Hei.
Jeg har planer om å overhale motoren i rsen min, men jeg lurte på om noen kunne laget en liste over alt jeg trenger. også skal jeg ha nytt stempel å tenkte da å kjøpe viesco stempelet men de har ikke den størelsen jeg skal ha på siden til pjme. Funker det med wossner eller er det mye dårligere. Også en ting til ossen funger det med toll og sånt hvis jeg bestiller fra pjme. Slipper jeg toll hvis jeg sender pakka til sverige.
Overhale rs
Overhale rs
Aprilia rs 125 2006
Yamaha YZF-R 125 2009
Yamaha YZF-R 125 2009
Re: Overhale rs
vel, skal du overhale absolutt alt ?
isåfall:
-alle lagrene i motoren . kan kjøpes hos tools eller andre steder.
- 2 balansedrev
- girkasse drev med riktig utveksling ? (ville sett om det var noen som var spesielt slitt, for så å kjøpt de.
- simringer og o-ringer + helt pakninsett.
- rådekit til veiva.
- veivlager (c3/c4). kan kjøpes hos tools eller andre steder.
ikke kjøp ett stempel bare, spesielt når du ikke vet den indre diameteren på sylinderen din.
Kjøp heller mitaka sylinder m/ wiseco stempel. (er egentlig ikke noe forskjell på stempelet, skjærer du så skjærer du) Da følger det med pakninger til hele sylinderen og stempelet, som ikke følger med når du kjøper et stempel aleine. Kryssbolt, nålelager og c-klips kan bare brukes en gang.
Nei, du slipper ikke toll om du sender det til sverige. Alle land har toll. Derimot kan du slippe noe av momsen som Norge har om du henter det i sverige.
Lykke til!
(sjekk tråden min, i signaturen, om det er noe jeg har glemt. Har gjort det samme selv.)
isåfall:
-alle lagrene i motoren . kan kjøpes hos tools eller andre steder.
- 2 balansedrev
- girkasse drev med riktig utveksling ? (ville sett om det var noen som var spesielt slitt, for så å kjøpt de.
- simringer og o-ringer + helt pakninsett.
- rådekit til veiva.
- veivlager (c3/c4). kan kjøpes hos tools eller andre steder.
ikke kjøp ett stempel bare, spesielt når du ikke vet den indre diameteren på sylinderen din.
Kjøp heller mitaka sylinder m/ wiseco stempel. (er egentlig ikke noe forskjell på stempelet, skjærer du så skjærer du) Da følger det med pakninger til hele sylinderen og stempelet, som ikke følger med når du kjøper et stempel aleine. Kryssbolt, nålelager og c-klips kan bare brukes en gang.
Nei, du slipper ikke toll om du sender det til sverige. Alle land har toll. Derimot kan du slippe noe av momsen som Norge har om du henter det i sverige.
Lykke til!
(sjekk tråden min, i signaturen, om det er noe jeg har glemt. Har gjort det samme selv.)
X:
Du må huske å bytte kryssbolt når du skifter stempel;) kan låne meg et digitalt skyvelære på jobben og måle den indre diametern på sylinder 'n viss du vil 
Er vel egentlig bare veivlagret som er gåent så da tenkte jeg å bytte alle de andre lagrene også. Den er ikke skjert skal bare bytte stempel. Er vel litt unødvendig å bytte sylyner når jeg har en som er grei
har foresten tatt opp og målt.
Aprilia rs 125 2006
Yamaha YZF-R 125 2009
Yamaha YZF-R 125 2009
hva er diameteren da ?
Største du får av stempel er 53.99 mm.
så sylinderen kan maks være 54.00-54.02.
Stempelet må være et B eller C stempel, for A stempel utvider seg for mye.
Største du får av stempel er 53.99 mm.
så sylinderen kan maks være 54.00-54.02.
Stempelet må være et B eller C stempel, for A stempel utvider seg for mye.
X: