SR 50 Ditech start problem!!
SR 50 Ditech start problem!!
Hei! Er eier av en SR 50 Ditech (Piaggio motor) 05 modell. Den har fungert fint til nå, uansett vær, men her for to dager siden skjedde det noe. Jeg stoppet i fem min på utsiden av en butikk. Da jeg var tilbake, laget injektoren den samme "brrrrrr" lyden som den pleier, men lampen blinket kontinuerlig, i det uendelige, og scooteren ville ikke starte. Starteren og alt fungerte, men den ville ikke i gang. Siden jeg ikke var langt unna mekanikeren som jeg bruker her i Bergen, trillet jeg den retning han. Tenkte at jeg skulle prøve på nytt underveis dit, og da startet den som vanlig den 3. gangen jeg prøvde, lampen lyste som normalt osv. Sjekket kobling på batteriet, tok det ut og satt det inn igjen og sjekket alle ledninger som var tilgjengelige for sjekk. Fant ingenting. Startet fint igjen i går morges, men da jeg skulle starte den igjen etter en tur i sentrum, skjedde det samme. Ble derfor en lang trilletur hjem fra sentrum. Har vært ute og vridd rundt tenningen på nytt ett par ganger det siste døgnet, men samme problemet oppstår. Vet dere noe om dette? Skal levere den inn til mekanikeren imorgen, men hadde vært kjekt med en eller flere ideer før jeg drar dit. Har lest på ulike forum at det både kan være så enkelt som en koblingsfeil eller at hele injektoren har gått i stykker.