Hvilken moped bør jeg kjøpe?
Hvilken moped bør jeg kjøpe?
hei,
har tenkt på dette en stund og har hatt en Vespa S50 siden mai og har begynt å gå lei av og ikke kunne gire,
har tenkt på Yamaha TZR 50, Derbi GPR 50 og Aprilia RS 50 og lurer på hva de vesentlige forskjellene er og hva man burde gi
for en av disse sykklene, og hvordan det er med motoren forhånd til km de har kjørt.
har siklet litt på denne RS 50 men syntes prisen er noe høy...
http://www.finn.no/finn/mc/scooter/obje ... e=35972969
syntes også Derbiene er ganske fine men har ikke funnet noen helt enda, men lurer også på hva forskjellen mellom derbien og aprilian er..
takk for svar, vespaen er forsåvidt sånn halveis til salgs..
har tenkt på dette en stund og har hatt en Vespa S50 siden mai og har begynt å gå lei av og ikke kunne gire,
har tenkt på Yamaha TZR 50, Derbi GPR 50 og Aprilia RS 50 og lurer på hva de vesentlige forskjellene er og hva man burde gi
for en av disse sykklene, og hvordan det er med motoren forhånd til km de har kjørt.
har siklet litt på denne RS 50 men syntes prisen er noe høy...
http://www.finn.no/finn/mc/scooter/obje ... e=35972969
syntes også Derbiene er ganske fine men har ikke funnet noen helt enda, men lurer også på hva forskjellen mellom derbien og aprilian er..
takk for svar, vespaen er forsåvidt sånn halveis til salgs..
- Italybikes143
- Mekaniker
- Sted: Skien
Re: Hvilken moped bør jeg kjøpe?
Jeg har aldri skjønt vitsen med å kjøpe en moppe som er dyrere enn å kjøpe lett sykkel
Så jeg ville aldri kjøpt den. Hadde jeg vert deg ville jeg ikke en gang kjøpt liggesykkel,du blir temlig fort lei å ikke ha noen form for svingradius i forhold til en Derbi senda f.eks.
Mitt tips= leit etter noe billigere, så taper du ikke så mye penger
Mitt tips= leit etter noe billigere, så taper du ikke så mye penger
Cagiva Mito 04
Alfa romeo 156 sports wagon TS 1,8
2x Alfa romeo 156 sports wagon 2l ts
Bmw 520 e34
HSH
Motorvei er jo den minste trusselen..
RS Tuono 125 (***SOLGT***)
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter
- Italybikes143
- Mekaniker
- Sted: Skien
Med de valga ville jeg valgt den gamle rsen. Den med am6 motor 
Cagiva Mito 04
Alfa romeo 156 sports wagon TS 1,8
2x Alfa romeo 156 sports wagon 2l ts
Bmw 520 e34
HSH
Gamle Rs'n. Beste mopeden i nyere tid som er laget. Lett konstruksjon, grei kvalitet og lett tilgang på deler.
We Built This City!
Min er til salgs ved rett pris
2005 mod. siste som ble laget med AM6 motor.
Nylig overhalt alle lagere i motor ++, åpnet opp for en liten stund siden og sjekket at alt sto bra til og det gjorde det!
Går rimelig greit og null problemer med å holde trafikken.
Send meg en PM ved interesse
2005 mod. siste som ble laget med AM6 motor.
Nylig overhalt alle lagere i motor ++, åpnet opp for en liten stund siden og sjekket at alt sto bra til og det gjorde det!
Går rimelig greit og null problemer med å holde trafikken.
Send meg en PM ved interesse
syntes rett og slett den gamle RSen ikke er noe kul, noe som har stor betydning for meg når jeg først skal kjøpe en liggesykkel.
er det noen som kan svare utfyldene på spørsmålene mine? hadde vært fint og få litt hjelp
er det noen som kan svare utfyldene på spørsmålene mine? hadde vært fint og få litt hjelp

Jeg føler ihvertfall at den gamle RS'en er den som tåler mest.
Plastikken på både derbi og aprilia (etter 2005) er mye tynnere enn på RS50 fra mellom 1999 og 2005.
Dette vil si at kåpene dine ikke blir ripete hvis du tryner men de knuser.
Apriliaen har også AM6 motor med god deletilgang og den er også lett og skru på dersom noe skulle være galt.
To kompiser av meg har TZR, føler det er noe galt med de sykkelene konstant!
