Var ute å kjørte sxv'en min tidligere idag når den plutselig begynner å kutte og feiltenne noe veldig med litt belastning på høyt gir. Kubber og smeller som søren i pottene. Har også lagt merke til at nøytrallyset har vært mongo den siste tiden.
Kan det hende at det blir eller har skjedd et statorhavari? Eventuelt noe annet?
Tenningsproblem - statorhavari?
Re: Tenningsproblem - statorhavari?
Har ikke SXV en valig Dynamo (generator)?
Tenningen som har gått til søren da. Vertfall kjent problem med at noe løsner... Får skru opp en dag å sjekke
Svinghjulet tenkte eg på!
Svinghjulet tenkte eg på!
Hvis boltene til statoren ikke er tighta med loctite, så kan du forvente deg et par tusen i reparasjonskostnader!
Her skal det stå noe fornuftig.
Tok av dekselet og sjekka om de var løs. Hang som bare søren så gjorde ikke noe med det i første omgang. Var rett og slett ene plugghetta som var løsnet av vibrasjoner
Men så sant sykkelen ikke er solgt innen eg skal ta en ventilsjekk så går eg over med locktite på de
Men så sant sykkelen ikke er solgt innen eg skal ta en ventilsjekk så går eg over med locktite på de

Tror eg fant grunnen til pottesmellene. Innmaten i org potta er tydeligvis gått i oppløsning. Høres ut som en rangleleke til en baby når eg rister på potta 
- Thunder
- Støttespiller
- MC: Aprilia SXV 550
- Sted: Flekkefjord
Det at nøytral lyset kødder er bare dritt på sensoren i motoren. Min er også sånn, har aldri brydd meg noe særlig om det.
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Aha.. Har igrunn begynt å venne meg til det 

Fant ut problemet med dette. Var nemlig ene plugghetta som hadde revnet av ledningen fra coilen 

Hahahahaha!
Begynt på den igjen nå eller?
Begynt på den igjen nå eller?
Her skal det stå noe fornuftig.
Nope, ikkje ennå