RSV(R) fra USA til Norge
Howdy folkens!
Må si det føles bra å skrive på forumet igjen etter så mange år! Jeg har for tiden bosatt meg i California og selvsagt tatt et dypdykk ned i mc markedet for området, og har blitt noe overrasket over prisene som råder. Spesielt er millen veldig lav i pris, og her får man også mye for pengene. Jeg tenker å ta med meg en slik på vei hjem igjen (ca 9 mnds tid) og ønsker å høre andres erfaringer rundt dette. Tråden startes med hensikt som generell kunnskapsbase for import av mc, og trenger derfor ikke omhandle mc av bestemt merke.
Jeg har ikke gjort leksa med å hente inn så mye informasjon selv enda, da det ikke alltid er nødvendig å finne opp hjulet på ny. Jeg har likevel hørt et par ting om saken som må sjekkes opp:
- Man må bo en viss tid i landet for å ta med sykkelen hjem? (evt. gir dette noen fordeler)
- Modeller etter et bestemt årstall er vanskeligere å registrere?
Registrering av importert mc er sikkert like ille nå som det var for 10 år siden, om ikke verre. Noen med ferske erfaringer?
Mvh
Lars
IMPORT av MC generell tråd
IMPORT av MC generell tråd
Dagens stall:
Ducati Monster S4R Factory
Yamaha YZ450F
Tidligere:
Rs 125 93 Extrema (53kh)
Husaberg FE501 Supermoto
RSV1000R 04 Factory
Yamaha YZ450F
Tidligere:
Rs 125 93 Extrema (53kh)
Husaberg FE501 Supermoto
RSV1000R 04 Factory
Re: IMPORT av MC generell tråd
Var en på forumet som prøvde å få til det, vet ikke helt hvordan det endte men tror ikke han fikk skilter på den.
viewtopic.php?f=52&t=8787
viewtopic.php?f=52&t=8787
Jo gamlere den er, jo mindre betaler du! 

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
Det gir ikke noen fordeler med å ha bodd i utlandet, da det går på sertifiseringer og godkjenningspapirer. Norge er nazi på det meste som kommer fra utlandet, sett bort fra EU. Er enklere å registrere en MC/bil med sertifisering og papirer fra et europeisk land.
Etter hva jeg har hørt av en amerikaner som dro RSV'en sin til Norge (samme som Michelet snakker om), så måtte han tydeligvis dra til Tyskland for å få sertifisering og godkjenningspapir på sykkelen. Loxkel som er importør for Aprilia, er det heller ikke mye hjelp å finne i. Forhandler nytter heller ikke, da de går gjennom Loxkel. Har et telefon nr. til Aprilia i Italia, men usikker på om jeg kan gi det ut (da det er på forhandlersiden til Aprilia fra der jeg jobber). Skal høre med de på jobb hva de sier, dersom du ønsker det.
Modeller etter 2000 eller noe sånt, skal visst nok være vanskeligere. Har ikke lest i regelverket angående dette, bare etter hva jeg har hørt.
Etter hva jeg har hørt av en amerikaner som dro RSV'en sin til Norge (samme som Michelet snakker om), så måtte han tydeligvis dra til Tyskland for å få sertifisering og godkjenningspapir på sykkelen. Loxkel som er importør for Aprilia, er det heller ikke mye hjelp å finne i. Forhandler nytter heller ikke, da de går gjennom Loxkel. Har et telefon nr. til Aprilia i Italia, men usikker på om jeg kan gi det ut (da det er på forhandlersiden til Aprilia fra der jeg jobber). Skal høre med de på jobb hva de sier, dersom du ønsker det.
Modeller etter 2000 eller noe sånt, skal visst nok være vanskeligere. Har ikke lest i regelverket angående dette, bare etter hva jeg har hørt.

Her skal det stå noe fornuftig.
Ser ut som det blir denne her: http://www.cycletrader.com/listing/2004 ... -106308302
Må ut med 40k for beistet med litt pruting. Tar jeg på norsk avgift er jeg oppe i 90k, og pluss frakt blir det 100k. Og så var det registrering.. Er dette bare et slit eller en kostbar prosess også?
Hør gjerne med folka du kjenner ja! Kan være greit å finne ut om det er enklere å bare kjøpe ny sykkel i UK senere..
Vet noen hva som er ca markedspris på en slik RSV factory i Norge?
Må ut med 40k for beistet med litt pruting. Tar jeg på norsk avgift er jeg oppe i 90k, og pluss frakt blir det 100k. Og så var det registrering.. Er dette bare et slit eller en kostbar prosess også?
Hør gjerne med folka du kjenner ja! Kan være greit å finne ut om det er enklere å bare kjøpe ny sykkel i UK senere..
Vet noen hva som er ca markedspris på en slik RSV factory i Norge?
Dagens stall:
Yamaha YZ450F
Tidligere:
Rs 125 93 Extrema (53kh)
Husaberg FE501 Supermoto
RSV1000R 04 Factory
Yamaha YZ450F
Tidligere:
Rs 125 93 Extrema (53kh)
Husaberg FE501 Supermoto
RSV1000R 04 Factory
Etter det jeg har hørt (og lest i ymse salgsannonser for sykler som ikke kan registreres), er det ikke mulig å registrere motorsykler importert fra USA produsert etter 2003. Jeg ville tatt kontakt med statens vegvesen før jeg gjorde noe mer.
2003 var det ja!
Markedspris på Factory'en er vel rundt 130-160 ettersom jeg har sett (inkl. en vi har til salgs på jobb). Alt kommer jo i grunnen an på kilometerstand og årsmodell, men avhenger selvsagt av at den er strøken da.
Markedspris på Factory'en er vel rundt 130-160 ettersom jeg har sett (inkl. en vi har til salgs på jobb). Alt kommer jo i grunnen an på kilometerstand og årsmodell, men avhenger selvsagt av at den er strøken da.

Her skal det stå noe fornuftig.