Vibrasjon i styret ved kjøring
Vibrasjon i styret ved kjøring
Noen som deler samme problemer med at det vibrerer i styret ved kjøring under 7000rpm?
Noen som vet hva det kan være?
Noen som vet hva det kan være?
Sist redigert av patmat den 05 feb 2008, 09:29, redigert 1 gang totalt.
Re: vibrasjon
rammen er helt fin! tror det er styrelager som er gåent
vanskelig å bytte? pris?
RS'n selges! ta kontakt=)
Re: Kraftig vibrasjon i styret
Styrelager er vel sånn middels vanskelig. Kjøp et konisk rullelager, de er mye bedre enn de originale kulelagerene.
sjekk om styre krona de er knekt ..
hehe det hadde min etter mitt møte med autovernet men det er mest sansynelig ikke det er nok styre lageret eller så kan de være noen av lagra i motoren som har gått dette kan også gi ganske harde ristninger i styret ..
Bare en liten off topic
Tusen takk til pålmartin som har mekka den siste delen til motoren min så nå er det snart tut å kjør 
Bare en liten off topic
-Aprilia RS 125 2003 ca 37 hk
-Cabalero Fantic ca 26 hk
-volvo 240 brent opp
-BMW 525 vraka
-Cabalero Fantic ca 26 hk
-volvo 240 brent opp
-BMW 525 vraka
-
Mathias
- Lærling
- MC: Aprilia Rs 125
- Sted: Våle/Re
- Kontakt:
Det kan jo hende at du har mista balanseloddet på felgen?, eller rister det når den står stille også?
APRILIA RS 125 07 spain's #1
Free Power
Free Power
det rister kun under rolig kjøring på under 7000rpm! når jeg drar på kjennes det faktisk ikke i det hele tatt! derfor jeg synes det er litt rart...
btw admin, å skrive kraftig var å overdrive litt for det er ikke sånn at det går gjennom hele sykkelen. er rett og slett en vibrasjon i styret som du kjenner ikke skal være der å som gjør det ubehalgelig å kjøre til tider (blitt vant til det nå).
btw admin, å skrive kraftig var å overdrive litt for det er ikke sånn at det går gjennom hele sykkelen. er rett og slett en vibrasjon i styret som du kjenner ikke skal være der å som gjør det ubehalgelig å kjøre til tider (blitt vant til det nå).
Det er kun turtallsrelatert, og ikke relatert til om du akselerer eller bremser, i høy eller lav fart?
Re: Vibrasjon i styret ved kjøring
Da er det sannsynligvis noe som er løst. Jeg vet ikke hvordan motoren er festet på RS 125, er den boltet i ramma eller er det gummiforinger? Er mulig at det er en eller flere foringer som er ødelagt. Virker som om motorens egenfrekvens er på 7 krpm. Om det ikke er et motorfeste så må du sjekke om det er noe annet som kan være løst. Kanskje du har kast i en indre komponent?
har gått over alle motorfester og de satt som bare det! må vel være en løs skrue en eller annen plass da
hvor kan det være mest sannsynlig at noe er løst?
Suzuki GSXR 1000 2010
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
X: Aprilia Rs 125 '00
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
Hvis ikke motoren sitter løst i ramma så er det sannsynligvis en indre komponent som lager vibrasjonene. Er det lenge siden motoren var overhalt sist? Hvem gjorde det? Har det skjedd noe i det siste som kan forklare at motoren er i dårlig stand? Hvordan kom vibrasjonene, begynte de gradvis eller kom de plutselig?
Det kan godt være rådebank, som mads foreslår.
Det kan godt være rådebank, som mads foreslår.
Tviler på det er akselen. Muligens balanseloddet som slår i blokka, det ligger utrolig nermt.
Suzuki GSXR 1000 2010
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
vet ikke hvor lenge siden den var overhalt, er dette mye arbeid/dyrt og fikse hvis dette er feilen?
får gå over hele sykkelen iløpet av uka hvis jeg får tid da, finner sikkert ut av det 
Suzuki GSXR 1000 2010
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
har bare uplombert eksos og luftfilterboks så den er ikke noe trimmet egentlig. men ene festet som eksosen festes i er borte under sykkelen så den er skrudd fast i bare en men skal sitte så det kan væl ikke være dette?
-
SnurreSprett
- Verdensmester
- Sted: Mosjøen
- Kontakt:
er vel slik jeg har det at handen helt dovner til slutt, men det skal ikke være slik!! værste jeg vet er når jeg ikke har alt i topp stand
er det slike gummiforinger ved motorfestene? glemt å sjekke om de kunne være ødelagt hvis det i hele tatt er foringer der?