vilken motor sitter i nyere rs 50 og hva er best????
vilken motor sitter i nyere rs 50 og hva er best????
Hei jeg har en Aprilia rs50 2005 modell. den har jo Am6 motor. og den sykkelen går veldig godt men små forandringer, Men jeg vurderte og kjøpe en litt nyere Aprilia rs 2009++ Lurer på vilken motor som sitter i de syklene og om de drar dårligere med samme forandringer som gode gamle Am6. Og om det er mere feil på de??? har ikke hatt mye problemer de 3 år jeg har hatt min 2005 men hadde lyst på litt forandring og en litt nyere sykkel. Men kjedelig og bytte vist de motorene er mindre slitesterk og svakere. kom med inspill pleace,
Re: vilken motor sitter i nyere rs 50 og hva er best????
Nyere Aprilia 50cc kjører vel med ''nye derbi'n''
jeg ville ha fortsatt med am6 motoren så lenge du ikke vraker hele sykkelen. det finnes langt mer trim og ekstrautstyr til am6'en enn nye derbi'n hittil.
om den er mindre slitesterk eller ikke det vet jeg ikke, men am6'en er jo ''mopedens gudfar''.
jeg ville ha fortsatt med am6 motoren så lenge du ikke vraker hele sykkelen. det finnes langt mer trim og ekstrautstyr til am6'en enn nye derbi'n hittil.
om den er mindre slitesterk eller ikke det vet jeg ikke, men am6'en er jo ''mopedens gudfar''.
“I take risks, not to escape life, but to stop life escaping me.”
Cagiva mito sp525
Cagiva mito sp525
Er det ingen som har aprilia fra år 2007 og opp som kan fortelle hva som står i de forskjellige og hva de mener om kvaliteten på motor og hva de får ut av den med eventuelt dreving og effektanleg??????.
jeg har lyst på nyere sykkel men ikke vist den jeg har er en bedre sykkel en 2009???
jeg har lyst på nyere sykkel men ikke vist den jeg har er en bedre sykkel en 2009???
- eiriklygre
- Silver
- Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
- Kontakt:
Kvaliteten er den samme, er ikkje vanskelig å finne trim til disse syklene, å skal gå ganske likt. Forskjellen er jo bare det at di har skiftet til derbi motor å skal være grei motor.
kjenner mange som har hatt en RS 07 å oppover ingen problem med disse syklene.
kjenner mange som har hatt en RS 07 å oppover ingen problem med disse syklene.
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668
Honda cr 85 2004
Aprilia RS 125 07 Spain edtion
Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.
Honda cr 85 2004
Aprilia RS 125 07 Spain edtion
Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.
Fra og med 2007 er det en Derbi/Piaggio(D50B0/D50B1) motor som brukes..... Hvilken som er best? Det bunner vel mer på at det er som andre har vært inne på; det er foreløpig flere produsenter som lager deler til AM6.. Ikke dermed sagt at den er "best"...
Hei,
På Aprilia RS50 produsert mellom 1999 og 2005 finner du Minarelli AM6 motoren.
Dette skal være en grei motor, lett å skru på og det finnes mange produsenter av deler til denne motoren.
Har selv splittet og overhalt 2 stk. og det gikk veldig fint uten problemer.
Når det kommer til trimming er det utrolig mange muligheter.
Man har blant annet Malossi, Top Performance, Polini +++ altså kjente merker med god kvalitet.
Det er selvfølgelig også mulig å få tak i billigere deler også
RS50 fra 2006 + har Derbi motoren, dette skal også være en grei motor.
Har aldri skrudd noe på disse så vet ikke hvordan de er å skru på, men ser for meg at det er noe av det samme.
Trimming mulighetene er litt mindre(?) såvidt jeg vet, noe mindre utvalg.
Alt i alt vil jeg si at de er ganske like når det kommer til hvor slitesterke motorene er.
Håper dette hjelper deg litt, ble et litt lengre innlegg enn det jeg hadde tenkt
På Aprilia RS50 produsert mellom 1999 og 2005 finner du Minarelli AM6 motoren.
Dette skal være en grei motor, lett å skru på og det finnes mange produsenter av deler til denne motoren.
Har selv splittet og overhalt 2 stk. og det gikk veldig fint uten problemer.
Når det kommer til trimming er det utrolig mange muligheter.
Man har blant annet Malossi, Top Performance, Polini +++ altså kjente merker med god kvalitet.
Det er selvfølgelig også mulig å få tak i billigere deler også
RS50 fra 2006 + har Derbi motoren, dette skal også være en grei motor.
Har aldri skrudd noe på disse så vet ikke hvordan de er å skru på, men ser for meg at det er noe av det samme.
Trimming mulighetene er litt mindre(?) såvidt jeg vet, noe mindre utvalg.
Alt i alt vil jeg si at de er ganske like når det kommer til hvor slitesterke motorene er.
Håper dette hjelper deg litt, ble et litt lengre innlegg enn det jeg hadde tenkt
Motoren er grei, elektronikken derimot...
Girkassen på Derbimotoren ( Nye typen Rs ) er hakket vassere enn Am6 sin.
Det er vel det eneste som er mer positivt, kontra Am6 motoren.
Uplombert går am6 og derbimotoren relativt likt. Merker nok ikke noe forskjell der.
Girkassen på Derbimotoren ( Nye typen Rs ) er hakket vassere enn Am6 sin.
Det er vel det eneste som er mer positivt, kontra Am6 motoren.
Uplombert går am6 og derbimotoren relativt likt. Merker nok ikke noe forskjell der.
We Built This City!
ok var sånne ting jeg ville vite om det er noe forskjell på kvalitet og om Am6 motoren gikk litt bedre så takker for svar:)