Skrue problem

Generelt om motorsykkelverden + diskusjoner om alle sykler som Aprilia ikke har produsert. Alt innenfor tohjulingverdenen, fra 50 cc og oppover!
Brukeravatar
KneeDragger
Gold
Sted: Asker

Skrue problem

Legg innav KneeDragger » 02 mar 2010, 18:09

Jeg har ikke fått skrudd noe på motoren i hele vinter pga jeg ikke får ut en dum kåpeskrue.
Så nå lager jeg en tråd om det i håp om at forumet kan gjelpe meg med å løse saken!

Dette er altså en skrue av merket Pro Bolts (m5x16). Saken er at uansett hva man gjør så får man ikke tak på
skruen, den bare gir etter og går i "oppløsning".

Hittil har jeg prøvd:

1. Lime fast en gammel unbrako med superlim til skruen
2. Har prøvd å lage et hakk i skrua og dra den rundt med sånn meisel ting
3. Rive av clipsen bak
4. Borre inn en grisepikk

Vil helst ikke file et hakk i skruen med baufil eller vinkelsliper for da kommer jeg garantert til å ødelegge kåpen.
Det alternativet som er igjen som jeg kommer på er å borre igjennom hele skrua (?)

Nå er jeg rimelig lei så håper virkelig noen her kan hjelpe :s
Aprilia rs125 - 06mod - Black Edition

Brukeravatar
joakimlt
Bronze
Sted: Hønefoss
Kontakt:

Re: Skrue problem

Legg innav joakimlt » 02 mar 2010, 19:24

du kan jo borre akkurat litt lenger inn i skruen en der hodet er, med et bor som er tynnere en selve skruen (4-4.5mm) og så bruke et vor som er litt større en skruen, og borre forsiktig til hodet akkurat detter av.

da ødelegger du ikke kåpa, og du kan ta av kåpa, og fjerne skruen med en tang :)
Audi 100 2.3E 1992 C4, RS4 felger/senk
Aprilia RS 125 1998 harada replica, FP-anlegg, RAVE1, V-Force 3 og Powerfilter :D
Suzuki SV650S
Yamaha YZ 250 (X)
TM 125 MX
Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! :D

Brukeravatar
inunf
Admin
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Skrue problem

Legg innav inunf » 02 mar 2010, 19:40

Neste gang du bruker aluminiumsbolter bør du sette dem inn med litt kobberfett før du monterer. Ellers er det vel bare å gjøre som joakimlt sier.

Gå tilbake til «MC generelt»