Min flytur

Generelt om motorsykkelverden + diskusjoner om alle sykler som Aprilia ikke har produsert. Alt innenfor tohjulingverdenen, fra 50 cc og oppover!
Brukeravatar
havers
Wannabe admin

Min flytur

Legg innav havers » 05 aug 2011, 23:26

Jeg var ute å fløy for nesten to uker siden. Hastighet? Ca 70 km/t +. Landeplass? Grøftekant, full av steiner, og vann (gjørme).

Jeg vil estimere flylengde til 50 meter ++.

Jeg kom kjørende på en fin dag, i ca 70km/t ++ (speedoen er ødelagt, så er ca fart etter hva kompisen min kjørte i, og etter hva turtallet mitt var) jeg ligger fint i alle svinger, helt til en lang S sving. Jeg ser svingen, og at det er mye grus i veibanen, resten husker jeg kun med bilder.

Det ene bildet kan beskrives som en fin sving, med masse grus i.
Neste bilde er at jeg sitter på sykkelen, ser forran at hjulet er rett uttafor veien, og jeg kjrer framover.

Deretter kjenner jeg den magiske flykraften. Jeg snurrer rundt, mange ganger. Vet ikke hvor langt, men 50 m + er det ivertfall.

Jeg lander, gjør relativt vondt (med tanke på situasjonen).

Jeg reiser meg opp, faler ned, blacker ut, våkner og reiser meg opp igjen (Dette tok vel ca 10-20 sec). Ser på sykkelen, får noia.
Det er ikke litt noia, det er totalt noia. Jeg får av meg kjøredressen, og kjenner intens smerte i skulder, rygg og nakke. Ser på sykkelen, kjenner intens smerte i hjerte. Alt av kåper har knust, speilene knakk tvært av (Funnet på jordet par meter bortafor). De som stopper spør hvordan det går med meg, mens alt jeg klarer å tenke er "Meg? SE PÅ SYKKELEN!!".

Dette er hva jeg husker av my crash. Sykemeldt en god stund fra jobb og det som er.
Sykkelen ble kondomnert med 80.000 kroner ++ i skader, + kjøredress og hjelm som havnet på ca 10k der og.

Jeg sitter igjen med knust hjerte, ingen sykkel (Får igjen penger da), vondt i rygg, nakk + skulder.
Har ikke sovet godt nå siden det skjedde, nesten 2 uker. Greit med mareritt, og smerter.

Først tenkte jeg "Ny sykkel? Ikke søren om jeg noen gang skal kjøre igjen!", men nå er jeg ganske overbevist om ny sykkel. Skal være 2006/2007 Nero edition! Skal bli en strøken sykkel!
Så fort jeg får forsikringspengene skal ny sykkel kjøpes inn.

Legger ved et bilde av døden om jeg tørr, og får det til seinere.
I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it.
Fighting for peace is like fucking for virginity.

Brukeravatar
Raptor33
Gold

Re: Min flytur

Legg innav Raptor33 » 05 aug 2011, 23:30

Veldig bra skrevet Eivind!
Viktig at du ikke får skrekken etter ett sånnt krasj, kom deg tilbake på 2 hjul så fort som mulig! :D

God Bedring!

Brukeravatar
havers
Wannabe admin

Legg innav havers » 05 aug 2011, 23:32

Takk :)

Nå går dagene å småkrangle med pappa. Jeg insisterer på ny r-sykkel (kriston sin er fin <3), mens han insisterer på at jeg skal ha noe annet. F.eks Yamaha YBR. Uaktuelt.

Har kjørt litt scooter, but that aint no fun.
I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it.

Aksel95
Lærling
Sted: Sjøholt

Legg innav Aksel95 » 05 aug 2011, 23:36

trist det som har skjedd med sykkelen din :'( hadde vert helt knust sjølv om det hadde skjedd med huskyn min ...

Brukeravatar
Emilosnick
Fersk Racer
Sted: Namsos

Legg innav Emilosnick » 05 aug 2011, 23:47

:_/

Har du noen bilder, så la dem ut da.

Ps. Stakkar sei jeg bare... :/
Aprilia rs 125 98 model <3

Brukeravatar
b3ntsen
Silver
Sted: Telemark - Siljan
Kontakt:

Legg innav b3ntsen » 05 aug 2011, 23:49

Bra at det gikk såpass bra med deg da, høres jo ut som en forferdelig flyvetur

Trist at sykkelen ble total skadd, men blir jo ny sykkel da :D

Brukeravatar
havers
Wannabe admin

Legg innav havers » 06 aug 2011, 00:06

Skal se om jeg får lastet opp noen bilder når jeg har ordentlig internett. Akkuratt nå har jeg kun mobilt bredbånd. Er ikke såå keen på å laste opp heller, forsåvidt :P

Brukeravatar
Rakvåg
Wannabe admin
Sted: Sjøholt, Møre og Romsdal
Kontakt:

Legg innav Rakvåg » 10 nov 2011, 23:08

Kan vi få se ett bilde?
2000
- Fp-anlegg, uten blad , 128dyse, BR10EIX tennplugg, fp-snorkel, pipercross innleggsfilter, cdi-sperre tatt.

Brukeravatar
havers
Wannabe admin

Legg innav havers » 11 nov 2011, 23:20

Har mistet de etter en harddiskkrasj, dessverre.

Brukeravatar
Rakvåg
Wannabe admin
Sted: Sjøholt, Møre og Romsdal
Kontakt:

Legg innav Rakvåg » 12 nov 2011, 01:01

Likeså greit kanskje.. Kan ikke tenke meg hvordan dette føles :|

Ny sykkel snart?
2000
- Fp-anlegg, uten blad , 128dyse, BR10EIX tennplugg, fp-snorkel, pipercross innleggsfilter, cdi-sperre tatt.

Brukeravatar
havers
Wannabe admin

Legg innav havers » 12 nov 2011, 11:21

Kjøpte ny sykkel en månedes tid etter :) Har satt den inn for vinteren nå.

Gå tilbake til «MC generelt»