på ikke trimme mer enn bare ta ut v-ringrn
-
brukernavn96
- Nysgjerrigper
Kan man bare ta ut v-ringen? Uten noe slags skade på motoren ellerno? Tenker liksom på ikke trimme mer enn bare ta ut v-ringrn
Du kan bare ta den ut, den er ikke der for å beskytte motoren, den er der for at scooteren skal oppfylle EU krav til max hastighet..
Men skal du trimme scooteren er det noen ting du kan gjøre.
Reeds: karbon, anbefaler malossi (polini er drit)
Ny sylinder: t6 er en fin sylinder hvis du har noe med en minarell, ( det meste har minarelli) har du en ditech er malossi 70cc med innsprøytning veien å gå ( igjenn, polini er drit)
Variator: malossi multivar 2000 er god som gir bedre aks og "smoothere" giring oppvoer.
Clutch: Malossi fly eller delta chult da disse slurer lite og er holdbare.
Reeds: karbon, anbefaler malossi (polini er drit)
Ny sylinder: t6 er en fin sylinder hvis du har noe med en minarell, ( det meste har minarelli) har du en ditech er malossi 70cc med innsprøytning veien å gå ( igjenn, polini er drit)
Variator: malossi multivar 2000 er god som gir bedre aks og "smoothere" giring oppvoer.
Clutch: Malossi fly eller delta chult da disse slurer lite og er holdbare.