Får ikke start på RSV'en. Når jeg trykker på startknappen så roterer motoren litt, før det blir helt stille og det blinker EFI på dash'en. Høres ut som om startmotoren møter motstand. Har byttet batteriet, målte 12,6 V på det nye med tenninga på og lyset av.
Hva kan problemet være?
Startvansker
- Thunder
- Støttespiller
- MC: Aprilia SXV 550
- Sted: Flekkefjord
Re: Startvansker
EFI, står ikke det for Electric Fuel Injection? Kan det være noe galt med dysene dine?
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Tror det bare betyr motortrøbbel generelt. Skal gå an å lese av feilkoder hvis man kobler hjerna i diagnosemodus, skal prøve det i morgen og se hva jeg får.
Har prøvd å starte i diagnosemodus. Får opp feilkode "1", som ikke er en feilkode men posisjonen på TPS'en. Etter hva jeg leste på apriliaforumet så er dette en ok verdi, så det er ikke dette som er problemet.
Har snakket litt med læreren min i elektroteknikk, og har utarbeidet tre teorier om hva problemet kan være:
1: Feil på ledningsnettet til startmotoren. Korrosjon på kontakter eller dårlig kontakt, slik at startmotoren ikke får den spenningen den skal ha.
2: Slitte børster i startmotoren. Dette mente læreren min var sannsynlig. Hvordan er det med RSV'en, er det vanlig at børstene i starteren gir seg etter 44 000 km?
3: Jeg gjorde noe feil siste jeg hadde av svinghjulsdekselet, slik at det har kilt seg der inne. Det som taler for denne teorien er at sykkelen startet (men hadde problemer, var ikke alltid den startet på første forsøk) før jeg åpnet det sist, men den har ikke startet etterpå. Vet ikke om det er mulig å montere sammen noe feil inni der og fortsatt få på dekselet?
Hva tror dere? Er jeg inne på noe?
Har snakket litt med læreren min i elektroteknikk, og har utarbeidet tre teorier om hva problemet kan være:
1: Feil på ledningsnettet til startmotoren. Korrosjon på kontakter eller dårlig kontakt, slik at startmotoren ikke får den spenningen den skal ha.
2: Slitte børster i startmotoren. Dette mente læreren min var sannsynlig. Hvordan er det med RSV'en, er det vanlig at børstene i starteren gir seg etter 44 000 km?
3: Jeg gjorde noe feil siste jeg hadde av svinghjulsdekselet, slik at det har kilt seg der inne. Det som taler for denne teorien er at sykkelen startet (men hadde problemer, var ikke alltid den startet på første forsøk) før jeg åpnet det sist, men den har ikke startet etterpå. Vet ikke om det er mulig å montere sammen noe feil inni der og fortsatt få på dekselet?
Hva tror dere? Er jeg inne på noe?
- Thunder
- Støttespiller
- MC: Aprilia SXV 550
- Sted: Flekkefjord
Er ikke klem eller noe tull i ledninger rundt der dekselet er?
Er det mulighet for og plukke ut startmotoren og teste den rett på batteri?
Personlig hater jeg elektroniske problemer, det kan vær så ufattelig mye galt og du får ikke klare tegn på hva det kan være heller.
Er det mulighet for og plukke ut startmotoren og teste den rett på batteri?
Personlig hater jeg elektroniske problemer, det kan vær så ufattelig mye galt og du får ikke klare tegn på hva det kan være heller.
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport