Nyinnkjøpt. Hvordan får jeg registrert den som mellomtung?
- Tommybrokhaug
- Støttespiller
- Sted: Lillestrøm/Åros(Hurum)
- Kontakt:
Nyinnkjøpt. Hvordan får jeg registrert den som mellomtung?
Har nettopp kjøpt meg en RS 250. Fikk den veldig billig gjennom en bekjent, men tror det kan være noen småting som er feil med den. Noen som har tips på hva jeg bør se på?
Det virker som alt funker, men den har stått i 2 år.
Hva må jeg gjøre med den for å få den registrert som mellomtung (34HK)???
Det virker som alt funker, men den har stått i 2 år.
Hva må jeg gjøre med den for å få den registrert som mellomtung (34HK)???
2011 Husqvarna TC449
2008 RSV Tuono 1000 R
2003 KTM 640 LC4 Supermoto (solgt)
1998 RS250
1987 Suzuki TS 100 ER med 125ccm

2008 RSV Tuono 1000 R
1998 RS250

- Tommybrokhaug
- Støttespiller
- Kontakt:
Gratulerer med kjøp av en fantastisk sykkel, og velkommen til apriliaforum.no!
Du bør bytte bremseveske, kjøleveske girolje og demperolje. Finn ut hvilken totaktsolje bekjenten din har kjørt på, og bruk samme om det er en høykvalitets syntetisk totaktsolje. Om du ikke vet når motoren var overhalt sist bør du bytte stempel og ringer. Du bør også kontrollere tilstanden på eksosventilene. Disse er kjent for å svikte, og det vil føre til motorhavari. Ny tennpugger skader nok heller ikke.
Siden den har stått så lenge er det fare for at sentertetningen på veiva har morknet opp. Hell bensin i den venstre sylinderen. Har du bensin i den høyre potta dagen etterpå, så er tetningen ødelagt.
Du bør også gå over hele bensinsystemet. Sjekk at tanken er fri for rusk og uhumskheter. Skru ut bensinkranen og sjekk at filterene der er rene. Sjekk at benisnlangene ikke har morknet. Sjekk at benisnfilterene i forgasserene ikke er tette. Demonter forgasserene og se til at dysene er rene og i godt behold. Sjekk at innsugene er hele og i god stand. Sjekk reedventilene.
For å få den registrert som mellomklasse må du kjøpe et plomberingssett fra f. eks. http://www.greybikes.no. Det må installeres av et godkjent motorsykkelverksted. Verkstedet fyller ut et skjema og signerer, og du tar med deg dette pluss TÜV-papirene som fulgte med plomberingene til Biltilsynet. Du må sannsynligvis bestille time. Er ikke 100 % sikker på dette, har ikke gjort det selv. Ring Biltilsynet for mer informasjon (selv om de ikke har greie på slikt de heller).
Legg gjerne ut bilder!
Du bør bytte bremseveske, kjøleveske girolje og demperolje. Finn ut hvilken totaktsolje bekjenten din har kjørt på, og bruk samme om det er en høykvalitets syntetisk totaktsolje. Om du ikke vet når motoren var overhalt sist bør du bytte stempel og ringer. Du bør også kontrollere tilstanden på eksosventilene. Disse er kjent for å svikte, og det vil føre til motorhavari. Ny tennpugger skader nok heller ikke.
Siden den har stått så lenge er det fare for at sentertetningen på veiva har morknet opp. Hell bensin i den venstre sylinderen. Har du bensin i den høyre potta dagen etterpå, så er tetningen ødelagt.
Du bør også gå over hele bensinsystemet. Sjekk at tanken er fri for rusk og uhumskheter. Skru ut bensinkranen og sjekk at filterene der er rene. Sjekk at benisnlangene ikke har morknet. Sjekk at benisnfilterene i forgasserene ikke er tette. Demonter forgasserene og se til at dysene er rene og i godt behold. Sjekk at innsugene er hele og i god stand. Sjekk reedventilene.
For å få den registrert som mellomklasse må du kjøpe et plomberingssett fra f. eks. http://www.greybikes.no. Det må installeres av et godkjent motorsykkelverksted. Verkstedet fyller ut et skjema og signerer, og du tar med deg dette pluss TÜV-papirene som fulgte med plomberingene til Biltilsynet. Du må sannsynligvis bestille time. Er ikke 100 % sikker på dette, har ikke gjort det selv. Ring Biltilsynet for mer informasjon (selv om de ikke har greie på slikt de heller).
Legg gjerne ut bilder!
- Tommybrokhaug
- Støttespiller
- Kontakt:
- Tommybrokhaug
- Støttespiller
- Kontakt:
Ser ut som om du har litt jobb forran deg om du skal få den strøken. Max Biaggi replicaen er en av de peneste syklene noensinne produsert, så den har absolutt potensiale. Synd at den pene hekken har blitt byttet ut med den nyere typen. Ser mye bedre ut originalt.
Er nok ingen 98-modell. Med det designet der er den nok -95, -96 eller -97. Kom ny modell i -98, så enkelte av delene går ikke om hverandre. Hekken og oljetanken er fra en -98 eller nyere.
Er nok ingen 98-modell. Med det designet der er den nok -95, -96 eller -97. Kom ny modell i -98, så enkelte av delene går ikke om hverandre. Hekken og oljetanken er fra en -98 eller nyere.
- Tommybrokhaug
- Støttespiller
- Kontakt:
Dette er bilder som er tatt rett etter at den forrige eieren var i bakken med den.
Alt er fiksa bortsett fra skrammene på kåpa.
Sykkelen er levert akkurat som den står nå. Er flere som har stussa på blandinga av nyere og eldre deler.
Alt er fiksa bortsett fra skrammene på kåpa.
Sykkelen er levert akkurat som den står nå. Er flere som har stussa på blandinga av nyere og eldre deler.
2011 Husqvarna TC449
2008 RSV Tuono 1000 R
1998 RS250

