Det er også lurt å merke og ta bilder av multiplugger, fester osv. slik at du vet hvor ting skal da motoren skal inn igjen.
1.
FØRST MÅ ALT AV KÅPER AV.
2.
Fjern eksosanlegget. Dette gjøres ved å ta av to fjærer i den enden av svanen som kommer fra motoren. Fjærene kan være vanskelig å få av så kan være lurt med verktøy(jeg brukte skrutrekker). Deretter fjerner man en skrue som er litt bak støtten. Så fjerner du skruen som holder lydpotten fast i fothvilerne. Da skal eksosanlegget og lypotten være løs.
3.
Ta av luftfilterboksen og gasseren.
Følg starten av guiden (til nr. 19.)
ANNERLEDES MED 28mm gasser:
- To skruer på toppen istedenfor å skru av hele toppen. Etter du har skrudd og tatt av toppen, legger du det du har dratt forsiktig ut av gasseren i et håndkle eller liknende.
(kan også ta av reeden, men jeg valgte heller å putte litt papir inn i hullet.)
4.
Ta av alt av det elektriske.
Her har det sittet en ledning. Den er det bare å nappe rett ut.

Disse 3, på høyre siden av rammen

Disse tre. (sett skruen tilbake og sett ståltråd eller liknende for å holde ledningene sammen.)

Og til slutt denne. Den befinner seg mellom radiatoren og motoren.

5.
Oljepumpen.
Først må du ta en tang å bøye ut 1 for så å dra ut wiren. Husk å dra den helt ut av ”kammeret”

6.
Oljeslangen.
Ta av oljeslangen ved ”oljebegeret” ved å løsne en klips. Tøm oljen oppi et rent beger slik at den kan brukes igjen, og putt papir inn i åpningen slik at det ikke siger olje ut og skaper unødvendig gris.

7.
Drevet.
Skru først ut disse to skruene og ta av ”platen”. Så løsner du, og tar bort drevet.

Der jeg har ringet rundt, sitter det en ledning(jeg har tatt den bort). Det er det bare å nappe ut. (Skrev dette tidligere også (elektriske))
8.
Kjøleslangene.
Ta av kjøleslangen ved toppen av sylinderen, og nede til høyre ved radiatoren.
Det kommer til å renne ut kjølevæske så hold begeret klart

Nede ved radiatoren
9.
Temp.måler og plugghetten
Dra opp plugghetten, og ta bort plastikken på temp.måleren før du drar den i pilens retning.

10.
Clutchen
Ta av clutchen ved hendelet, og dra den gjennom rammen til den henger fritt.
11.
Giret.
Så kobler du ifra giret ved å åpne de to skruene (1 og 2), og så skru på stangen (3) til den løsner.

12.
Motorfester.
Da er det bare motorfestene igjen. Først bør du sette en liten ”stol” rett under motoren slik at den ikke detter rett i bakken.
Det er 4 fester. Et ved toppen av sylinderen, et framme ved radiatoren, et bak under motoren og en stor bolt som går gjennom svingarmen og hovedramma. Da du drar ut den store svingarmbolten (Ikke dra den helt ut. Kun til den går ut av motoren.) må en stå bak å holde oppe rammen, og en må holde fast svingarmen. Etter motoren har løsnet fra dette festet, fort deg å dytt bolten inn igjen.
13.
Her er motoren min. Ute av sykkelen og klar til vasking eller whatever :p

Hvis det er noe jeg har glemt eller gjort feil er det bare å si ifra! Og hvis dere har navn på de tingene jeg ikke er sikker på hva heter
Hvis du trenger hjelp er det bare å sende PM