Jeg skulle gjerne ha pulverlakkert eller helst eloksert et sett felger og to fothvilere (kanskje rearsetsa i tillegg). Noen som har noe peiling på hvor dyrt dette blir blir hver for seg og samlet? Eller om dere bare vet om en pulverlakkerer eller noen som elokserer? Takk for svar på forhånd
Pulverlakkering og eloksering - Sørlandet
-
311benjamin
- Fersk
- Sted: Arendal, Aust-Agder
Pulverlakkering og eloksering - Sørlandet
Hei!
Jeg skulle gjerne ha pulverlakkert eller helst eloksert et sett felger og to fothvilere (kanskje rearsetsa i tillegg). Noen som har noe peiling på hvor dyrt dette blir blir hver for seg og samlet? Eller om dere bare vet om en pulverlakkerer eller noen som elokserer? Takk for svar på forhånd
Aprilia Tuono 125 Streetfighter
viewtopic.php?f=26&t=10463
|FP-eksos (underveis)|Dellorto PHBH 28|Pipercross Conefilter|Carbon Reeds|Kuttet CDI|Fjernet eksosventil (underveis)|
|FP-eksos (underveis)|Dellorto PHBH 28|Pipercross Conefilter|Carbon Reeds|Kuttet CDI|Fjernet eksosventil (underveis)|
Re: Pulverlakkering og eloksering - Sørlandet
Eloksering kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke en gang vet hva det er.. lyst til å forklare, men lakkering så anbefaler å høre med nærmeste VGS som har VG2 linja Bilskade og Lakk
Det beste er å finne noen som går det så kan de sikkert gjøre det for deg enten veldig billig eller gratis! Men når det er snakk om felger og fothvilere så er det ikke såå nøye heller da! Tror det vil holde med en sprayboks
Jeg tok felgene mine med sprayboks, og er veldig fornøyd! Se tråden min om du lurer!
Jeg tok felgene mine med sprayboks, og er veldig fornøyd! Se tråden min om du lurer! - Aprilia Tuono 50:
-
311benjamin
- Fersk
- Sted: Arendal, Aust-Agder
Eloksering: http://www.anodizing.org/Anodizing/what ... izing.html ... Grunnen til at jeg vil eloksere er fordi jeg ofte ser folk som har lakkert hendler, fothvilere, felger og lignende, men etter en stund begynner det å flasse av og ser ikke spesielt fint ut lenger, eloksering er derimot mye mer slitesterkt, og hvis du har sett bicolor felgene til EXC 125 så er de eloksert. Det er også en mulighet å pulverlakkere, men siden jeg vil ha en candy gull farge, så vil jeg ha så fin finish som mulig og dette får jeg ved eloksering
Håper det hjalp litt 

Aprilia Tuono 125 Streetfighter
Hvis lakken begynner å flasse før 5 år, så er det ikke gjort bra nok. Enkelt og greit.
Du får derimot candy gull farge til pulverlakk også. Og det er lite som er mer slitesterkt av "fin" lakk, enn pulverlakk.
Du får derimot candy gull farge til pulverlakk også. Og det er lite som er mer slitesterkt av "fin" lakk, enn pulverlakk.

Her skal det stå noe fornuftig.