Hei,
Oppdaget i dag at bremselyset var noe ustabilt og da jeg skulle undersøke falt ledningene til bremselyssensoren til bremsene framme av. Sensoren er av typen Cherry DC1 og må trolig byttes da det ikke lar seg gjøre å få festet ledningene igjen.
Noen som har en rask løsning på dette problemet? Trenger altså en ny bremselyssensor som fungerer på sykkelen min så fort som mulig.
Bremselyssensor
Re: Bremselyssensor
Den bolten passer vel kun til den bakre bremsesensoren mener jeg. Dette gjaldt den fremre som sitter ved bremsehendelen. Men det kan se ut som jeg fikk loddet det sammen på mirakuløst vis, ble mye smeltet plast
Det som gjenstår nå er bare å finne ut hva eller noe tilsvarende som kan brukes til å presse inn sensoren som bryter kretsen og får bremselyset til å lyse, mangler en liten del mellom hendelen og sensoren (nærmere bestemt den lille hvite tappen som stikker ut).. Forslag?
Her ser man hvordan sensoren på sykkelen min ser ut:
http://www.cherrycorp.com/english/switc ... led/dc.htm
Holder til i sør i telemark:D
Det som gjenstår nå er bare å finne ut hva eller noe tilsvarende som kan brukes til å presse inn sensoren som bryter kretsen og får bremselyset til å lyse, mangler en liten del mellom hendelen og sensoren (nærmere bestemt den lille hvite tappen som stikker ut).. Forslag?
Her ser man hvordan sensoren på sykkelen min ser ut:
http://www.cherrycorp.com/english/switc ... led/dc.htm
Holder til i sør i telemark:D
Du bytter ut banjobolten (den som fester bremseslangene til mastersylinderen) med den jeg la inn bilde av. Passer på alle bremsesystemer.
Du klarer ikke å spikke til en liten plastbit da?
Du klarer ikke å spikke til en liten plastbit da?
Kan være jeg har misforstått, men jeg har vanskelig for å se hvordan den skal bolten skal få plass ved styret bak bremsehendelen?
Jo jeg skal prøve med en liten plastbit eller lignende neste uke jeg er hjemme
Fikk heldigvis kjørt litt forrige uke før jeg dro 
Jo jeg skal prøve med en liten plastbit eller lignende neste uke jeg er hjemme
Fikk heldigvis kjørt litt forrige uke før jeg dro Re: Bremselyssensor
Husker ikke hvordan det ser ut der, har du et bilde? Mener på at det skal være plass.
Beklager dårlig respons, militæret kommer og tar deg vet dere
Kan være enig i at en banjoboltløsning kan passe til bakbremsen men er skeptisk til forbremsen. Skal skaffe bilde til uka, da slippes jeg fri igjen
Den orginale sensoren som jeg fikk loddet holdt forøvrig ikke så lenge:P
Skulle gjerne ha bestillt bryter DuNkiller, men har ikke sett noe sted jeg kan bestille den fra enda. Forslag?
Kan være enig i at en banjoboltløsning kan passe til bakbremsen men er skeptisk til forbremsen. Skal skaffe bilde til uka, da slippes jeg fri igjen
Den orginale sensoren som jeg fikk loddet holdt forøvrig ikke så lenge:PSkulle gjerne ha bestillt bryter DuNkiller, men har ikke sett noe sted jeg kan bestille den fra enda. Forslag?
Takker, skal prøve å se om jeg finner noe som kan passe:) Hvordan er leveringstiden og servicen hos Oemparts?
veldig bra.nettopp fått deler derfra.sendte alt med a-post og oppkrav.tok en uke kanskje(svære deler,svane OL)
Sist jeg bestilte fra AF1 la jeg inn bestillingen på fredag ettermiddag og hadde delene på tirsdag.
ikke dårlig:)
- KneeDragger
- Gold
- Sted: Asker
Oemparts har ikke store delelageret så han bestiller det meste av deler fra England for så og sende det videre..
Så alt kommer ann på posten der.. Når han først får delene eller har delene så tar det ikke lange tiden før de er sendt!
Så alt kommer ann på posten der.. Når han først får delene eller har delene så tar det ikke lange tiden før de er sendt!
Aprilia rs125 - 06mod - Black Edition