Erfaringer med RSV Mille
Erfaringer med RSV Mille
Jeg er på jakt etter en sykkel nr. 2, og har noen spørsmål om RSV:
1. Er det noe spesielt man bør være obs på? Er det noen vanlige feil? Er det driftsikre sykler?
2. Hvor lange er serviceintervallene? Hvor ofte er det ventiljustering?
3. Er det andre modelloppdateringer enn da de forandret useende i 2004? Er det noen modeller som er bedre enn andre? Hvordan er R/Factory i forhold til standardutgaven?
4. Hvor langt kommer man på en tank, og hvor mye bruker den på mila?
5. Hvordan er den å kjøre langtur med?
Har prøvd både standardutgaven og en Colin Edwards replica. Kjøreegenskapene og momentet gjør at det frister, men frykter litt driftskostnadene og holdbarheten.
(Du trenger ikke svare om du ikke har erfaring med RSV)
1. Er det noe spesielt man bør være obs på? Er det noen vanlige feil? Er det driftsikre sykler?
2. Hvor lange er serviceintervallene? Hvor ofte er det ventiljustering?
3. Er det andre modelloppdateringer enn da de forandret useende i 2004? Er det noen modeller som er bedre enn andre? Hvordan er R/Factory i forhold til standardutgaven?
4. Hvor langt kommer man på en tank, og hvor mye bruker den på mila?
5. Hvordan er den å kjøre langtur med?
Har prøvd både standardutgaven og en Colin Edwards replica. Kjøreegenskapene og momentet gjør at det frister, men frykter litt driftskostnadene og holdbarheten.
(Du trenger ikke svare om du ikke har erfaring med RSV)
1. Starter, oljetrykksføler, oljepumpe men ingen er spesielt dyre. Noen er selvsagt født uheldige
2. Serviceintervallene er gode og lange nok, ikke så langt fra en UJM. Ingen av servicene er spesielt dyre heller, om ikke du nærmer deg 50 000 merket da. Eneste som er mega dyr som Askim hadde vært ovenfor før var 100 000, men du er vel ikke så fornuftig at du tenker såååååå langt fremover ?
3. 98-00 har mindre ventiler. Skal du ha en av de eldre modellene er 01-03 og foretrekke pga større ventiler
4. Uten at jeg prøvde og komme så langt som ovefhodet mulig på en tank så klarte jeg 0,59 på mila fra Otta til Liertoppen ca. Det var vel og merke med bagasje også.
5. I forhold til andre R sykler jeg har kjørt er den veldig god, det er helt klart ingen Goldwing akkurat men 33,5 mil uten stopp for lange meg er bruktbart
Ellers skal jeg alltid ha en RSV av en sort.
Ordner du forsikring og en grei pris er det ikke noe og lure på!
2. Serviceintervallene er gode og lange nok, ikke så langt fra en UJM. Ingen av servicene er spesielt dyre heller, om ikke du nærmer deg 50 000 merket da. Eneste som er mega dyr som Askim hadde vært ovenfor før var 100 000, men du er vel ikke så fornuftig at du tenker såååååå langt fremover ?
3. 98-00 har mindre ventiler. Skal du ha en av de eldre modellene er 01-03 og foretrekke pga større ventiler
4. Uten at jeg prøvde og komme så langt som ovefhodet mulig på en tank så klarte jeg 0,59 på mila fra Otta til Liertoppen ca. Det var vel og merke med bagasje også.
5. I forhold til andre R sykler jeg har kjørt er den veldig god, det er helt klart ingen Goldwing akkurat men 33,5 mil uten stopp for lange meg er bruktbart
Ordner du forsikring og en grei pris er det ikke noe og lure på!
Nå - BMW HP2 Sport
x - '99 RSV Mille
x - '07 SXV550
x - '99 RSV Mille
x - '07 SXV550
Takk for hjelpen Chris, men hvor langt er det mellom servicene? Blir vel en eldre sykkel, og da tar jeg servicene selv.
