Min sommer på to hjul -07

Kategorien for RXV / SXV / MXV 450-550ccm
SnurreSprett
Verdensmester
Sted: Mosjøen
Kontakt:

Min sommer på to hjul -07

Legg innav SnurreSprett » 17 apr 2007, 17:43

Hei. Tenkte å lage meg en slags logg her for året's ferd på 2-hjul.

Tenkte da å få med tid, kjøringens art, situasjoner, + og - med turen.
Og tenkte bare å oppdatere etterhvert.

Noen komentarer forslag til dette??

30.03.07 Satte sykkelen sammen etter en finpuss og startet den samt en bitteliten tur (500m) uten potte. Trodde aldri noe kunne bråke så inne H....

31.03.07 Regn men klarte ikke å dy meg og tok en liten tur. Det er sleipt og regnet pisker i ansiktet.
Så turen ble bare 5 mil. Skulle bytte olje men ble for kald og varmet meg inne heller.

01.04.07 Opphold men våte veier. Kjørte 7 mil for å varme opp motoren før oljeskift.
Skiftet gear og motorolje samt filter etter turen.

13.04.07 Opphold, delvis tørrt, ca 6grader, kjørte 6 mil.
Helt tett i pappen av influensa og tok meg en liten tur for luft og kansje få ut litt guffe fra bihulene da det trykker fælt der.

16.04.07 Opphold, fuktige veier, vind, 6 grader, kjørte 8 mil.
Kjørte litt før det ble sterk vind og begynte å regne. Er søren så sleipt ettersom støvsugeren ikke har kommet tilbake fra hekkestedet sitt enda. Fikk slepp på forhjulet da jeg kjørte forbi en trakor. Ekkelt men gikk bra.

19.04.07 Opphold, sol og pent. Hoppet rett i kjøreklærne og fikk årets første kjøretur til jobb. Brrr, var kaldt og delvis is på veien.
Etter jobb var det tørt og fint, klar til dyst.
Fikk problemer med spedometeret som viste 0 untatt ved akselrasjon da det hoppet opp i ville hastigheter som f.eks 209. Fant brud på spedometerkabelen, fikset og fikk kjørt ca 15 mil i relativt kjølige omgivelser men aktivitet lager varme :D

30,04,07 Opphold 2+ og andre sykkeldag til jobb.
Crosshjelm er ikke akkurat så veldig varmt.
Ble regn til jeg skulle kjøre hjem så ble bare til/fra jobb. 24km

Men i morgen blir det 1 mai tur :D

01,05,07 opphold 6+ og ut på tur. Kjørte avgårde kl 09,00 etter 1mil begynte oljelampa å lyse, blinket først noen ganger å var deretter tent noen sec før den sloknet igjen, så tente den igjen før jeg rakk og stoppe. Sjekket oljenivået. Ok det. (høyst upassende dette) Startet motoren igjen å så at oljenivået i tanken steg og besluttet at det bare måtte være en elektronisk feil.
1mai turen ble fullført+++ (ettersom lyset slo seg av og på uregelmessig) med en liten klump i halsen.
På ettermiddagen fant jeg ut at om jeg rørte på noen ledninger(viste ikke hvilken)så blinket lyset. Trodde jeg, noe som var bare tilfeldig.
Var innom en sjappe og leide film, kom ut og fant en "diger" oljedam under sykkelen. (livet paserte i revy) Fant ikke ut feilen før jeg kom hjem. Vasket sykkelen og startet den opp. En sky av oljedamp står ut på venstre side av motoren. En klåfingret tulling hadde klart og nappe av oljedampslangen. (puuuh) :D Fikset og vasket sykkelen.

02,05,07 Knallfint vær, sol og 2+ om morgenen (hele 12 utpå dagen)Fikk sjekket hvor oljetrykksmåleren sitter og dens funksjon og konstaterte at det ikke var ledningene men måtte være føleren som var gåen. Verkstedet var enig og ny føler ble betilt.
Etter jobb ble føleren tatt ut og reingjort i håp om at den skulle skikke seg, lyset sloknet etter et par min tommgang. Dermed var det ut på tur igjen.
ca 20 mil morsomme mil ble tilbakelagt. Kilometerstand er nå 8023km
Da jeg dreiv å kledde av meg så jeg olje på høyre sko. Med klumpen i halsen og hulkende gråt sprang jeg ut til min kjære SXV. Olje utover hele høyre side. Vasket og starter den opp. Olje kommer piplende ut av oljetrykksføleren. Ille men ikke verre, ny er jo på tur. :D

03,05,07 knallfint vær 4.73+
kjørte på jobb, piplingen av olje ut oljetrykksføleren var med kald olje. Når oljen ble varm sprutet det helt opp til luftfilterboksen og utover hele sykkelens høyre side under fart.
Føleren ble dermed sveiset tett i vente av ny.
Kjørte hjem fra jobb og strammet kjedet. Oppdaget ved en ren tilfeldighet at bakhjulet var slarkete.
Lageret på høyre side er skikkelig gåent og begge på venstre side høres at dem er dårlige. Dem er rustne,
Sykkelen er gått 800 mil og jeg er ikke imponert.
Lagerdimensjon 25x42x9...??? Minste lager jeg har sett. Bestillingsvare. KJIPT :!:

06,05,07 knallvær ca 10+ ny kmstand 8242
Tross dårlige lager klarte jeg ikke dy meg :D Bare måtte ut å leke meg litt. En kastvind fikk meg nesten ut i grøften Har hatt av bakhjulet og gjørt reint det værste samt smørt.
Trenger nytt fremhjul. Orginale står på enda. skimter litt mønster enda. Men er veldig ubehagelig å kjøre mye nedlegg.
Både lager, tettninger og distanseklosser er ødelagte.