Når man først MÅ skru på de er alt tungvindt.. (samme motor, men vanskelig og komme til og rare løsninger)
Plastikken på både derbi og aprilia (etter 2005) er mye tynnere enn på RS50 fra mellom 1999 og 2005.
Dette vil si at kåpene dine ikke blir ripete hvis du tryner men de knuser.
Apriliaen har også AM6 motor med god deletilgang og den er også lett og skru på dersom noe skulle være galt.
To kompiser av meg har TZR, føler det er noe galt med de sykkelene konstant!
Når man først MÅ skru på de er alt tungvindt.. (samme motor, men vanskelig og komme til og rare løsninger)
men har du noe positivt og si om de nye apriliane eller derbiene da?
Når det gjelder de nye vil jeg si det er samme shitten..
De har samme motor, ser ca like ut ikke noe som er spesielt bra på noen av de.
Prøvde en kompis av meg sin rs50 07mod. sittestillingen var mindre behagelig, sykkelen var generelt lavere. (føltes helt feil..)
Syntes egentlig hele sykkelen virket mindre.
Mulig du syntes det blir mye negativt om de nyere derbiene og apriliaene, men fra mitt synspunkt er det desverre ikke mye positivt og si!
De har samme motor, ser ca like ut ikke noe som er spesielt bra på noen av de.
Prøvde en kompis av meg sin rs50 07mod. sittestillingen var mindre behagelig, sykkelen var generelt lavere. (føltes helt feil..)
Syntes egentlig hele sykkelen virket mindre.
Mulig du syntes det blir mye negativt om de nyere derbiene og apriliaene, men fra mitt synspunkt er det desverre ikke mye positivt og si!
morsommere og kjøre enn en vespa skal jeg si deg, allerede blitt lei automat gir..
Nå kjøper du ikke en Vespa for kjøregleden heller da..
Ellers skal jeg gi det det beste tipset du kommer til å få: Super Motard 50cc er det ultimate mopeden. Det er ikke like flaut som å kjøre 50cc kåpesykkel som går i 45, de er enkle å skru på, gode å kjøre + at du har muligheten til å herje litt hvis det skulle komme av interesse
Ellers skal jeg gi det det beste tipset du kommer til å få: Super Motard 50cc er det ultimate mopeden. Det er ikke like flaut som å kjøre 50cc kåpesykkel som går i 45, de er enkle å skru på, gode å kjøre + at du har muligheten til å herje litt hvis det skulle komme av interesse

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
Det som er dumt med 50cc Sm er som regel dårlig plass, dersom man senere skal inn med større forgasser etc.
Gjelder selvsagt ikke mange, men som regel de som ser bra ut :P
Gjelder selvsagt ikke mange, men som regel de som ser bra ut :P
We Built This City!
crosser orker jeg ikke, har tittet en stund på derbi senda x-race men det orker jeg bare ikke, liggesykkel er tingen
spørsmålet er hvilken og hva en burde gi for en bra og relativt ny en 07+
spørsmålet er hvilken og hva en burde gi for en bra og relativt ny en 07+
ser det er mange på forumet som har RS 07+ så må jo være bra ellers ville jo ingen kjøpt de...
er det absolutt ingen på dette forumet som har noe positivt og si om en Aprilia RS 50 07+ modell....?
er det absolutt ingen på dette forumet som har noe positivt og si om en Aprilia RS 50 07+ modell....?
Alt av liggesykkel som moped er bortkasta penger, moper kjøres hardt og kåper er skjøre og koster mye.
Skal du ha noe artig som fungerer hver dag anbefaler jeg virkelig og kjøpe en artig scooter.
Aprilia sr ditech yamaha aerox eller gilera runner.
Skal du ha noe artig som fungerer hver dag anbefaler jeg virkelig og kjøpe en artig scooter.
Aprilia sr ditech yamaha aerox eller gilera runner.
- eiriklygre
- Silver
- Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
- Kontakt:
Vil bare sei det at ein TZR er 0 problem å skru på, skurde med ein kompis å er ekstremt god plass i ein TZR siden sykkelen sin ramme kåper osv er veldig stort i forholdt til ein Aprilia RS 50 99-05, når det gjelder skruing uten å ta ut motoren. Men eller så er ein TZR veldig har i plasten sin i forholdt til ein Aprilia RS 50 2006-2011, så du riper/knekker kåpene mykje fortere enn på ein RS 50 99-05, så ein RS 50 tåler ein del meire. Sitte stillingen er faktisk veldig god på ein RS 50 1999-2005 det er den og på ein TZR , godt sete som du sitter behagelig, begge syklene ser bra ut men lite minus at RS 50 ser litt tynn/spinkel ut.
