Hvis du kunne ha sjekket pluggen, (fargen på elektroden), så kan vi hjelpe deg lettere!
1 : Som jeg er ganske sikker på, så skal ikke choken ha noe hakk. Enten er den av, eller så er den på. Man kjører ikke rundt med choken på, da dette endrer luft/binsin-blandingen og kan føre til skade på motor. Prøv å smør opp wiren til choken!

2 : Jeg hadde også et slikt problem, at den bare dabba av (druknet i / gikk tom for bensin høres det ut som), men det kan være tennpluggen som over tid med for mektig luft/bensin-blanding (overvekt av bensin) som har sotet ned og tilslutt blir ødelagt eller gir dårligere gnist. Dette kan skyldes for stor dyse, luft/bensin-blandingsskruen er stilt feil eller tett luftfilter. Anbefaler å sjekke alt, unntatt blandingsskruen, da dette varierer fra sykkel til sykkel. Du kan også prøve å bytte tennplugg
3 : Når du kjører med choke vil sykkelen få mindre luft (mer bensin, gå rikere) og dermed ikke få korrekt blandingsforhold ved kjøring. Dette gjør over tid at anlegget sotes ned og at pluggen blir sotet. Man skal ikke kjøre med choke, det er bare til oppstart og "oppvarming" ved tomgang. Det er fullt mulig å kjøre, men blandingsforholdet vil bli feil. Min anbefaling er å bytte plugg, slutte å kjøre med choke, brenne anlegget innvending, sjekke dysa, rense luftfilteret og evt. justere på luft/bensin-blandingsskruen!

4 : Når den får FOR mye bensin i forhold til den luften den egentlig SKAL ha, vil sykkelen gå dårligere å dra tyngre, og bruke mye mer bensin enn normalt. Din sykkel originalt skal gå i 125-135 km/t på flat veg uten medvind

5 : Det smeller i potta fordi bensinen ikke blir ordentlig forbrent (pga mangel på luft/oksygen), som igjen fører til ubrente bensingasser(eksos som ikke er ferdig brent) i potta. Når det blir varmt nok, vil det antenne og du vil få et smell i potta. Hvorfor sykkelen stopper, og starter med en gang etterpå vet jeg ikke!
Alt tyder på for rik blanding (for mye bensin)!
Så her er det du må gjøre :
-Slutt å kjøre med choke, bare til bruk ved oppstart
-Rens luftfilteret / kjøp nytt
-Brenn ut soten av eksosanlegget (m/ 1dl bensin og lighter, OBS : VÆR FORSIKTIG)
- Kjøp ny plugg (helst Irdium, IX)
- Sjekk dysen din (Tror den skal være 120, rundt der)
- Evt. justere på luft/bensin-blandingsskruen

Lykke til med oppdraget!