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... .svl=Bilde
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... l&tot=null
Hva tror dere om disse? Synes den tar seg bedre ut i svart enn i rødt
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... .svl=Bilde
Hva tror dere om disse? Synes den tar seg bedre ut i svart enn i rødt
-
Robban
- Admin
- MC: Aprilia RS 250 2003
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Begge syklene er godt og vel innen min rekkevidde (den røde står rett nedi veien her, har aldri sett den da), men det er en litt spesiell type nedi her som kjøper og selger biler og sykler i et voldsomt tempo. Bare si ifra hvis du trenger en til å dra å se på dem, får jo bare videreformidlet et førsteinntrykk, men bilder er gjerne litt snille mot objektet 
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
Re: Erfaringer med RSV Mille
Beklager, men den øverste ville jeg ikke gått for!
Nå - BMW HP2 Sport
x - '99 RSV Mille
x - '07 SXV550
x - '99 RSV Mille
x - '07 SXV550
Hei
Den chippa saken er en 1999-2000 modell, bare studer den. Min er 2001 og skilt RR 39.. Og man klarer ikke å chippe til 150 hk uten videre. Da må man til med diverse extra, ikke bare chip og potte. 1999-2000 modellene hadde noe trøbbel med noen veivstaker som strakk seg, hvis den blei behandla stygt, har jeg hørt.
Den chippa saken er en 1999-2000 modell, bare studer den. Min er 2001 og skilt RR 39.. Og man klarer ikke å chippe til 150 hk uten videre. Da må man til med diverse extra, ikke bare chip og potte. 1999-2000 modellene hadde noe trøbbel med noen veivstaker som strakk seg, hvis den blei behandla stygt, har jeg hørt.
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... T.svl=Link
Dette var eneste R-utgaven jeg fant. Tror den har vært til salgs lenge. Kanskje det er mulig å få en bra pris?
Er den 21 000 kr bedre enn den sorte til 89 000?
Dette var eneste R-utgaven jeg fant. Tror den har vært til salgs lenge. Kanskje det er mulig å få en bra pris?
Er den 21 000 kr bedre enn den sorte til 89 000?
Heyy
Den va fiine.
Vel, det er alt ettersom hva du er ute etter. Men min 2001 mod. kostet 30.000 mer som R type, da fikk du en pakke som separat kostet vel 100.000. På banetester måtte man opp i en Ducati til 370.000,- for å matche R'en. Det er som en mer finslepen diamant, den R'en.
Og for å svare på det med langtur:
Jeg tok min ut på langtur de første 3 ukene, kjørte da ca 7500 km. Den er av motorsykkelpressen kåret til en av tidenes mest komfortable R sykler, og det kan jeg med mine 182 cm bare slutte meg til.
Den va fiine.
Vel, det er alt ettersom hva du er ute etter. Men min 2001 mod. kostet 30.000 mer som R type, da fikk du en pakke som separat kostet vel 100.000. På banetester måtte man opp i en Ducati til 370.000,- for å matche R'en. Det er som en mer finslepen diamant, den R'en.
Og for å svare på det med langtur:
Jeg tok min ut på langtur de første 3 ukene, kjørte da ca 7500 km. Den er av motorsykkelpressen kåret til en av tidenes mest komfortable R sykler, og det kan jeg med mine 182 cm bare slutte meg til.
Mine erfaringer med mille r er at alt som ikke sitter 100% fast vil bli ristet istykker! hehe... Neida! Er veldig fornøyd med min selv om jeg fikk alle feilene den første sesongen! Alt som er gjort med min har jeg ordnet selv da jeg er mekaniker. Lette sykler å skru på selv om de fremste ventilene er litt kukne å komme til! Hehe. Min bruker en del suppe men alt den vil ha betaler jeg gladelig! Langtur er ikke noe verre med denne enn med andre r sykler i denne klassen. Det er egentlig hva du gjør utav det...
-
Tinnsoldaten
- Fersk
Akkurat størrelsen og kjørestillingen var en av hovedgrunnene til at jeg bestemte meg for Mille. Jeg er 192 cm, og trenger all den plass jeg kan få! Sykkelen er romsligere og behageligere enn f.eks. R1 og Gixxer av samme modell.
Ellers holder jeg nå på å bytte starterclutch på min, etter 26000 km. Har hørt om mange flere som har fått problemer med den relativt tidlig, selv om det i mange tilfeller er selvforskyldt. Det viktigste er å sørge for at batteri og lading er tipp topp, ellers sliter du med å dra motoren skikkelig rundt, og den kan slå tilbake. Dette går hardt utover starterclutchen. Det er mange som modifiserer ledningsnettet ifm. lading, er visst litt kleint dimensjonert. Men dette vet 316 mer om enn meg. Fant link til en "how-to" på Apriliaforum.com, dette var riktignok en Falco, men det er vel mer eller mindre identisk...