MICHELET: Forstår ikkje koffor det skal være mere problemer med ein TZR enn ein rs 50 når det sitter i samme motor i sykkelen.
MICHELET: Forstår ikkje koffor det skal være mere problemer med ein TZR enn ein rs 50 når det sitter i samme motor i sykkelen.
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668
Honda cr 85 2004
Aprilia RS 125 07 Spain edtion
Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.
Honda cr 85 2004
Aprilia RS 125 07 Spain edtion
Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.
kjøp scooter, de tåler ALT.
Vet at det i grunnen er negativt, men jeg hadde ikke gått for racing moped. Har mange grunner for det, men gidder ikke nevne det ettersom det ikke er det tråden handler om.
Uansett, skrur på en TZR for en kunde. Må si at det er god tilgjengelighet til det meste. Men virker som de AM6 girkassene tåler veldig lite før de ryker. Sykkelen er kjørt under 4500km, å 1-3. gir har en sinnsyk ulyd - noe som også er grunnen til at jeg har den inne på reparasjon.
Hadde en kompis med RS50 99-05, det var ikke veldig vanskelig å komme til på den heller.
Uansett, skrur på en TZR for en kunde. Må si at det er god tilgjengelighet til det meste. Men virker som de AM6 girkassene tåler veldig lite før de ryker. Sykkelen er kjørt under 4500km, å 1-3. gir har en sinnsyk ulyd - noe som også er grunnen til at jeg har den inne på reparasjon.
Hadde en kompis med RS50 99-05, det var ikke veldig vanskelig å komme til på den heller.
Her skal det stå noe fornuftig.
oi mange svar her, men som sagt hva burde jeg gi for en Aprilia RS 50 07+ som har kjørt under 10 000km?
som den hvite rsen på finn.no fra 2010
som den hvite rsen på finn.no fra 2010
Kjøp den sykkelen du har mest lyst på.
Personlig er jeg mer imponert over kvaliteten på de gamle Rs'ene enn de nye.
At det er dårlige girkasser er bare tull om det er vedlikeholdt. Gamle sykkelen min var gått 21 000km uten noen form for overhaling. Var byttet clutchlameller på den på 16 000, men ellers ikke noe.
Er typisk Derbi elektronikk på de nye og den er ikke akkurat bra.
Gamle Rs'n har ikke god elektronikk den heller men der er det bare ledningene opp i tenningslåsen, samt de inn på releet under salen, som ryker.
Men kjøp den du liker best. Finnes ingen mopeder med stort merkbart bedre kvalitet enn andre
Personlig er jeg mer imponert over kvaliteten på de gamle Rs'ene enn de nye.
At det er dårlige girkasser er bare tull om det er vedlikeholdt. Gamle sykkelen min var gått 21 000km uten noen form for overhaling. Var byttet clutchlameller på den på 16 000, men ellers ikke noe.
Er typisk Derbi elektronikk på de nye og den er ikke akkurat bra.
Gamle Rs'n har ikke god elektronikk den heller men der er det bare ledningene opp i tenningslåsen, samt de inn på releet under salen, som ryker.
Men kjøp den du liker best. Finnes ingen mopeder med stort merkbart bedre kvalitet enn andre

We Built This City!
-
Fredrikoaa
- Nysgjerrigper
Hei! Skjønner problemet ditt, hadde det samme før jeg opptaget hvor digg Cross sykkler er. Elsker min sx50.
Yamaha tzr er vel den mest kjøpte sykkelen på markede og jeg har hørt mye bra om den. Ser svært mange på finn som har kjørt oppimot 20.000km. Dette tyder på at de holder en stund
Sykklene er egentlig ganske like bortsett fra at Yamaha Tzr har AM6 motor mens Rs og GPR har derbi motor.
Men du burde virkelig skjekke ut crossere
Crossere er gøyt å kjøre + at du kan dra de på bakhjulet i skogen 
Yamaha tzr er vel den mest kjøpte sykkelen på markede og jeg har hørt mye bra om den. Ser svært mange på finn som har kjørt oppimot 20.000km. Dette tyder på at de holder en stund
Men du burde virkelig skjekke ut crossere