Ekstremt høy tomgang
Ekstremt høy tomgang
Hei, jeg montertre på ny forgasser (Dellorto 34 mm flatside) i dag. Når jeg hadde monter den og skulle prøve å starte den fløy turtallet skyhøyt. Jeg og en kompis prøvde lenge å justere på gassern, skru blandingsskrue og tomgangsskruen helt inn og ut osv... Til slutt fikk vi til å få tomgangen ned til 4000 rpm. Mistenker at det kan være en lekksje mellom innsuget og sylinderen eller gasseren og innsuget slik at det kommer inn en hel del falskluft, eller det kan være noe helt annet. Noen som har montert denne gasseren tidligere og har non tips? Har en ekstra pakkning liggende, kanskje det er en idé å sette denne mellom reedsa og innsuget?
Re: Ekstremt høy tomgang
Gasswire er litt for kort? Du kan sjekke om det er falskluft ved å sprute startgass rundt omring. Ruser den seg er det falskluft
Er nokk ikke gasswiren som er for kort. hører at forgasserstempelet går helt bunn når jeg slepper gassen raskt. VI prøvde å sprute startgass når den gikk rundt 4k, men det skjedde ikke noe med turtallet. Kan hende vi ikke traff der lekkasjen var da....
Jeg bruker bestandig pakning imellom reed og innsug, har aldri hatt falskluftproblemer ETTER det 

Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt
Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT
Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT
Tok pakning mellom innsug og reed! Ble en en del bedre. Er på nesten 4k nå. Strammet alt av skruer og slangeklemmere onklig til også. Strammet så mye at gjengene der innsuget festes til sylinderen ble ødelagt.. hehe obs..
Skjekket tomgangsdysa, det var en 60 dyse. Kommer ikke disse forgasserne orginalt med 40? Skal snakke med den tidligere eiern av forgasser. Håper det ikke er verre enn det 

Kan det tenke seg at bensinfilteret har gått tett? At han dermed ikke får nok bensin, ergo for mye luft, og får for høy tomgang?
Kan jo hende, prøv å ta det ut
Har du prøvd å stille på gasswieren bak gassgrepet? Har den type gasser selv
Polini 154-Flatslide 34mm-Jollymoto Corsa Carbon-Rave 2-Vforce-Stage 6
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=11121
https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=11121