Syns sykkelen er grei å skru på, ting er mer forseggjort og deler har bedre passform enn jeg var vant med fra Kawasaki.
Ellers holder jeg nå på å bytte starterclutch på min, etter 26000 km. Har hørt om mange flere som har fått problemer med den relativt tidlig, selv om det i mange tilfeller er selvforskyldt. Det viktigste er å sørge for at batteri og lading er tipp topp, ellers sliter du med å dra motoren skikkelig rundt, og den kan slå tilbake. Dette går hardt utover starterclutchen. Det er mange som modifiserer ledningsnettet ifm. lading, er visst litt kleint dimensjonert. Men dette vet 316 mer om enn meg. Fant link til en "how-to" på Apriliaforum.com, dette var riktignok en Falco, men det er vel mer eller mindre identisk...
Syns sykkelen er grei å skru på, ting er mer forseggjort og deler har bedre passform enn jeg var vant med fra Kawasaki.
Jeg kan trygt anbefale deg RSV Mille, selv har jeg min andre Aprilia nå, og har du først blitt hektet på twin så blir det nok ikke rekke igjen nei:)
Selv ville jeg gått for den nederste, kjøp av forhandler med garanti er jo absolutt noe å tenke på.Som sagt over her så er et av problemene starterclutchen ,men med bruk av vedlikeholdslader så unngår du det, bakbrems er og en gjennganger som ikke virker.
Ellers er dette en fantastisk sykkel med et vanvittig bunndrag&lyd..glimrende kjøreegenskaper..og så kryr det jo ikke av disse på hvert gatehjørne heller.Langkjøring er heller ikke noe stort prolem, i sommer hadde jeg dagsetapper fra 70-100 mil...ikke noe problem.
Med ny importør så vil jeg tro at fremtiden blir litt bedre for oss Twinnere.
Om du går inn på Bike.no så finner du flere tilbakemeldinger fra lykkelige Apriliaeiere
Selv ville jeg gått for den nederste, kjøp av forhandler med garanti er jo absolutt noe å tenke på.Som sagt over her så er et av problemene starterclutchen ,men med bruk av vedlikeholdslader så unngår du det, bakbrems er og en gjennganger som ikke virker.
Ellers er dette en fantastisk sykkel med et vanvittig bunndrag&lyd..glimrende kjøreegenskaper..og så kryr det jo ikke av disse på hvert gatehjørne heller.Langkjøring er heller ikke noe stort prolem, i sommer hadde jeg dagsetapper fra 70-100 mil...ikke noe problem.
Med ny importør så vil jeg tro at fremtiden blir litt bedre for oss Twinnere.
Om du går inn på Bike.no så finner du flere tilbakemeldinger fra lykkelige Apriliaeiere
Lykkelig eier av en Factory 06
Bakbremsen er egentlig veldig bra til køkjøring, trykker du hardt på den så stopper den så vidt, du kan slure deg fremover på clutchen og bruke bakbremsa for å regulere farta.
Men igjen, hvem kjører vel i kø om det ikke er spesielle omstendigheter med en MC ?
Men igjen, hvem kjører vel i kø om det ikke er spesielle omstendigheter med en MC ?
Nå - BMW HP2 Sport
x - '99 RSV Mille
x - '07 SXV550
x - '99 RSV Mille
x - '07 SXV550
OZ felgene og Öhlins er det som skiller en vanlig Mille fra Mille R. Motoren er akkurat det samme i den vanlige som R, men som sagt så fikk motoren nye ventiler fra og med 01 modellen. Er litt usikker på bremsene forresten, selve kaliperen er jo Brembo på vanlige. Men etter hva jeg har forstått uten og vite sikkert er at R'en har full-race bremse system
Forsikringen er som alt annet for unge folk, håpløs. MEN den er hvertfall mindre håpløs enn en gixxer eller cbr, noe som sikkert er fordi det ikke er like mange RSVer på veien og mindre statistikk som de kan bruke.
De fleste ulykkene er vel ferske førere på en R6/R1, Gixxer, CBR, eller Ninja
Forsikringen er som alt annet for unge folk, håpløs. MEN den er hvertfall mindre håpløs enn en gixxer eller cbr, noe som sikkert er fordi det ikke er like mange RSVer på veien og mindre statistikk som de kan bruke.