2008 RSV Tuono 1000 R
1998 RS250

- Tommybrokhaug
- Støttespiller
- Kontakt:
- Tommybrokhaug
- Støttespiller
- Kontakt:
Snakka med vegvesenet i dag og de sa jeg måtte finne ut om fabrikanten hadde retningslinjer for plombering...
Anbefalte meg å snakke med importøren.
Noen som veit om det finnes noen papirer på dette?
Anbefalte meg å snakke med importøren.
Noen som veit om det finnes noen papirer på dette?
2011 Husqvarna TC449
2008 RSV Tuono 1000 R
1998 RS250

2008 RSV Tuono 1000 R
1998 RS250

- Tommybrokhaug
- Støttespiller
- Kontakt:
- Tommybrokhaug
- Støttespiller
- Kontakt:
- Rider on the storm
- Mekaniker
- Sted: austevoll
- Tommybrokhaug
- Støttespiller
- Kontakt:
Hmm, har hatt rs`n inne et par ganger. Det eneste jeg lukta forrige gang, var bensin som hadde rent på gulvet. Merka det ganske sent så falt i gulvet når jeg reiste meg opp.
Aldri så liten kul i hodet.
The two-stroke syndrome is unsolvable. You can´t fix it, but you can learn to live with it.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
- Tommybrokhaug
- Støttespiller
- Kontakt:
- Italybikes143
- Mekaniker
- Sted: Skien
Re: Nyinnkjøpt. Hvordan får jeg registrert den som mellomtung?
Det er en 98 mod men bakkåpa er blitt byttet av han vi kjøpe den av igjen. Har funnet speilet vis du vil ha det. hilsen den forrige eieren Steen. Har du lyst til å selge den tilbake?
Cagiva Mito 04
Alfa romeo 156 sports wagon TS 1,8
2x Alfa romeo 156 sports wagon 2l ts
Bmw 520 e34
HSH
-
lundgrenracing
- Fersk
- Sted: Tomrefjord, Vestnes Kommune - Møre og Romsdal
Jeg har plomberingskit med tuv-godkjenning. Helt nytt og uåpnet. Alle papirer følger med for godkjenning 

Denna posten er 6 år gammal :P
Only one thing sweeter than the sound of a two stroke, and that's the sound of a two stroke passing a four stroke.
Once you go braaaap! You never go back!
Once you go braaaap! You never go back!
Uansett fin info til folk som tenker å regge om til mellomtung 

Hvor får man kjøpt strupe kittet?