SR50 DITECH Tennplugg problem

Kategorien for alle Aprilia 50 ccm
gauk1
Nysgjerrigper

SR50 DITECH Tennplugg problem

Legg innav gauk1 » 16 apr 2016, 19:51

Hei!

Dette er min første post på forumet, og ser der er mange flnike folk her, håper å få litt hjelp.

Jeg har en Aprilia SR50 Ditech som jeg skal reparere for en kjenning, trodde det skulle bli en lett match, men den gang ei.
Ifølge eier, oppsto feilen plutselig, den ville ikke starte da hun kom ut fra butikken.

Hvordan problemet utarter seg:

Det begynte med at den ikke ville starte. Åpnet opp bensinpumpen og renset denne, pumpen går fint, og gir trykk.
Skrudde av injektor og hele stasen i front, renset dette. Trykksjekket, ingen lekkasje.
Målte kompressjon i kompressor, fant lekkasje i den ene slangen. Dette er fikset, og mopeden starter lett, og går fint på tomgang.

Når jeg gir gass, går tennpluggen i stykker etter ca 2 minutter(ja, du leste riktig). Bytter plugg, og den ryker. Gnisten står på utsiden av pluggen mot chassis.
Motoren hoster når jeg gir gass, og det kommer svart røyk, den går ikke mer enn 20 kmt/t.

Injection Check lyset lyser konstant (Huker ikke om det forsvant når den tartet), er dette normalt ?

Tenker å bytte coil, men teoretsik sett kan vel ikke en coil svi av en tennplugg etter så kort tid, spå lurer på om der er for høy temp i cylinder.

Raptor50
Fersk Racer

Re: SR50 DITECH Tennplugg problem

Legg innav Raptor50 » 24 apr 2016, 07:47

Sjekk for lekkasjer. Bland såpe vann og spray rundt sylinderhode og kompressor. Kompresjons test av sylinder må også gjøres. Dette er de vanligste feilene for hva som får plugg til å feile på en Ditech...

Gå tilbake til «50 ccm»