Justering av forgasser
Justering av forgasser
Hallo, er eier av en Aprilia rs 50 før 06 modell. Sitter en Airsal t6 asso sylinder på den, har en "lett" trimpotte av ukjent merke. 21mm forgasser (stage6) og "Power" filter. Sliter med å få den til gå ordentlig rent. Noen som har no tips til hva slags dyser som burde gå? også ett lite spørsmål om hvordan Justering av gasser fungerer, kan veldig lite om det.. Takker for svar! 

Re: Justering av forgasser
Sjekk pluggfargen 
Hvis den er svart, får den for mye olje/bensin i forhold til luft. Altså enten for stor dyse, feil forgassernål-stilling, feilstilt blandingsskrue eller tett luftfilter
Symptomer på dette er at den dauer av ved gasspådrag.
Hvis den er lysegrå/grå/hvit får den for mye luft i forhold til bensin. Enten for liten dyse, feil forgassernål-stilling eller feilstilt blandingsskrue
Symptomer på dette er at den henger igjen litt på turtall hvis du gir gass fri
Jeg tror du sliter med det første. Men som sagt, sjekk pluggen!
Pluggfargen skal være nøttebrun ved god innstilling
Lykke til!

Hvis den er svart, får den for mye olje/bensin i forhold til luft. Altså enten for stor dyse, feil forgassernål-stilling, feilstilt blandingsskrue eller tett luftfilter
Symptomer på dette er at den dauer av ved gasspådrag.Hvis den er lysegrå/grå/hvit får den for mye luft i forhold til bensin. Enten for liten dyse, feil forgassernål-stilling eller feilstilt blandingsskrue
Symptomer på dette er at den henger igjen litt på turtall hvis du gir gass fri
Jeg tror du sliter med det første. Men som sagt, sjekk pluggen!

Pluggfargen skal være nøttebrun ved god innstilling
Lykke til!
: viewtopic.php?f=26&t=9229
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG