Men jeg er sån at jeg liker å gjøre litt småting med allt jeg får. Sån er det bare..Jeg husket at sønnen til en kamerat av fader hadde hatt en gammal BMW 5-serie(tror jeg) stående som jordebil. Var litt long shot, men fikk gammel'n til å ringe
Ja altså. Han hadde jo ingen bmw til salgs, men han hadde jo en gammal polo da! Som jeg skulle få til vrakpant. Var litt i tvil, men vrakpant er jo vrakpant, og vanskelig å motstå.
Så vi reiste bortover å så på bilen. Jeg hadde ALDRI sett en slik polo før! Er nok en ganske sjelden bil.. Så selvom brekket ikke funka, og at bilen ikke ville gå på tomgang, så kjøpte vi den! Vi kom at et par dager seinere med traktor og henger. Turen hjem hadde en bra start da eksos anlegget ramla av når vi raca den oppover kjørebroene og opp på hengeren. Menmen. Når vi kom hjem tok vi bare pallegaffelen i taket på bilen å heiste den ned! Så hadde det begynt!

planer:
-sparkle rust og pusse
-hellakkering V
-fikse brede hjul
-få bilen til å gå på tomgangV
-fikse brekket[ /litt/
-sote vinduer
-sote lykter V
-lyktene forran skal av
-sette på heldekkende grill
-strakrør
-powerfilter
-spoyler
-kappe fjører V
-ribbe bilen innvendig, ta ut bakseter, og vaske V
-sparkle,pusse og lakke evnt. innvendig rust
-drepe bilens mus! (found non)
-sette på annet ratt
17/7.09
åhm. Ja, idag henta vi bilen kl. 9, og kjøpet fikk en veldig bra start da eksos anlegget ramla av når vi kjørte'n opp på henger'n!
fikk det på igjenn, men den låter som den går på frieksos uansett B)
-kom hjem og fikk fiksa tomgangen. Kunne aldri tenkt meg at det var en klips som måtte flyttes på, men vi hadde besøk av en som kan litt bil!
så han fant det ut!brekket sliter vi med. Fikk det til å bremse LITT på H Bakhjulet, men ikkenoe mere. Må få prøvd å stramma whiren mere
vi nappa ta de monge stativene på taket, og rydda i bilen. Man kan heelt klart se at musene har kost seg! kansje derfor elektroniken er noe fuckd :P
karroseriet er egentlig ikke i så værst stand. Mest overflate rust, og når jeg skjekket resten av bilen, under osv, så var det slettes ikke gale!
1. annen ting er at det eine framhjulet sitter litt. Så får kjøre ei stund og se om det "sliter seg til" :P ellers får jeg låne en muttertrekker fra jobben å ta opp :wub: Tenkte forresten at jeg skulle låne sån liten pussemaskin å pusse på rusten før jeg lakkerer opp igjenN!
Rattet må jeg få dreid ei hylse hvis jeg skal få på! Noe jeg er FAST bestemt på!
noe pics!
[spoiler]

*trygt* oppo hengern idag tidlig!

Dytta på at eksosen!

Jeg lagde en jomfrubolk (serriøst, den hadde nesten ingen!

Før felglakk

etter

SE så sint!!"!!
18/7.09
Tatt ut inytriøret idag!

26/7.09
Idag har bilen blitt hellakkert!

18/8.09
Idag har vi fått gjort litt ihvertfall!
Vi har fått på eksospynt. Men skal gjøre litt mere med de.

Så lakkerte jeg litt i motorrummet!:)

22/8.09
Idag har vi kappa litt på fjærene bak. Vil ikke kappe noe særlig mere, da blir det så dårlig med dempelengde":(
Ble ikke mye lavere, men man ser det kansje litt?
pix of the prosess!

Nice trommel? syke bremser..

Godt igang!

Ble da litt lavere bak. heller liksom ikke så mye fremover:)
Cumment!
23/8.09
Har lakkert litt med cromespray idag..

Kan jeg sette netting her istede for orginal grillen?

Veit ikke hvordan man fikser spoyler her! hadde vært helt himmelsk om en mod. gjorde det for meg