De fleste ulykkene er vel ferske førere på en R6/R1, Gixxer, CBR, eller Ninja
Nå - BMW HP2 Sport
x - '99 RSV Mille
x - '07 SXV550
x - '99 RSV Mille
x - '07 SXV550
-
Robban
- Admin
- Kontakt:
Jeg mener å ha lest at forskjellene på RSV Mille og RSV Mille R er;
Øhlins framgafler istedenfor Showa
Øhlins Bakdemper istedenfor Sachs
Øhlins Styredemper (denne er ikke standard på vanlig Mille mener jeg å ha lest?)
Carbon skjermer foran og bak som standard på RSV Mille R.
OZ Aluminiumsfelger istedenfor "Brembo" felgene med blylegering
Mener også at ymse carbondeler av ulike lengder og former følger på RSV Mille R
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... php?t=2585 Dette er god lesning.
Øhlins Styredemper (denne er ikke standard på vanlig Mille mener jeg å ha lest?)
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... php?t=2585 Dette er god lesning.
Aprilia RS 250 2003
Eg skal legge ut en howto på hvordan man fikser bakbremsene permanent litt senere vis det er av interesse? Har bilder mm på korleis eg gjorde da liggande på bror min sin pc så skal få han til å sende dei til meg.
Forsikringsmessigt blir så forskjelligt frå person til person, alt etter kva ein har hatt/har frå før og kor flink ein er til å snakke for seg virkar da som!
Darkie
Forsikringsmessigt blir så forskjelligt frå person til person, alt etter kva ein har hatt/har frå før og kor flink ein er til å snakke for seg virkar da som!
Darkie
-
Tinnsoldaten
- Fersk
Takker for infoen!
ZX7 og gixxer 750 er mulig å forsikre for meg (er 20 år), så da går det kanskje ann å forsikre Mille også? Dette må sjekkes nærmere!
Er ikke Mille R registrert for to? Hadde egentlig tenkt å kjøpe to-seter denne gangen, siden RS'en ikke er skikket til passasjertransport. Ikke at det er noen som bruker å sitte på med meg, men er greit å ha muligheten.
Hvor mye gjetter dere på at gaffelen (med styrebroer og clip-ons), bakdemperen og felgene koster brukt da? Eller ny bakramme, passasjersal og hekkåpe? Er godt mulig ebay har noen fine tilbud...
ZX7 og gixxer 750 er mulig å forsikre for meg (er 20 år), så da går det kanskje ann å forsikre Mille også? Dette må sjekkes nærmere!
Er ikke Mille R registrert for to? Hadde egentlig tenkt å kjøpe to-seter denne gangen, siden RS'en ikke er skikket til passasjertransport. Ikke at det er noen som bruker å sitte på med meg, men er greit å ha muligheten.
Hvor mye gjetter dere på at gaffelen (med styrebroer og clip-ons), bakdemperen og felgene koster brukt da? Eller ny bakramme, passasjersal og hekkåpe? Er godt mulig ebay har noen fine tilbud...
Gafflene og bakdemper kan du finne til 1000 og 500$ forholdsvis lett, med litt søking og tålmodighet.
OZ Felger kan du finne brukt til 500£ men de er vanskelige.
OZ Felger kan du finne brukt til 500£ men de er vanskelige.
Nå - BMW HP2 Sport
x - '99 RSV Mille
x - '07 SXV550
x - '99 RSV Mille
x - '07 SXV550
Hei igjen
Den Mille R'en du viste frem var regget for 2. Mille R varte vel fra 2001tom 2003, og på 2001 mod. fikk du den kun som 1 sits, mens 2002 og 2003 var det mulig å få den som 2 sits. Jeg holder på å skal prøve å få min til 2 sits, men det er ikke det enkleste her i verden, da importøren ga komplett søren i å svare på henvendelser.
