hei jeg skulle bytte sylinder på apriliaen min og jeg bestemte meg(siden det er så trangt i rammen) for å ta ut motoren
jeg tok ut motoren og byttet sylinder men nå har jeg problemer med å få inn motoren i rammen igjen jeg har prøvd med 2 venner flere ganger uten suksess
noen ideer? jeg lurer forresten også på de motorfestene foran så er det en side som er lengre en den andre
kan noen vise meg? kanskje med bilder
takk på forhånd
bytte ved og ta ut motoren
-
bredemcdude
- Nysgjerrigper
-
bredemcdude
- Nysgjerrigper
Re: bytte ved og ta ut motoren
jeg har forresten en aprilia rs 125 2007 model
Har du noen bilder av hvor du sliter med å få motoren inn?
Er nok noen par her inne som har skrudd litt for mye på RS125 og kan gi deg mange gode svar
Samt det ALLTID er greit å ta bilder når man gjør en slik jobb for første gang
Er nok noen par her inne som har skrudd litt for mye på RS125 og kan gi deg mange gode svar

Samt det ALLTID er greit å ta bilder når man gjør en slik jobb for første gang
På rammen er det mulighet for å stramme og slakke motorfestet. Det er der ramme, motor og svingarm møtes. Prøv å løsne det, slik at det blir større klaring 

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
-
bredemcdude
- Nysgjerrigper
hei igjen jeg greide og få inn motoren nå men jeg har surret det litt til med forgasseren og slangene
det er en stor og 2 små nipler på høyre side og 2 på venstre en til olje og en annen
vilken nippel skal til hva?
det er en stor og 2 små nipler på høyre side og 2 på venstre en til olje og en annen
vilken nippel skal til hva?
Nippelen på venstre siden av forgasseren er til olje, nippelen som stikker utover på høyre siden er til vakumslangen, og nippelen som peker oppover på høyre siden er til bensin.
-
bredemcdude
- Nysgjerrigper
det er to slanger fra tanken hvilken av dem er til vakum?
Den tykkeste er nok bensinen og går rett frem ifra kranen. Typisk er at vacumen går ifra undersiden av membranen på kranen og er litt tynnere 

Håper dette hjeper
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Luftfiltersperre tatt, gianelli efekktanlegg, 160 dyse
-
bredemcdude
- Nysgjerrigper
tusen takk for svar
-
bredemcdude
- Nysgjerrigper
jeg har puttet vakumslangen der hvor den skal og alt men den vil fortsatt ikke starte. en venn ba meg blåse inn i vakumslangen eller noe sånt for og starte prossessen men jeg får det ikke till. noen ideer hva det kan være?
Prøv og trillstarte, hvis ikke det går. Tar du og heller litt bensin ned i plugghullet, hvis den ikke starter da, bytter du plugg 
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hjelper ikke å blåse i vacumslangen siden den skal ha vacum. Må isåfall suge 
Tar uansett noen omganger før det er bensin i forgasseren og den vil starte dersom du tømte hele systemet
Tar uansett noen omganger før det er bensin i forgasseren og den vil starte dersom du tømte hele systemet