Har et lite spørsmål til dere der ute som har litt mer peiling enn eg har på dette området.
Har en Aprilia RS 125cc 2009mod.
Har tatt vekk den plomberingen som låg helt i starten på eksosrøret mot motorblokk( Dette gav stor forskjell) har også tatt vekk plombering i luftinntaket slik at no er begge hull åpne for luftinntak.
Etter at desse to enkle tingen er gjort er sykkelen blitt merkbart hissigere. Når en passerer vel 6000 omdreininger så drar sykkelen veldig bra på, litt dau på lavere turtall.
Kan desse enkle grepene ha gitt meg noen få hester mer??
Ser at noen på forum skriver at det kan ha litt å si å fjerne den eksos utblåsningen som går tilbake til luftfilteret for å brenne om att en del av gassene.
Har dette noe å si eller, for eg lurte på om eg skulle plugge dette igjen...
Men mitt hovedspørsmål er angående Rave eksos ventil.
Vil det ha noe effekt å montere rave 1 eller 2 på min sykkel slik den er i dag, som nevnt ovenfor?
Hvor mye mer effekt vil det eksempelvis gi??
Er det stor forskjell på effekt-økningen ved rave1 kontra rave 2?
Hadde av bensintanken for noen dager siden og kikket litt under der. Såg da en ledig kontakt til høgre før batteriet. Har eg forstått det rett at det er denne som Solenoid skal tilkobles og for å få strøm på solenoid så må vi bore et hull på høgre frempart på cdi AC29( Har sett bilde på dette på forumet).
Er det også rett at det er enklere å montere rave 1 enn rave 2?
Mener at eg har lest på forum at for å montere rave 2 så må en bore for å få plass (Er ikke helt sikker på dette, hva som skulle bores).
Ble mye på engang dette, men eg håper noen har lyst til å hjelpe meg litt...