Pussing og lakkering
Pussing og lakkering
hvilket slipepapir skal man bruke når man pusser ned en kåpe?
Sist redigert av patmat den 17 jan 2008, 16:55, redigert 1 gang totalt.
RS'n selges! ta kontakt=)
Re: pussing og lakkering
Går ikke bra å bruke svart spraylakk om du skal ha det pent, burde nok gjøres av profesjonelle i et partikkel fritt rom.
Aprilia RS 125 07
Aprilia-The choice of the champions
Aprilia-The choice of the champions
Re: Pussing og lakkering
Viss det skal gjøres skikkelig må hele delene lakkeres.
Må huske at lakken på sykkelen din er 7 år gammel og vil se annerledes ut enn den nye lakken.
Så og finne akkuratt den fargen du har idag er bortimot umulig. Det vil koste en del å lakke opp hele frontkåpen og hekken.
Er det så gale at det er verdt det? Men, du kan jo ta den billige måten og finne ut en stilig farge du kan ha akkurat der skaden er for å sjule det og lage til noe tøft samtidlig.
Må huske at lakken på sykkelen din er 7 år gammel og vil se annerledes ut enn den nye lakken.
Så og finne akkuratt den fargen du har idag er bortimot umulig. Det vil koste en del å lakke opp hele frontkåpen og hekken.
Er det så gale at det er verdt det? Men, du kan jo ta den billige måten og finne ut en stilig farge du kan ha akkurat der skaden er for å sjule det og lage til noe tøft samtidlig.
Suzuki GSXR 1000 2010
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
X: Aprilia Rs 125 '00
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
Det blir ikke så værst med orntlig sprayboks!
Hverfall ikke for meg! hadde store riper i speila som tidligere eier (ikke loffen) hadde prød å fikse ved å bare spraye litt lakk på speilet! så du så skillet liksom!
Hverfall ikke for meg! hadde store riper i speila som tidligere eier (ikke loffen) hadde prød å fikse ved å bare spraye litt lakk på speilet! så du så skillet liksom!
=)
Haha, bra kommentar. Var fullstendig klar over det, og var heldigvis ikkje eg som hadde gitt speila ein så dårleg finish. Du må sende bilder på msn, Sibjørn 
Kawasaki ZX6R - 1999
VW Golf II - 1991
[x] BMW 320i - 1992
[x] Aprilia RS125 - 1998
VW Golf II - 1991
[x] BMW 320i - 1992
[x] Aprilia RS125 - 1998
- Rider on the storm
- Mekaniker
- Sted: austevoll
Eller gjøre det enkelt å spraye hele delen me spraylakk, blir ikke så stygt vist du kan det! 
kan ornde bilder av skaden i jula så får dere se selv og kommentere hva dere synes jeg burde gjøre??
RS'n selges! ta kontakt=)
Med rent nok miljø og god tempratur + litt erfaring med sprayboks fra før så blir det som regel bra
Husk at ved lakkering av mørke farger vises overflater som ikke er bearbeidet skikkelig bedre en ved lysere farger 
Ifølge de fleste fagfolk er sort metallic vanskeligst å lakkere.
Tidligere admin/moderator
Og en annen ting! IKKE lakk i garagen din!!! Nå må jeg polere aprilia'n for 10.000 gang, pga. lakkstøv
Og den forpulte FJ 1200 til fattern å
Og den forpulte FJ 1200 til fattern å
=)
Hørt om å trille ut syklene? 

Suzuki GSXR 1000 2010
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R