Vaske motor, hva burde jeg passe på?
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
- Sted: Hønefoss, Buskerud
Vaske motor, hva burde jeg passe på?
Nå har det blitt mange tråder fra meg innen "Hjelp meg" heheh. Skal ta en ordentlig motorvask, er det noe spesielt jeg burde tenke på? Dekke til plugg og plugghette? Er det anbefalt og vaske med høytrykk, eller burde det brukes vann med lavt trykk? 

09' Aprilia RS125 Spains No. 1 FP-eksos
07' Aprilia RS125 FP (vraket)
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
-
Joggi96
- Norgesmester
- Sted: Nerlandsøy utenfor Ålesund
- Kontakt:
Re: Vaske motor, hva burde jeg passe på?
Bruk en motorvask avfetting som er spesielt egnet til dette, unngå så mye som mulig og spyle på elektriske komponenter(selvfølgelig med lavt trykk)
Og når du er ferdig kan det være lurt og sprute på litt "el-spray" på alle elektriske koplinger, da dette trekker fuktighet ut av sukkerbitene og andre koplinger slik at du slepper el-trøbbel
Og når du er ferdig kan det være lurt og sprute på litt "el-spray" på alle elektriske koplinger, da dette trekker fuktighet ut av sukkerbitene og andre koplinger slik at du slepper el-trøbbel
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Ok, hvor får man kjøpt EL-spray? 

92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
biltema har det sikkert! 

Bruk bremserens. Dritten renner av. Der det er tykt lag med olje og dritt, graver du bare litt med et skrujern og sprayer på mer bremserens 

Her skal det stå noe fornuftig.
-
JonnAdrian
- Fersk Racer
Ok
Er girolja som man ser i glassøyet relativt gjennomsiktig, eller er det bare lite olje på min? Hva slags type girolje skal på? 
Er girolja som man ser i glassøyet relativt gjennomsiktig, eller er det bare lite olje på min? Hva slags type girolje skal på? 
92' BMW 318IS M-Tech
92' BMW 318IS M-Tech
hvis giroljen er ny eller relativt ny. så er det jo klart at den vil se litt gjennomsiktig ut. jeg klarer av og til personlig ikke å se giroljen der, men se på glassøyet mens du tipper sykkelen frem å tilbake så vil du nok se oljen. går ut ifra at oljen er det. for det er ikke særlig bra å kjøre uten. sliter litt med å gire da kan jeg tenke meg. men du bør skifte giroljen hver sesong. og du trenger helst fullsyntetisk 75w-90 det er det beste.

: