Blinklysproblem

Kategorien for alle Aprilia 125 ccm
pederaugust
Nysgjerrigper

Blinklysproblem

Legg innav pederaugust » 19 mai 2016, 18:12

Hei

Har en aprilia rs 125 2005 som desverre ble utsatt for en velt i fart. Det medførte at blinklyset knakk av og at alle de andre blinklysene ikke ville fungere, noe jeg antar er fordi blinklysene er koblet i en krets. Kjøpte derfor nye blinklys, prøvde å montere, men ingenting skjedde. Vet ikke helt forskjellen på ledningene, men fra tidligere har jeg fått det til ved å prøve meg litt fram. Fikk etterhvert en klikkelyd fra en slags liten boks under passasjersete, noe jeg antar er en slags bryter som skrur strømmen av å på til blinklysene. Eneste resultatet jeg fikk var derfor ingen lys, men en klikkelyd under sete. Hva kan være feilen? Må i hvertfall fått en krets siden klikkelyden kom etter hvert når jeg hadde koblet riktig.
Takk på forhånd.

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Sted: Bergen/Åsane

Re: Blinklysproblem

Legg innav Riccird1 » 01 jun 2016, 17:38

Klikkingen er blinklys-releet.

Hvis det klikker, vil jeg anta at det fungerer, men er også mulig at dette er røket.

Releet fungerer ved at du har styrestrøm som slår inn en elektromagnet som igjen fører til at hovedkretsen blir sluttet (hovedkretsen er her blinklyskretsen). Det er derfor du hører en klikkelyd, det er slik det skal være.
RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

Gå tilbake til «125 ccm»