07,05,07 Vått og 6+ ny km.st 8272
3 ukers bestillingstid på deler fra aprilia og ingen garranti. Må dem lage deler på bestilling...??????

14,05,07 Tørt 12+ ny km.st 8390
Hadde ingen "feeling" i kroppen så ble bare tull.
Jeg cruisa litt og så begynte det å regne.

15,05,07 Vått 8+ ny km.st 8414
Kjørte bare til og fra jobb. Regner som f..

16,05,07 Vått 5+ ny km.st 8438
Kjørte til og fra jobb. Regner.

ironisk nok er bakhjulslagrene kaputt i bilen oxo. VELDIG kaputt.

18,05,07 Knallfint, sol osv, 3+ i morges 15+ på eftan. Ny km.st 8466
Blir lite kjøring grunnet lagrene. ER blitt værre, kjennes av og til under kjøring.
Men Paintball funker veldig bra det å :!:

10,06,07 har vært knallvær en uke, over 20 grader.
Uken som har gått har jeg vært sløv å skrive da det stortsett ble kjøring til/fra jobb.
Fikk satt på nytt framhjul på tirsdag. (jaggu på tide, korden var kommet frem)
Fikk nye lager på lørdag :D :D :D
"endelig" ny km.st er nå 8928km (hmm ikke bare kjøring til jobben tydeligvis) hehe

26,06,07 Her har det vært knallbra vær og jeg har ikke hatt tid til å sitte ved pc'n.
Nye innlegg er godt over 2900.
Uansett skorter det derved på logg'en min.
Har hat noen kjempefine turer og gjort noen sprell og ny km.st er dermed oppe i 9647km
MC er bare helt fantastisk...!!! :D

08,07,07 Fortsatt ikke tid til å sitte her.
Har hatt helmax vær siden sist. ny km.st 10334
Var på MC-treff i Br.s i helga. Helmax. Fin tur, flat fylla og mange røverhistorier.
Tror faktisk kjedet mitt er kaputt, har måttet stramme flere ganger siste 2 ukene

08,08,07 Fortsatt ikke tid til å sitte her c",)
Joda, Siden juli har jeg ikke kjørt så veldig mye. Vært på bilferie og hatt ungene mesteparten av tiden.
Men nå er ny km.st. 11730km
Og nå begynner svingene å sitte :P uten at jeg kommer med detaljene :wink:
Skjønn det den som skjønner. hehe
Er utrolig hvor mye morro en kan ha på 2-hjul. Selv når en kjører mesteparten av tiden alene.
Siden sist har jeg vær nære på og både havne både på rygg å trynet. Siste var veeeeeldig nære. Slapp bremsen og trodde aldri den skulle komme ned på rett kjøl igjen..

19.09,07 I dag var første solskinsdag og tørr asfalt på lenge. Tok meg en tur og hadde mye skøy.
Turen endte med at kjøreutstyret for til dem evige jaktmarker. alt unntat hjelmen.
Gjorde en tabbe i en sving og havna i grøfta etter å ha sjekket noen meter asfalt.
Men sykkelen gikk det bra med. Ingenting ødelagt untatt noen riper på høyre side.
Så nå er vel sessongen over for min del...!!!!
MVH Meg.. :!:

søren. Skreiv en hel avhandling om siste del av sessongen, men det gikk tydeligvis noe feil i avslutningsfasen slik at det ikke ble lagret.

Uansett.
Vintersessong er skutertid.
Så er her enda mindre en på sommerene!

So long folk og fe!!!
Sist redigert av SnurreSprett den 10 feb 2008, 16:06, redigert 18 ganger totalt.

Brukeravatar
Magnus
Vaktmester
MC: RS250 banesykkel en dag?
Sted: UMB
Kontakt:

Legg innav Magnus » 20 apr 2007, 23:25

- oppdatert mars 2009

Brukeravatar
Alecken
Gold
Sted: Florø

Legg innav Alecken » 21 apr 2007, 16:25

Tidligere admin/moderator

Brukeravatar
Magnus
Vaktmester
Kontakt:

Legg innav Magnus » 22 apr 2007, 10:18

- oppdatert mars 2009

Robban
Admin
MC: Aprilia RS 250 2003
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg innav Robban » 30 apr 2007, 01:36

Jeg er nå hjemme fra Bergen, og koser meg med sykkelen!

En veldig bra idè SXV, flott logg så langt.
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*

And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.

Brukeravatar
Magnus
Vaktmester
Kontakt:

Legg innav Magnus » 03 sep 2007, 10:56

- oppdatert mars 2009

Gå tilbake til «RXV/SXV»