Hei
Lurer på om det er noen som har erfaring med å lage hull i stempelet på aprilia rs 125 rotax 122, og porte stempelet så det matcher hullet i sylinderen? Tenkte kanskje å prøve om det er noe effekt å hente...
Lage hull i stempelet på innsugssiden på aprilia rs 125?
Re: Lage hull i stempelet på innsugssiden på aprilia rs 125?
Slik som på Polinien? 

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
Ja slik men et ovalt hull istedenfor pga at porten i orginalsylinderen er oval 

Har alltid lurt, hvorfor gir DET effekt? 
: viewtopic.php?f=26&t=9229
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
Vet ikke. Mer bensin og luft?
Får man det?
Så luft/bensin-blandingen går "igjennom" stempelet? Det smører jo også nålelageret/rullelageret bedre
Vinn-vinnsituasjon det 
Vinn-vinnsituasjon det : viewtopic.php?f=26&t=9229
Vil ikke tro det gir bedre effekt da det ikke kommer blanding opp fra veiva og inn i forbrenningen igjen? Skylleportene, kanskje? 

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
Må vel være en grunn til at det er slik på polini og div andre sylindrer til andre merker?
Smørning av nålelager og veiv? 

Siden vi alle ikke heeelt vet hvordan det fungerer, så tror jeg ikke det er så lurt å lage et hull selv! Det kan gå ille! 

: viewtopic.php?f=26&t=9229
Kan spørre faren til dama, han er to-takts guruen i Trondheim..

Greia med hull i stempelet er at blandingen av luft og bensin bil tatt igjennom reedhuset og så er det to kanaler som går på siden og rett inn i skylle portene og det går en rett frem som mater på med suppe når stempelet er på bånd og når det kommer til toppen så "tyv" starter den suppe blandingen før stempelet er på vei ned ved og sende suppe inn i stempelet og når stempelet er på vei ned så skyter den bensin opp i skyllekaneler,transferkanaler.
Forskjellen at det blir litt mere suppe med dette hullet men samtidig så svekker du stempelet så det og lage det selv er uegnet vis du ikke er erfaren inne faget, men det og lage en "butterfly" port hadde nok vært lurere i og med at du får en støtte vegg på midten og det er ikke like stor fare for stempel ras. Anbefales og kjøpe stempler som dette!
Vis du er ute etter effekt så finn frem pusse papir og noe flatt og tynt og pusse med og poler opp alt av kanaler inn og ut av sylinderen=) Ta en titt på hvordan man portet på youtube så du får en forstårelse av hvordan det funker så kan du kanskje gjøre det også!=) Lykke til!!
Forskjellen at det blir litt mere suppe med dette hullet men samtidig så svekker du stempelet så det og lage det selv er uegnet vis du ikke er erfaren inne faget, men det og lage en "butterfly" port hadde nok vært lurere i og med at du får en støtte vegg på midten og det er ikke like stor fare for stempel ras. Anbefales og kjøpe stempler som dette!
Vis du er ute etter effekt så finn frem pusse papir og noe flatt og tynt og pusse med og poler opp alt av kanaler inn og ut av sylinderen=) Ta en titt på hvordan man portet på youtube så du får en forstårelse av hvordan det funker så kan du kanskje gjøre det også!=) Lykke til!!
Ktm Sx 200 Knall sykkel!
Nylig kjøpt 2 RS125 prosjekt som jeg skal bryne meg på i vinter!
Nylig kjøpt 2 RS125 prosjekt som jeg skal bryne meg på i vinter!