Dette er et arkivert øyeblikksbilde av apriliaforum.no, slik forumet så ut da det ble lagt ned. Det er skrivebeskyttet — innlogging, søk og nye innlegg virker ikke.
Kompis av meg hadde en, i den ble det etterhvert klikkelyder i motoren. Etterhvert ble det værre, og det viste seg at drev og lagre osv. til bakhjulet ble totalt ødelagt. Så gjerne hør godt etter når du prøvekjører. Er vel generelt det samme som motorsykler du bør se etter.
At alt elektronisk funker! På min fant jeg ut senere at kilometertellern ikke funket, hornet/"tuta" fungerte ikke. Og den begynte å lekke olje pågrunn av tidligere skade.
Du bør tenke deg 2 ganger om før du bestemmer deg for en Factory modell. SR i seg selv er kjempegode scootere. Men det er en grunn for at Aprilia importøren ikke tar inn innsprøytings modellene lenger. Når dette svikter,så sitter du rimelig fint i det. Ingen mekanikkere som hverken har kunnskap,eller ønsker og fikse det for deg.. systemet sliter også veldig i det Norske klimaet.
det finnes nok av gode scootere der ute med forgasser motor. Inkludert Aprilia scootere,om det er viktig at det skal være det merke. Aprilia Street,eller SR50R med forgasser er et langt sikrere valg,og den vil strengt tatt gå like godt,om man kjøper et effektanlegg. Det er også vanvittig større dele og trim utvalg dersom man velger en forgasser modell.