Hva kan skje ved å kjøre sykkelen som FP?
Hva kan skje ved å kjøre sykkelen som FP?
nå har jeg kjøpt meg eksosventil,pålarn har bestilt Fp-svane til meg;) jeg kjører 07aprilia. jeg vil ha den helt FP men er litt skeptisk og. jeg har jobba og spart penger i en lang tid for å få råd til sykkelen. mn føler den er litt lat enda. er da litt redd for at noe skulle skje med den eventuelt om den skjærer seg osv. og om eksosventilen ryker å om den da vill skjøre seg OSV... alle rissiko med å få en sykkel FP, hva er det? hvor langt bør den ha godt før jeg trimmer den OSV. ?
endret emnetittelen for å gjøre den mer oversiktelig, Aleck
endret emnetittelen for å gjøre den mer oversiktelig, Aleck
Aprilia rs 125 2007;)
uten CDI sperre;)
snart så blir de RAVE 1 eksosventil og FP svane;)
uten CDI sperre;)
- Christian
- Gold
- MC: 2004 Aprilia RS125
- Sted: Florø
- Kontakt:
Du skjærer den ikke visst du hiver på riktig dyse, er mangen som har erfaring med det her! Uansett om sykkelen er helt ny kan du sette på trimming, men noe sier meg at sykkelen bør være innkjørt før du gjøre noe. Les trimmeguiden: http://www.aprilia.7kt.net/forum/viewto ... 30&start=0 Så skal alt gå fint
Lykke til!
2004 Aprilia RS 125 Free Power
Det har ingenting å si hvor langt den har gått. FP står for Free Power. Altså uplombert sykkel slik som den kommer fra fabrikk. Det er ikke skadelig å kjøre FP sykkel når det er det den er beregnet for vel?
Derfor, det du nå skal gjøre er å montere FP anlegget ditt og montere el-ventilen. Husk å smøre wiren og at du monterer bladet rett osv..
Deretter skal du skifte dyse. Hva du trenger er alt etter som. Men start med 130+ og se hvordan sykkelen oppfører seg. Følg trimmeguiden til Magnus! Jeg kan også råde deg til å kjøpe 34mm Flatslide forgasser i samme slengen. Da er sykkelen helt uplombert, altså 34hk i følge boka
Så lenge du gir sykkelen din rikelig med olje og bensin kommer den IKKE til å skjære seg.
Så lenge du gir sykkelen din rikelig med olje og bensin kommer den IKKE til å skjære seg.
Tidligere admin/moderator
har lest å pugget trim guiden
mn er det nødvendig å flytte nålen ? noen sier ja og andre nei. mn dyse? byne på 128 å gå nedover? jeg bor i gudbrandsdalen (Sør-Fron) de er ca en time nord for lillehammer. om de hjelper noe for klima sin skyld. hehe 
Aprilia rs 125 2007;)
uten CDI sperre;)
uten CDI sperre;)
Vist du trimmer ordentlig så er det ingenting som tyder på at den skal skjære seg. Er jo sånn syklen er ment for å være. Jeg har aldri hørt om at en eksosventil har ryke, så det trenger du ikke tenke på
Det beste er vell å få den FP så fort som mulig... Bare husk å gjør arbeidet ordentlig. Riktig mengde luft, bensin, olje, plugg osv. Er en del som trimmer utenatt de tenker så mye over hva de egentlig driver med, så like etterpå går syklen til søren.
Sort BMW E46 Coupe "M3 style"
[x]
Mitsubishi Eclipse GS '97
[x]RS125 '06 (15hk)
[x]RS125 '03 (30hk)
[x]
Mitsubishi Eclipse GS '97[x]RS125 '06 (15hk)
[x]RS125 '03 (30hk)
Sist redigert av DavidK den 21 jul 2007, 22:08, redigert 1 gang totalt.
Sort BMW E46 Coupe "M3 style"
[x]
Mitsubishi Eclipse GS '97
[x]RS125 '06 (15hk)
[x]RS125 '03 (30hk)
[x]
Mitsubishi Eclipse GS '97[x]RS125 '06 (15hk)
[x]RS125 '03 (30hk)
- fullpower_rider
- Silver
- MC: Aprilia rs 125 2002 solgt :(
- Sted: Nor-Trøndelag/Namsos
- Kontakt:
- fullpower_rider
- Silver
- MC: Aprilia rs 125 2002 solgt :(
- Sted: Nor-Trøndelag/Namsos
- Kontakt:
- Motorduden