Og som Robban skriver:
Felgene er spesiallaget av presset aluminium, og er derav 25% lettere en vanlige alu felger. de er også i 100 % balanse, så med pirelli og michelindekk var det ikke nødvendig med lodder, dersom dekk var montert riktig. De kostet rundt 45.000 kr, hvis du skulle ha dem som ekstrautstyr til Mille'n. forgaffel kostet ca 65.000, styredemper 6.000, bakdemper 12.000, dette var i 2001. Kan være disse ikke er 100% nøyaktige, men jeg sjekket godt før jeg kjøpte min. R'en kostet 225.000, og den vanlige kostet 195.000 i 2001. R'en overgikk Ducce 996 S (ca. 270.000,- kr) på bane, og kjørte noenlunde likt med 996 R (ca. 370.000). Og når man kom til driftssikkerhet, var og er Aprilia'en bedre!
Den Mille R'en du viste frem var regget for 2. Mille R varte vel fra 2001tom 2003, og på 2001 mod. fikk du den kun som 1 sits, mens 2002 og 2003 var det mulig å få den som 2 sits. Jeg holder på å skal prøve å få min til 2 sits, men det er ikke det enkleste her i verden, da importøren ga komplett søren i å svare på henvendelser.
Og som Robban skriver:
Felgene er spesiallaget av presset aluminium, og er derav 25% lettere en vanlige alu felger. de er også i 100 % balanse, så med pirelli og michelindekk var det ikke nødvendig med lodder, dersom dekk var montert riktig. De kostet rundt 45.000 kr, hvis du skulle ha dem som ekstrautstyr til Mille'n. forgaffel kostet ca 65.000, styredemper 6.000, bakdemper 12.000, dette var i 2001. Kan være disse ikke er 100% nøyaktige, men jeg sjekket godt før jeg kjøpte min. R'en kostet 225.000, og den vanlige kostet 195.000 i 2001. R'en overgikk Ducce 996 S (ca. 270.000,- kr) på bane, og kjørte noenlunde likt med 996 R (ca. 370.000). Og når man kom til driftssikkerhet, var og er Aprilia'en bedre!
Har bestemt meg for at hvis det blir Mille så blir det ikke R. Er jo egentlig tursykkel jeg skal ha, og jeg har allerede en sykkel som er fantastisk i svingene. Med budsjettet mitt blir derfor en R vanskelig å forsvare.
http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2?AdI ... 1231181333
Hva tror dere om denne? Har gått langt, men så lenge servicene er overholdt så behøver det vel ikke bety noe. Er dette en original farge?
http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2?AdI ... 1231181333
Hva tror dere om denne? Har gått langt, men så lenge servicene er overholdt så behøver det vel ikke bety noe. Er dette en original farge?
Ha har sett på syklen før, var en kompis av en kompis som hadde den før han eller noe.. Syklen er eid av Aprilia entusiaster å var visst STRØKEN for 1 års tid siden hvertfall. Tror den er noe å satse på altså
Eneste grunnen faren min ikke kunne tenke seg den var pga km standen :/
Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Rebel 125 - Black - 1999
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
X: CPI Crab RS50,Xinling QT50-B
Honda Rebel 125 - Black - 1999
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
X: CPI Crab RS50,Xinling QT50-B
-
Robban
- Admin
- Kontakt:
40 000km er ingen hindring for en slik traver! Jeg ville bare brukt litt bondevett og sjekket service historikken, samtidig ta mål av nåværende eier når du skal se på den.
Aprilia RS 250 2003
Enig med Robban der. Sykkelen ser jo veldig velholdt og pen ut. Du kunne jo prøvd å sjekke med tyske motorrad. De kjører som regel 50.000 km tester, og river fra hverandre motorene, og måler slitasje. Hvis du er heldig, kan det være du finner noe om denne. Men disse rotax motorene har godt ord på seg.
Skal ikke si det 100 %, men er 90 % sikker på at den rødfargen var eneste alternativ til den matt svarte i 2001 utgaven av mille, Mille R hadde alternativt som gul. Lykke til i beslutningsprosessen!
Skal ikke si det 100 %, men er 90 % sikker på at den rødfargen var eneste alternativ til den matt svarte i 2001 utgaven av mille, Mille R hadde alternativt som gul. Lykke til i beslutningsprosessen!
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... T.svl=Link
http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2?AdI ... 1231584140
Hvilken av disse tre tror dere er det beste kjøpet? Jeg må jo ha effektanlegg og tankveske uansett, så det må jeg i tilfellet kjøpe til den i Sandefjord.
