Rar oppførsel + solenoide hjelp RS 06 Fullpower

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
Brukeravatar
nakken94
Fersk Racer
Sted: Stordal, Sunnmøre
Kontakt:

Rar oppførsel + solenoide hjelp RS 06 Fullpower

Legg innav nakken94 » 19 sep 2013, 16:10

Hei alle sammen! Bestemte meg for å ta en siste tur med apriliaen for i år, for å sette den på vinterlagring. Varma sykkelen godt opp og drog han opp på turtall i forbikjøringer. Plutselig dør sykkelen (virker som den drukna) etterfulgt av at den skyter opp på 9k rpm, sjølv om eg skrudde av tenninga. Enda med at eg måtte drepe den med gira. Såg litt under tanken, såg ikkje noke som var uvanlig utenom at blokka hadde fått en go lunk. Venta til sykkelen hadde kjølt seg ned igjen, å då starta den fint igjen, kjørte heimatt i garasja. Noken som har noe erfaring som kan hjelpe meg litt i gang her?
Vil også påpeike at solenoiden min drar til seg stempelet uansett turtall (dvs den er open heile tida). Erfaringe her :?:

På forhånd takk for svar :g

EDIT* Vil også nevne at eg har kjørt sæærs lite i år.
Bilde
Aprilia RS 125 06 Black Edition!
- Aprilia FP Svanehals, Rave1 Eksosventil, CDI sperra tatt, Polini 154cc, Vforce-3, 34mm flatslide og Powerfilter!

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Sted: Bergen/Åsane

Re: Rar oppførsel + solenoide hjelp RS 06 Fullpower

Legg innav Riccird1 » 19 sep 2013, 22:46

At solenoiden er åpen hele tiden kan komme av at eksosventilen har grodd seg fast i porten, beveger solenoiden seg eller står bare pinnen i ro i maks drag/åpen stilling?
RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

Brukeravatar
nakken94
Fersk Racer
Sted: Stordal, Sunnmøre
Kontakt:

Legg innav nakken94 » 20 sep 2013, 05:49

Når sykkelen er stoppa, kan ej manuelt drage ut og inn waieren slik som ej vil, men er godt mulig den har grodd seg fast :p for på tomgang skal vel egentlig sylinderen på solenoiden trekke seg heilt inn (?) og når du gi den 4-5k rpm skal den sleppe ut igjen for å gi bunndrag? Dette gjer den i alle fall ikkje :|
Bilde
Aprilia RS 125 06 Black Edition!
- Aprilia FP Svanehals, Rave1 Eksosventil, CDI sperra tatt, Polini 154cc, Vforce-3, 34mm flatslide og Powerfilter!

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Sted: Bergen/Åsane

Legg innav Riccird1 » 20 sep 2013, 11:49

Ville prøvd å ta ut RAVE-bladet og rense det, eventuelt løsne det om det sitter fast, har en tendens til å gro helt fast inni der :p
RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

Gå tilbake til «Hjelp meg»