Nådd 14 000km, påtide med stempelbytte?
- Christian
- Gold
- MC: 2004 Aprilia RS125
- Sted: Florø
- Kontakt:
Nådd 14 000km, påtide med stempelbytte?
RS'n min har nådd rimelig nøyaktig 14.000km nå. Og etter det jeg husker å ha sett så burde jeg bytte stempel rundt 14.000km.
Fant: http://www.aprilia.7kt.net/forum/viewto ... ight=000km - Der står det stempelbytte anbefales rundt 16.000, burde jeg bekymre meg nå eller når jeg nærmer meg 16.000km?
Fant: http://www.aprilia.7kt.net/forum/viewto ... ight=000km - Der står det stempelbytte anbefales rundt 16.000, burde jeg bekymre meg nå eller når jeg nærmer meg 16.000km?
2004 Aprilia RS 125 Free Power
et tips... ta av svana og lys opp inntaket til sylinderen med en lommelykt å se på stempelet om det begynner å bli svart ned over på siden. Dette anntyder hvor stor grad antenninga har skjedd nedover på sylinder sidenene, altså hvor slitt det begynner å bli.
enda klarere er det svart på sidene bytt stempel
enda klarere er det svart på sidene bytt stempel
kkthxbye
-
Lartreig
Sykkelen min har kjørt 17 000km. Ingen stempel skift. Var på mc-deler og spurte hva de skulle ha for å skifte stempel + pakninger og sann ... Totalt rundt 2300kr.
Jeg har selvfølgelig ikke lyst å kaste bort penger, men jeg vil ikke at sykkelen min skal bli dårligere ... Hva kan jeg risikere med å kjøre videre uten å skifte stempel? Hva skjer?
Lurer også litt på om det er vits i å skifte alle lagre, pakninger og sann ... Splitte motoren osv. ? Mc-deler skulle ha rundt 3k den operasjonen ...
Jeg har selvfølgelig ikke lyst å kaste bort penger, men jeg vil ikke at sykkelen min skal bli dårligere ... Hva kan jeg risikere med å kjøre videre uten å skifte stempel? Hva skjer?
Lurer også litt på om det er vits i å skifte alle lagre, pakninger og sann ... Splitte motoren osv. ? Mc-deler skulle ha rundt 3k den operasjonen ...
Det er ikkje vits å bytte lager, pakninger og simmerringer viss alt er i orden no.
Om du ikkje bytter stempel får du dårlig kompresjon og sykkelen blir treigere. Og det kan bli for utslitt sånn at du skjærer sylinderen.
Skifte stempel kan du gjør selv. Bare få noen som kan det til å hjelpe deg så lærer du og.
Om du ikkje bytter stempel får du dårlig kompresjon og sykkelen blir treigere. Og det kan bli for utslitt sånn at du skjærer sylinderen.
Skifte stempel kan du gjør selv. Bare få noen som kan det til å hjelpe deg så lærer du og.
Suzuki GSXR 1000 2010
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
X: Aprilia Rs 125 '00
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
X: Aprilia Rs 125 '00