Venter fortsatt på svar fra forsikringsselskapet, så alt håp er ikke ute enda.
http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2?AdI ... 1231584140
Hvilken av disse tre tror dere er det beste kjøpet? Jeg må jo ha effektanlegg og tankveske uansett, så det må jeg i tilfellet kjøpe til den i Sandefjord.
Venter fortsatt på svar fra forsikringsselskapet, så alt håp er ikke ute enda.
- MonkeyfacE
- Norgesmester
- Sted: Hitra, Fillan
- Kontakt:
Den midtersete ville blitt vurdert sterkt med tanke på at den virket veldig fin, i tillegg til at tankveske osv. medfølger. Den siste, special editition eller "special edition"? 13 stk. virker egentlig ikke helt troverdig, men jeg har ikke peiling.
Den øverste var heller ikke dum med den feteste fargekombinasjonen.
Hva skjedde med den røde?
Den øverste var heller ikke dum med den feteste fargekombinasjonen.
Hva skjedde med den røde?
The two-stroke syndrome is unsolvable. You can´t fix it, but you can learn to live with it.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Ser ut som at den i Sandefjord har blitt slettet. Er skeptisk til den "special edition"-greia jeg også, og 84 000 kr er mye for en 9 år gammel sykkel.
Er nok den i Harstad som er mest aktuell, men Harstad er laaaaangt unna. Må nok tenke litt mer, forhåpentligvis kommer det flere til salgs litt nærmere her.
Er nok den i Harstad som er mest aktuell, men Harstad er laaaaangt unna. Må nok tenke litt mer, forhåpentligvis kommer det flere til salgs litt nærmere her.
Harstad er nok et stykke unna for deg ja
Det er jo bare et par timer i fra meg det, og jeg bor langt gokk oppi nord
Dessuten, så har det sine sider å dra så langt for å se på en sykkel, eller å få den tilsendt. For før man vet ordet av det, så er den ikke like strøken som en skulle tro. Så avstand er ikke alltid like greit.
Så inunf, jeg vil anbefale deg å satse på en nermere deg.Iallefall med mindre du er 100% sikker på at varen er ok. For det er kjipt å plutselig stå med katta i sekken..
Så inunf, jeg vil anbefale deg å satse på en nermere deg.Iallefall med mindre du er 100% sikker på at varen er ok. For det er kjipt å plutselig stå med katta i sekken..

Du kan jo gjøre som meg; lage en avtale hvor selger betaler frakt slik at du får muligheten til å se på den. Deretter betaler du selger ved hjelp av finn.no`s betalingssystem (Payex). Funker veldig bra!
The two-stroke syndrome is unsolvable. You can´t fix it, but you can learn to live with it.
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Aprilia rs 125 07!
Kriston™
Den er gul, og det er helt riktig!
Smaken er selvfølgelig individuell, men jeg ville tatt gul om du snakker 2000 eller 2001 modell. Både fordi det er sjeldent, og fordi det var en vellykket og fin farvekombinasjon til sykkelen (subjektivt).
På 2002 er jeg litt mer usikker, den sorte/røde/oransje som kom da var kjempefin. Den gule 2002 var også ennå finere enn de foregående, men de siste sorte (2002 og 2003) var helt rå.
Å velge gul Aprilia er litt som å velge gul Ferrari. Det er de viderekommende som våger noe slikt, nybegynnere velger det tradisjonelle.
Den aller råeste av alle RSV Mille er i mine øyne 2003 Haga Replica. Åhh, sikle!
Jeg ville tatt en R-modell om du kan få til det. Selv om du skal bruke den mest til turkjøring og landevei er det et bedre valg. Öhlins-stæsjet er ikke bare bedre på bane, det er også mye bedre på vei. På en eller annen magisk måte klarer de å lage dempere som både kommuniserer bedre, gir bedre grep og bedre komfort på en gang. Felgene er også såpass mye lettere at du merker det godt på landeveien. Den er lettere å svinge, innbyr til mer tillit. Ulempen med R er selvfølgelig serviceintervallet på demper og gaffel. Öhlins er Öhlins, det er laget for å være rått og ha lav friksjon, og det betyr mer vedlikehold. Regn med å måtte bytte simringer og slikt på ca. hver 15.000 Km med normal kjøring og godt renhold. Tøff kjøring og dårlig renhold reduserer dette mye. Det er uansett verdt det i mine øyne.
