Hei!
I det siste har rs4 min stoppet når jeg har vært ute å kjørt. Noen ganger får jeg start igjen, mens andre ganger vil den ikke. Da har jeg bare latt den " hvile " en times tid, og da starter den.. Jeg har tatt plomba i potta, og byttet til 90 dyse. Kan det være at dysa er for stor, og at den får for mye bensin?
Noen som vet hva feilen kan være?
Problemer med rs4 50
Re: Problemer med rs4 50
Hei, og velkommen til forumet!
Det der skjedde med min moped en gang, og da var det pluggen som var gåen. Om du har litt for stor dyse har ikke innvirkning på om den vil starte eller ikke, men du kan jo sjekke pluggen ved å ta den av, for å se om den er sjokoladebrun (som den skal være). Er den svart har du for høy bensinblanding. Da burde du skru lufteskruen litt ut (prøve seg litt fram), + sette nål-clipset i forgasseren i det øverste hakket
Og selvfølgelig, bytt plugg for å sjekke om det er problemet
Lykke til
Det der skjedde med min moped en gang, og da var det pluggen som var gåen. Om du har litt for stor dyse har ikke innvirkning på om den vil starte eller ikke, men du kan jo sjekke pluggen ved å ta den av, for å se om den er sjokoladebrun (som den skal være). Er den svart har du for høy bensinblanding. Da burde du skru lufteskruen litt ut (prøve seg litt fram), + sette nål-clipset i forgasseren i det øverste hakket
Og selvfølgelig, bytt plugg for å sjekke om det er problemet Lykke til
: viewtopic.php?f=26&t=9229
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
Okei, takk for bra svar! Da er det rett ned i garasjen med meg 
Du kan også se i eksosen eller potta, hvis den får for mye ensin så vil det være fukt i eksosen på grunn av uforbrent bensin.
Når du bare fjerner plomba i anlegget, og dyser opp, vil den få altfor mye bensin i forhold til luft.
Du må fjerne den med engang! Det er også problemet for at den drukner og ikke vil starte.
Husk å stille opp olja litt.
Du må fjerne den med engang! Det er også problemet for at den drukner og ikke vil starte.
Husk å stille opp olja litt.
X:
Trenger jeg å gjøre noe med dysa hvis jeg bytter til powerfilter? For da vil den kreve mere bensin, sant? 

Det stemmer det. Setter du på et powerfilter, får du mere luft, og da må du også ha mere bensin. Det du kan gjøre da, er å stille forgassernålen to hakk lenger ned på nålen, slik at nålen "løftes" to hakk høyere. Dermed bedre bensingjennomstrømning!
Fikk du sjekket med en ny plugg?
Fikk du sjekket med en ny plugg?
: viewtopic.php?f=26&t=9229