Strupekit

Generelt om motorsykkelverden + diskusjoner om alle sykler som Aprilia ikke har produsert. Alt innenfor tohjulingverdenen, fra 50 cc og oppover!
Robban
Admin
MC: Aprilia RS 250 2003
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Strupekit

Legg innav Robban » 20 apr 2007, 10:44

Som 18-åring kan man kun kjøre mellomklassemc, dvs med effekt opp til 34 hk (25 kw). Etter 2 år kan man kjøre en fulleffekt mc.

På det norske markedet finnes det ikke mange mc'er som faller innenfor denne gruppa.
GreyBikes kan derimot levere 25kw-kit til de aller fleste nyere japanske motorsykler(1980-), samt europeiske merker.

Man kan enkelt få omreg motorsykkelen tilbake til fulleffekt etter 2 år, ved at kitet fjernes av ett godkjent verksted.

Kitene er TÜV-godkjente. De må monteres av godkjent verksted, før omregistrering hos Biltilsynet.

Ved bestilling, må rammenummer for den aktuelle mc oppgis.

Pris: 2990,- + frakt
ca. 10 dagers leveringstid.

GreyBikes er altså norsk importør av strupekit fra Alphatechnik.de. Mitt poeng med denne tråden er at det å bestille kit direkte fra tyskland kan medføre større problemer enn man faktisk kan ønske seg! Jeg tenkte det ville være smart av meg å bestille et kit direkte fra Tyskland da dette helt klart lønner seg: jeg endte opp med å betale 150euro for kittet og 15euro i frakt. Kittet skulle være levert før påske slik at nåværende eier av sykkelen skulle godkjenne den før jeg kom for å hente den.

Den første feilen som ble gjort var at kittet ble sendt direkte til meg, ikke nåværende eier som var avtalt. Dermed forsvant det verdifull tid og jeg fikk ikke hentet sykkelen i påsken.

Når kittet da endelig var framme og sykkelen var forevist hos biltilsynet var det fortsatt et par ting som ikke var som de skulle. Biltilsynet ønsket bekreftelse på at kittet var i testet i henhold til de gjeldene EU direktivene. Jeg sendte da mail for å få en bekreftelse på dette fra Alphatechnik, men det var ingen hjelp å få, de trakk på skuldrene og hevdet de ikke kjente til det norske regelverket.

Like etter fikk jeg en mail der jeg ble oppfordret til å ta kontakt med GreyBikes. Jeg ringte dit og fikk da snakke med en veldig behjelpelig Øystein, han var allikevel litt bekymret med at Alphatechnik hadde valgt å selge meg et kit direkte. Da han har agentur på det norske markedet er jo hans bekymring forståelig. Jeg prøvde igjen å ta kontakt med alphatechnik men igjen uten hell. Det virker nå som om alphatechnik og greybikes har ryddet opp seg imellom og sånn jeg har forstått det vil det ikke lenger være mulig å bestille kit direkte fra Tyskland.

På en annen side er nok dette like greit, GreyBikes har kompetanse og papirer til å hjelpe deg i en lignende situasjon som min egen. Du slipper div. kommunikasjonsproblemer med tyskere OG du er garantert god service! At totalprisen blir noe høyere tror jeg ikke du trenger å tenke så mye på, for det veies opp i at sykkelen din faktisk blir godkjent og du kan bruke pengene dine på bensin istedenfor denne evige papirmølla hos paragrafrytterne på biltilsynet! :wink:

For de som ikke har skjønt det enda så vil jeg faktisk oppfordre alle til å bestille mellomklassekit gjennom http://www.greybikes.no, i det lange løp vil det lønne seg!

Grey Bikes

Org.Nr .......... 987631805
Adr .......... Persheia 26 F 4515 Mandal

tlf .......... 91811424
mob .......... 91811424

www .......... http://www.greybikes.no
ePost .......... post@greybikes.no

Bilde
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*

And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.

Brukeravatar
MuV
Mekaniker
Sted: Bergen / (Ørsta)
Kontakt:

Legg innav MuV » 22 apr 2007, 22:34

Hmm, dette var litt kjedlig lesing :P Hadde tenkt å få min (også) tysktalende far til å ringe Alphatechnik.de og få bestilt kittet til RS'en min. Men er det sån å forstå så tror jeg ikke jeg tar sjangsen på så mye styr :? Kan bli dyrt til slutt dette; 3000kr i kit, times tid på verksted(?), i tillegg til at den må en unødvendig time på biltilsynet. Forstår ikke vitsen med at den må innom der når kittet blir montert hos en forhandler!

Bilde

Brukeravatar
Magnus
Vaktmester
MC: RS250 banesykkel en dag?
Sted: UMB
Kontakt:

Legg innav Magnus » 22 apr 2007, 23:01

- oppdatert mars 2009

Brukeravatar
steffone
Nysgjerrigper