Hei!
Jeg var inne en periode tidligere her, men da militæret huket tak i meg ble det vanskelig å følge med.
Nå er vårsesongen snart igang igjen og jeg kunne trengt noen råd ang. deler til bremsesystemet til sykkelen min som er en 97 modell. Saken er den at jeg mangler delene mellom bremsehendelen (som starter med ett kuleledd) og bakre bremsesylinderen (har gummidelen). I tillegg mangler bremselyssensoren og ledningen fra den.
Har bestilt fra engelsk forhandler tidligere og dette fungerte greit men er nå usikker på hvilke deler jeg faktisk trenger. Her er en link til siden:
http://www.apriliagenuineparts.co.uk/co ... er-877.php
Lurer altså på hvilke deler jeg trenger i mitt tilfelle:)
Er det noen som hadde giddet å hjelpe meg litt her?
Bremsesystem RS 250
Re: Bremsesystem RS 250
Det var altså snakk om bakbremsen 

Bremselysbryteren kan du erstatte med en banjobolt med trykkesensor. De kommer med to stigninger på gjengene, og du skal ha den med 1,0 mm stigning.
Skjønner ikke helt hva du mener, men virker på meg som om du trenger nr 22 og nr 14?
Skjønner ikke helt hva du mener, men virker på meg som om du trenger nr 22 og nr 14?
Ja, beklager den klønete formuleringen men jeg tror også det kan stemme:D
Ang. sensoren, hvor er denne å få tak i og hva med overgangen til ledning/kabel som sender signalet videre?
Ang. sensoren, hvor er denne å få tak i og hva med overgangen til ledning/kabel som sender signalet videre?
Vilkårlig hvilken da så lenge den har 1,0 mm stigning?
Kan forresten få tak i en fra en nyere RS 250, tror du det vil kunne fungere?
Kan forresten få tak i en fra en nyere RS 250, tror du det vil kunne fungere?
Bremselysbryteren fra en nyere RS 250 bør funke. Personlig liker jeg ikke den originale bremselysbryteren, fordi den knakk i hendene mine mens jeg demonterte den.
Lengden er standardisert, du skal ha en for EN banjokobling. Den ser akkurat ut som den på bildet. Brembo bremser bruker 1,0 stigning, de andre (Nissin osv.) bruker 1,25 elns.
Lengden er standardisert, du skal ha en for EN banjokobling. Den ser akkurat ut som den på bildet. Brembo bremser bruker 1,0 stigning, de andre (Nissin osv.) bruker 1,25 elns.
Takk så mye for hjelp og tålmodighet inunf!
Da tenker jeg at jeg skal få løst det:) Prøver den originale først for den kan jeg rett og slett få av en kjenning.
Da tenker jeg at jeg skal få løst det:) Prøver den originale først for den kan jeg rett og slett få av en kjenning.