Kåpeliming

Tips til styling? Eller vil du høre hva folk vil tro om dine fremtidige planer med sykkelen? Skriv det her!
madspettereriksen
Fersk

Kåpeliming

Legg innav madspettereriksen » 10 des 2013, 15:29

Hei. Har sett etter om det er noen tips til det å lime kåper, men har ikke funnet noe.. er det noen av dere som har litt peiling? Som f.eks hva slags lim jeg bør bruke osv? :) har en sprekk i kåpa, ikke veldig stor. Men vil ta den før den blir for stor! Vet heller ikke hvor jeg skulle poste innlegget, er relativt ny her.. dette virka mest logisk

uten lappen

Brukeravatar
eiriklygre
Silver
Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
Kontakt:

Re: Kåpeliming

Legg innav eiriklygre » 11 des 2013, 23:34

Du kan legge glassfiber duk bak kåpa for at den ikkje skal sprekke mere, for og så legge i sparkel etter dette må du lakke hele kåpa på nytt så blir den ganske bra :D. Ellers kan du bruke lyn lim og som omtrent aldri vil bli fint.

Å sisste utvei er vel å legge glassfiber duk på andre sida av kåpa der den er spurkket, da sprekker den ikkje mere vertfall.
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668

Honda cr 85 2004

Aprilia RS 125 07 Spain edtion

Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.

madspettereriksen
Fersk

Legg innav madspettereriksen » 21 des 2013, 17:09

Takk for svar! :) Skal prøve det, jeg :)

uten lappen

Brukeravatar
frebernh
Fersk
Sted: Bergen,KOLLTVEIT
Kontakt:

Legg innav frebernh » 22 mar 2014, 11:13

vet at det er lenge siden men om noen forsatt lurer.
søk på "weld fairigs" på youtube. finner mange gode løsninger.

det kan være lurt å legge glassfiber bak for å forsterke, men ville først ha skaffet meg noen strips å en gammel loddebolt. så smelter du stripsene med sprekkern og rett å slett sveiser plasten i sammen. derretter ville jeg pusset ned å så lagt glassfiber på baksiden for å forsterke så det ikke sprekker opp igjenn, dene metoden funker veldig bra.
Bilde

:

Gå tilbake til «Styling»