Smaken er selvfølgelig individuell, men jeg ville tatt gul om du snakker 2000 eller 2001 modell. Både fordi det er sjeldent, og fordi det var en vellykket og fin farvekombinasjon til sykkelen (subjektivt).
På 2002 er jeg litt mer usikker, den sorte/røde/oransje som kom da var kjempefin. Den gule 2002 var også ennå finere enn de foregående, men de siste sorte (2002 og 2003) var helt rå.
Å velge gul Aprilia er litt som å velge gul Ferrari. Det er de viderekommende som våger noe slikt, nybegynnere velger det tradisjonelle.
Den aller råeste av alle RSV Mille er i mine øyne 2003 Haga Replica. Åhh, sikle!
Jeg ville tatt en R-modell om du kan få til det. Selv om du skal bruke den mest til turkjøring og landevei er det et bedre valg. Öhlins-stæsjet er ikke bare bedre på bane, det er også mye bedre på vei. På en eller annen magisk måte klarer de å lage dempere som både kommuniserer bedre, gir bedre grep og bedre komfort på en gang. Felgene er også såpass mye lettere at du merker det godt på landeveien. Den er lettere å svinge, innbyr til mer tillit. Ulempen med R er selvfølgelig serviceintervallet på demper og gaffel. Öhlins er Öhlins, det er laget for å være rått og ha lav friksjon, og det betyr mer vedlikehold. Regn med å måtte bytte simringer og slikt på ca. hver 15.000 Km med normal kjøring og godt renhold. Tøff kjøring og dårlig renhold reduserer dette mye. Det er uansett verdt det i mine øyne.
--
2009 RSV4 Factory
X - 2006 Tuono R
X - 2005 RSVR Factory
X - 2002 RSV Mille R
X - 2001 RSV Mille R
2009 RSV4 Factory
X - 2006 Tuono R
X - 2005 RSVR Factory
X - 2002 RSV Mille R
X - 2001 RSV Mille R
Jeg kjører RS 250 - vedlikehold er ikke noe som skremmer meg
Den råeste RSV'en er uten tvil Colin Edwards replicaen. Den har det gamle utseendet med Öhlins, radialbremser, større throttlebodies og en potte på hver side. Det beste fra to verdener.
Har allerede tatt kontakt med selgeren av den gule der, satser på å stikke å se på den neste uke kanskje.
Den råeste RSV'en er uten tvil Colin Edwards replicaen. Den har det gamle utseendet med Öhlins, radialbremser, større throttlebodies og en potte på hver side. Det beste fra to verdener.
Har allerede tatt kontakt med selgeren av den gule der, satser på å stikke å se på den neste uke kanskje.
Har en gul selv. Måtte ta gul for å få den til ferien i 2001. syntes sort tok seg bedre ut på bilde helt til jeg så det gule i virkeligheten. Og den er mye sjeldnere. Mener det er 2 stk gule 2001 mod. i norge, noen flere 2002 og 2003 mod., men ikke så mange. 
simmerringer er et problem, ja! Bare pass på å spraye en dash med smøring inn under kappen, hvis den har stått litt, samt ha litt go'stoff fra Omega i oljen dens, så ordner det seg greit.
Må og referere en tidligere aprilia mekaniker som sa at mille og mille R er vesentlig forskjellig i kjørekarakter, pga. dempere, og ikke minst lettere felger.
Hvorfor kjøpe vanlig kjøtt, når man får prima vare til nesten samme pris?
simmerringer er et problem, ja! Bare pass på å spraye en dash med smøring inn under kappen, hvis den har stått litt, samt ha litt go'stoff fra Omega i oljen dens, så ordner det seg greit.
Må og referere en tidligere aprilia mekaniker som sa at mille og mille R er vesentlig forskjellig i kjørekarakter, pga. dempere, og ikke minst lettere felger.
Hvorfor kjøpe vanlig kjøtt, når man får prima vare til nesten samme pris?
Sist redigert av Thorden den 24 jan 2009, 00:13, redigert 1 gang totalt.
--
2009 RSV4 Factory
X - 2006 Tuono R
X - 2005 RSVR Factory
X - 2002 RSV Mille R
X - 2001 RSV Mille R
2009 RSV4 Factory
X - 2006 Tuono R
X - 2005 RSVR Factory
X - 2002 RSV Mille R
X - 2001 RSV Mille R