Ny RS 250 eier, trenger hjelp til 8000km service.

Kategorien for RS250
Niclas
Nysgjerrigper

Ny RS 250 eier, trenger hjelp til 8000km service.

Legg innav Niclas » 17 jul 2008, 10:15

Hei, ny bruker på forumet her.

Kjøpte for noen måneder siden, en RS 250 som min førstegangssykkel, etter å ha lest endel på nett om sykkelen, og forhørt meg med noen 2-takts frelste venner 8)
Da hadde sykkelen gått 7500km, nå har jeg akkurat passert 8000km grensen, og det er klart for service.

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hva jeg faktisk må gjøre med sykkelen. Har fått tak i to håndbøker til sykkelen, en av dem fant jeg på forumet her, den andre via aprilia.com. Der står det bl.a. litt ulik intervall på noen av service punktene. Men jeg stoler mer på dere som faktisk bruker sykkelen, og vet hva som må gjøres.

Fint om dere kan hjelpe meg ved a sette opp en punktliste over hva som er veldig viktig, og må gjøres før sykkelen startes igjen, og hva som ikke er såååå viktig, men må gjøres innen rimelig tid.

Når det gjelder historikk på sykkelen er det en 99 mod, har vært 2 eiere før meg. Den første eieren hadde ifølge han jeg kjøpte den av, tatt meget godt vare på sykkelen med full service etc, før han kjøpte den. Selv hadde han bare kjørt sykkelen 1000km, og ikke gjort noen ting på den tiden. Utenom dette vet jeg ikke hva som er gjort med den, bare at det er montert arrow effektanlegg og sykkelen ble kjøpt av min selger gjennom en forhandler i Oslo.

Slenger til slutt ut noen bilder jeg har tatt av sykkelen. Bor forresten på Nesodden, så hvis noen er i nærheten ila. sommeren, si ifra så tar vi en tur =)

Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
inunf
Admin
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ny RS 250 eier, trenger hjelp til 8000km service.

Legg innav inunf » 17 jul 2008, 10:27

Hei og velkommen til forumet!

På 8 000 km må du av med sylinderene, sjekke honingen og bytte ringer. Det er viktig at du bytter pakninger der du åpner. Du må også rense og kontrollere eksosventilene. Girolje og tennplugger er ting som du også kan bytte siden du ikke vet når det var byttet sist. Ellers er det vel bare å gå over sykkelen og kjenne etter om alle lager osv. er i form.

Jeg studerer på Ås, så Nesodden er rett oppe i gata :). Vi må nok treffes til høsten.

Niclas
Nysgjerrigper

Legg innav Niclas » 17 jul 2008, 10:35

Takk for svar.

Vet du hvor man enklest får tak i stempelringer og pakninger her i området?
Tenkte å bestille fra thetuningworks, men så dem var stengt til 10.august.

Ås er jo bare et steinkast unna, så det må vi få til!

Brukeravatar
OJ
Fersk Racer
Sted: Lysaker, Oslo

Legg innav OJ » 17 jul 2008, 10:42

De har alt av original deler til RS250.
Bestilt mye fra de. Kjempe hyggelige og god pris. De er litt treige men ellers går det knirkefritt.
1998 Aprilia RS250 Harada replica.

Brukeravatar
inunf
Admin
Sted: Molde
Kontakt:

Legg innav inunf » 17 jul 2008, 17:15

Motordeler kan du kjøpe fra Suzuki-forhandlere. Bare si at det er til en RGV 250 VJ22.

Jeg kan også annbefale AF1. Har handlet flere ganger der, topp service.

Gå tilbake til «RS250»