Hei!
Titter litt rundt på 250'er. Jeg har lappen på mellomtung så kan kjøre 600cc og opptil 34HK. Problemet er at mange RS 250'er har rundt 70 hk. Derfor lurer jeg på hvor mange hester den vil få om jeg setter på et plombert anlegg? Vil den da ha 34 hk eller må mer gjøres?
Aprilia RS 250 effektlanlegg
Aprilia RS 250 effektlanlegg
Svart RS 06' - viewtopic.php?f=26&t=8396
Re: Aprilia RS 250 effektlanlegg
Det er ikke snakk om plombert eller uplombert eksosanlegg her.
Du må få den inn til godkjent verksted. Og om jeg ikke husker feil, så monterer vi noe i forgasseren/innsuget. Var en annen mekaniker som gjorde det, fikk bare sett sånn halvveis hva han gjorde.
Men dette må du altså få montert på godkjent verksted, med godkjent stempel og underskrift av verksted. Deretter må du dra til Statens Vegvesen og vise disse papirene. Om de godkjenner papirene, så "nedregistrerer" de sykkelen din.
Du må få den inn til godkjent verksted. Og om jeg ikke husker feil, så monterer vi noe i forgasseren/innsuget. Var en annen mekaniker som gjorde det, fikk bare sett sånn halvveis hva han gjorde.
Men dette må du altså få montert på godkjent verksted, med godkjent stempel og underskrift av verksted. Deretter må du dra til Statens Vegvesen og vise disse papirene. Om de godkjenner papirene, så "nedregistrerer" de sykkelen din.

Her skal det stå noe fornuftig.
Takk for svar! 
Så hva tror du kostadene vil bli hvis jeg skal nedregistrere den fra fulleffekt til mellom-tung. Snakker vi 5000 eller 10 000?
Etter evt omregistreing så vil jeg gjøre den til fulleffekt igjen. Da blir det jo samma greia en gang til

Så hva tror du kostadene vil bli hvis jeg skal nedregistrere den fra fulleffekt til mellom-tung. Snakker vi 5000 eller 10 000?
Etter evt omregistreing så vil jeg gjøre den til fulleffekt igjen. Da blir det jo samma greia en gang til
Selve "omregistreringen" er gratis fra fulleffekt til mellomtung. Men det å få det godkjent på verksted koster.
Å gjøre om til fulleffekt vil koste.
Å gjøre om til fulleffekt vil koste.
Her skal det stå noe fornuftig.
Har hørt at det ikke koster noe om den har vært registrert som fulleffekt før
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter